اخبار دزفول

۲۵ درصد از علل بیماری‌ها، اساس زیست محیطی دارند

به گزارش دزفوری به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت دزفول، مسئول بهداشت محیط این مرکز در آستانه ورود به هفته ملی سلامت سال ۱۴۰۱ ( ۱۷ الی ۲۳ اردیبهشت ) اظهار داشت: طبق گزارش ها حدود ۲۵ درصد از علل بیماری ها ریشه زیست محیطی دارند که در همین رابطه شعار امسال این هفته، “سلامت سیاره ما، سلامت ما ” نامگذاری شده است.

غلامرضا زادمهر بیان کرد: متاسفانه در سال های گذشته پدیده های اقلیمی مانند خشکسالی ها، ریز گرد ها، آتش سوزی جنگل ها، تخریب محیط زیست، دفع غیر اصولی زباله و فاضلاب و حتی استفاده غیر اصولی از سموم کشاورزی احتمال بروز بیماری های مزمن مانند سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی، آسم، آلرژی ها و .. را افزایش داده است.

مهندس زادمهر گفت: روز شمار هفته سلامت سال جاری بر نقش مردم، مسئولین و سازمان های مردم نهاد تاکید شده است که با مشارکت این سه نهاد می توان بر برخی از عوامل خطر زیستی که انسان ساز بوده و زائیده دست بشر هستند فائق آمد و جامعه‌ را به سمت جامعه ای سالم تر پیش برد.

البته در مواردی مانند خشکسالی و به تبع آن پدیده گرد و خاک نیز با بکار بردن راهکارهای پیشگیرانه ای مانند زدن ماسک و پرهیز از تردد های غیر ضروری می توان از عوارض این عوامل خطر زیست محیطی پیشگیری کرد.

گفتنی است، عدالت در نظام سلامت، کنترل مصرف دخانیات، مدیریت حوادث و بلایا، تغذیه سالم از مزرعه تا سفره از دیگر روز شمار های هفته هستند که در همه این موضوع ها بر نقش موثر مردم، مسئولین و سمن ها تاکید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا