اخبار دزفول

گلایه معلم دلسوز دزفول از مسئولین شهرستان

به گزارش دزفوری از ایرنا تنها دغدغه حسن گلچین‌نژاد دزفولی معلم ۴۴ ساله و دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی، باسواد کردن کودکان بدون توجه به رنگ و ملیت آنها است؛ ایثار این معلم دلسوز تا جایی پیش می‌رود که برای تامین لوازم و نوشت افزار آموزشی دانش آموزان، موتورسیکلت خود را  نیز می‌فروشد تا بتواند لبخندی از نوع فرهنگ بر لب دانش آموزان بنشاند.
این معلم که علاوه بر تدریس در منطقه شهیون و دانشگاه در شرایطی دشوار به تدریس این کودکان ادامه می‌دهد و دانش آموزان تشنه سواد را سیراب می‌کند؛ بارها مورد تشویق وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و سایر مسوولان فرهنگی قرارگرفته ولی از بی‌توجهی مسوولان ارشد شهرستان دزفول گلایه مند است. 
به گفته گلچین‌نژاد دزفولی هیچ یک از مسوولان ارشد شهرستان در محل آموزش این کودکان حاضر نشده‌اند و حتی یک تماس هم با او نگرفته‌اند. 

انتظار می‌رود فرماندار، نماینده و امام جمعه و حتی کمیته امداد، دادستان و فرمانده انتظامی دزفول توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و پای درد دل این معلم دلسوز بنشینند و حداقل به او یک خداقوت گویند.
بنا به هر دلیلی، مجاز یا غیرمجاز کودکان کار خارجی اکنون در شهرستان دزفول ساکن هستند و در صورت بازماندن از تحصیل در آینده با معضلات و مشکلات جدی مواجه می‌شوند و خود نیز ممکن است معضل ساز شوند لذا این اقدام فرهنگی معلم دزفولی به نوعی از بروز جرم و بزه جلوگیری خواهد کرد و باید حمایت شود. 

ایجاد چهره‌ای نازیبا در خیابان‌های شلوغ شهر یکی دیگر از دلایل عنوان شده از سوی این معلم دلسوز برای جمع کردن کودکان از سر چهارراه‌ها عنوان شده است.

این معلم دزفولی با تدریس بیش از ۷۰ کودک کار خارجی هیچ نیازی به حمایت مادی مسوولان ندارد و فقط منتظر یک خسته نباشید از سوی آنها است.

او هیچ مسوولیتی در قبال آموزش این کودکان ندارد و همه هزینه‌های تدریس آنها را نیز به تنهایی و یا از طریق خیران تامین می‌کند. 
گلچین نژاد دزفولی می‌گوید: بی‌توجهی مسوولان دزفول به این اقدام غنی فرهنگی در حالی است که بارها سوژه خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مختلف صدا و سیما شده و این اقدام منحصر به فرد در شرایط اقتصادی کنونی به گوش جهانیان رسیده است. 
او بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری آتش به اختیار وارد عمل شده و در اقدامی خودجوش و جهادی چنین حرکت زیبایی خلق کرده است.

یکی از دلایل لزوم توجه مسوولان انتظامی و قضایی شهرستان دزفول به برپایی این کلاس‌های درسی به اعتقاد گلچین نژاد دزفولی کاهش جرایم و پرونده‌های قضایی است که در صورت بازماندن این دانش آموزان از تحصیل ممکن است پدیدار شوند.
او هدفش از این اقدام را رضای خدا و شادی روح حاج قاسم سلیمانی و حاجیه خانم چراغ چشم مادر مرحومش عنوان می‌کند و می‌افزاید: نخستین مدرسه خیابانی ایران را در حاشیه دزفول، ۲۰۰ متر بعد از میدان کپو زیر یک درخت بر روی موکتی ۲۴ متری در سرما و گرمای زمستان و تابستان راه اندازی کرده‌ام.


گلچین نژاد دزفولی از سوی دیگر با قدردانی از همکاری و مساعدت معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش جهت تامین چند دستگاه تبلت دانش آموزی همراه با سیم کارت، تامین نوشت افزار و الکل توسط مدیر آموزش و پرورش سردشت و دزفول ‌و حضور مددکار اجتماعی بهزیستی در محل تحصیل این کودکان می‌گوید: معلمان در دوران دفاع مقدس با جدیت هرچه تمام پای آرمان‌های نظام ماندند و اکنون نیز برای حفظ امنیت و ارتقای سطح فرهنگی جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
وی همچنین با قدردانی از کمک و همیاری خیران دزفول برای تامین برخی ملزومات تحصیلی و لباس گرم برای این کودکان امیدوار است بتواند حداقل یک وعده غذای گرم نیز برای این کودکان در طول هفته تهیه کند.
اگرچه به هر دلیلی امکان ثبت نام این کودکان در مدارس کشورمان فراهم نیست ولی رها کردن آنها تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست؛ در دین مبین اسلام نیز تاکید زیادی به علم آموزی شده و با رهاکردن این افراد در جامعه به طور قطع شاهد تبعاتی نظیر مجرم شدن آنها در آینده خواهیم بود که گریبان مسوولان را خواهند گرفت.
انتظار می‌رود مسوولان شهرستان دزفول ضمن قدردانی از این اقدام تحسین برانگیز فرهنگی شرایط را برای تحصیل این کودکان مظلوم که اکثرا جنگ زده هستند و مجبور به مهاجرت به ایران شده‌اند فراهم کنند تا تضمینی برای توسعه امنیت شهر در سال‌های نه چندان دور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا