اخبار دزفول

افتتاح نخستین ایستگاه کارگری استان خوزستان در دزفول

خلاصه خبر
  • نخستین ایستگاه کارگری استان خوزستان عصر یکشنبه با حضور مسوولان محلی در کوی آیت اله مدرس دزفول افتتاح شد.

به گزارش دزفوری از ایرنا، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی دزفول روز یکشنبه همزمان با روز کارگر در حاشیه این  افتتاحیه گفت: طبق مصوبه شورای اشتغال شهرستان دزفول در سال ۹۸، راه اندازی ایستگاه کارگری جهت جلوگیری از تجمع کارگران، ساماندهی کارگران میدانی و فصلی و تکریم آنها در دستور کار قرار گرفت که اکنون یک ایستگاه با همکاری شهرداری، شورای شهر و محوریت فرمانداری در  دزفول افتتاح شد.

علی علی نژاد با بیان اینکه طبق همین مصوبه، ایستگاه های دیگری نیز در میدان یعقوب لیث، میدان حاج مرادی و روبه روی حسینیه ثاراله دزفول راه اندازی می شوند، گفت: افرادی که نیازمند کارگر خدماتی و صنعت ساختمانی هستند می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در این مراکز دستمزد مصوب، بیمه مسوولیت و سایر موارد آمده است گفت: این مراکز در جلوگیری از فعالیت اتباع غیرمجاز موثر هستند ضمن اینکه کارگرانی که خواستار اشتغال هستند نیز می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان دزفول اظهار داشت: چهار هزار و ۹۵۰ کارگر میدانی و فصلی تحت پوشش انجمن صنفی کارگران ساختمانی دزفول هستند که همراه با خانواده هایشان از بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند و از خدمات این انجمن استفاده می کنند.

به گزارش دزفوری از ایرنا شورای شهر و شهرداری دزفول آمادگی خود را  برای همکاری با انجمن صنفی و تعاونی جهت راه اندازی سه ایستگاه دیگر اعلام کردند. 

منبع
ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا