اخبار دزفولویژه

جدایی گتوند و شوش از علوم پزشکی دزفول؛ ماهیت دانشگاه علوم پزشکی دزفول تغییر نمی‌کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول یک دانشگاه ثبت شده، مستقل و کددار است که با انتقال شوش و گتوند به حوزه تحت پوشش دانشگاه جندی شاپور اهواز بدون تغییر ماهیت، روند فعلی را ادامه می‌دهد.

علی قمیشی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول، در خصوص انتقال شوش و گتوند از دانشگاه علوم پزشکی دزفول به جندی شاپور اهواز، طی یک گفت‌وگو با خبرنگار عماریون اظهار کرد: از ابتدای تیرماه سال جاری نماینده مردم شهرستان شوش نظری مطرح نمود که معتقد است اگر شوش به دانشگاه جندی‌شاپور اهواز ملحق شود و تحت پوشش آن درآید از نظر دریافت خدمات بهداشتی و درمانی با منفعت بیشتری مواجه خواهد شد.

وی افزود: پیرامون دیدار نمایندگان شوش و شوشتر با وزیر بهداشت در نیمه شهریور، روز شنبه هفته جاری نامه‌ای از سوی وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی دزفول ابلاغ شد که براساس آن، این تفکیک ظرف یک ماه باید صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: فاصله شوش و گتوند تا اهواز و پیرامون تأخیر در زمان دریافت خدمات درمانی بخصوص برای بیماران اورژانسی مانند بیماران تصادفی، بیماران قلبی و مادران باردار باعث شده تا دانشگاه علوم پزشکی دزفول نگرانی‌هایی در این خصوص داشته باشد.

وی ادامه داد: هدایت اعزام بیماران اورژانسی به بیمارستان، به تناسب دانشگاه متولی پوشش‌شان مشخص می‌شود که طبق این قانون از این پس بیماران اورژانسی شوش و گتوند به اهواز باید اعزام شوند اما باتوجه به طولانی بودن مسافت و تراکم بیمار در بیمارستان‌های اهواز این تصمیم باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده است.

علی قمیشی تصریح کرد: با خروج شوش و گتوند از حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ماهیت و موجودیت این دانشگاه تغییری نمی‌یابد و از بودجه‌ دانشگاه شهرستان دزفول کاسته نخواهد شد.

وی بیان کرد: پیش از این نیز بودجه شوش و گتوند به خودشان اختصاص داده می‌شد و گاهاً از سهم بودجه دزفول نیز برای ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی به این دو شهرستان کمک‌هایی می‌شد اما از این پس این بودجه در اختیار دانشگاه جندی‌شاپور اهواز قرار خواهد گرفت که به دنبال آن تراز مالی و شاخص‌های بهداشتی و درمانی دزفول ارتقا خواهند یافت.

علی قمیشی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول یک دانشگاه ثبت شده، مستقل و کددار است که با انتقال شوش و گتوند به حوزه تحت پوشش دانشگاه جندی شاپور اهواز، همین روند فعلی ادامه‌دار خواهد بود.

قمیشی اظهار کرد: طی دو هفته اخیر که به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول مشغول به خدمت هستم پیش‌بینی‌ها و پیگیری‌هایی ازجمله آموزشی کردن بیمارستان نظام مافی شوش، اخذ مجوز مقطع کاردانی رشته مبارزه با بیماری‌ها برای مجتمع عالی سلامت شهرستان شوش، موافقت اولیه احداث ساختمان ۶۰ تختخوابه در اورژانس بیمارستان نظام مافی و با توجه به قرار داشتن شوش در مسیر ترانزیتی استقرار متخصصان طب اورژانس به صورت ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته در بیمارستان نظام مافی، در دستور کار بود.

خدمات ارائه شده به حوزه بهداشت و درمان شوش

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول از سال‌های گذشته تا به امروز مبنی بر عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بوده، از این‌رو هیچ‌گونه تبعیضی در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و اختصاص منابع مالی صورت نگرفته و حتی در بعضی از مواقع کمک‌هایی بیش از میزان اختصاص‌یافته به شبکه درمان شوش و گتوند از سهم منابع مالی دزفول انجام‌ شده است.

وی بیان کرد: از دو هفته پیش تاکنون ۱۷ پزشک متخصص در رشته‌های متفاوت از سوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول به شبکه بهداشت و درمان شوش جهت ارائه خدمات پزشکی معرفی شده‌اند.

علی قمیشی عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در بیمارستان نظام مافی شوش، نوسازی اتاق عمل، ساختن ساختمان اورژانس، اضافه کردن چهار دستگاه دیالیز و تعویض دستگاه‌های قبلی، تجهیز NICU، استقرار یک سی‌ تی اسکن ۱۶ اسلایس، اکوکاردیوگرافی سونوگرافی پیشرفته هستند.

وی افزود: مانیتورینگ‌های قلبی و عروقی و افزایش تخت‌های ICU برای بیماران کرونایی در زمان اپیدمی بیماری از سایر اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای ارتقا کیفیت خدمات درمانی شوش بود.

تکمیل بیمارستان نیمه کاره شوش به عهده وزارت بهداشت است
قمیشی در خصوص بیمارستان نیمه‌کاره شوش خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر دهه ۸۰ توسط وزارت مسکن و شهرسازی آغاز شد که از یک سال گذشته ساخت این بیمارستان با اعتبارات مجزا به شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت سپرده شد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول هیچ نقش و مسئولیتی در طراحی، نظارت، اجرا و ساخت این پروژه نداشته و ندارد اما با این وجود با توجه به نیاز شوش و حساسیت آن، موضوع مرتبا توسط دانشگاه علوم پزشکی دزفول به مراجع ذی‌ربط منعکس شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: برای اطمینان خاطر مردم آمارهایی از تمام خدمات ارائه شده به شبکه بهداشت و درمانی شوش و گتوند آماده خواهد شد تا برای بررسی اقدامات صورت گرفته در اختیار عموم قرار گیرد.

وی اذعان کرد: دغدغه اصلی ما در دانشگاه علوم پزشکی دزفول، مشکلات احتمالی است که ممکن است برای مردم شوش و گتوند بوجود آید از این رو پیشنهاد می‌شود هیئت کارشناسی بی‌طرفی تشکیل و پس از بررسی جنبه‌های مختلف بهداشتی، درمانی و اجتماعی این موضوع، مشاوره لازم را به نمایندگان شوش و شوشتر ارائه دهند تا نهایتا بهترین تصمیم برای آینده مردم دو شهر اتخاذ شود.

منبع
عماریون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا