اخبار دزفول

آیین نکوداشت استاد خسروپناه از علمای خوزستان برگزار شد

خلاصه خبر
  • آیین نکوداشت استاد عبدالحسین خسروپناه از علما و نخبگان دزفول و خوزستان روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا آیت اله سیدشرف الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در این آیین در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول گفت: دزفول شهر ایمان،  عزت،  مقاومت و شهر شیخ اعظم و فخر علم،  فقه و بزرگانی چون قاضی ها ، معزی ها و نبوی ها و دیگر مفاخر علم و دین است .
وی حجت الاسلام خسروپناه را  روشنی چشم بزرگان مراجع قم دانست و گفت: تجلیل از  عالمان،  تکریم رفتار و دانش آنها است که  کاری مورد تحسین است و برگزاری چنین برنامه هایی  ستایش کرامت ها و فضیلت های انسان است .
آیت اله ملک حسینی اظهارداشت: وقتی حد یک انسان  نگه داشته شود و خصوصیات وی توصیف شود،  امید و انگیزه برای شبیه شدن با او بیشتر می شود و  علم و اخلاق حاصل می شود .
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانش قدرت می آورد و دانایی نیز موجب  توانایی، آرامش و ثروت می شود گفت:  اگر فردی هدف از کسب علم را ثروت قراردهد  سقوط می کند و مبتلا به بداخلاقی در جامعه می شود.
وی هوش، زکاوت و نبوغ را از خصوصیت های حجت الاسلام خسروپناه دانست و با بیان اینکه درک این نبوع و استفاده از آن برای تعالی و رشد ضروری است گفت: تواضع ، جامع نگری و ابتکار در تبیین از دیگر ویژگی های حجت الاسلام خسروپناه است.

امام جمعه دزفول نیز در این آیین گفت: این برنامه  در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با محور جهاد تببین و روایت گری ساحت مقدس علم ، علما و تولید فکر،  اندیشه و دانش بنیان است.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت  روایت گری اشاره کرد و گفت: نکوداشت یک فرد فرهیخته در قید حیات یک اقدام فرهنگی  ارزنده است . 
امام جمعه دزفول افزود: شخصیتی فیلسوف چون حجت الاسلام خسروپناه در شکل دادن کلام امام نقش اساسی دارد و آثار، مقالات و پژوهش های ایشان ادامه دارد .
وی همچنین اظهار داشت: جنگ ما جنگ نرم و جنگ فرهنگی است که باید منویات رهبری را اجابت کنیم، 
محقق و پژوهشگر عاشورایی نیز در این آیین گفت: بر اساس مطالعات و مشاهدات، دزفول از  پنج هزار و ۴۰۰ سال  پیش در مقابل نیروهای مهاجم محکم و استوار ایستاده است .
محمدرضا سنگری افزود: دزفول شهر ارزشهای علوی  است و پیشینه این شهر در دفاع از ارزش‌ها و پرورش  شخصیت های باارزش درخشان است .
وی گفت: ارزشهای معنوی و فرهنگی این شهر ناشناخته است و البته  برگزاری چنین برنامه هایی دشوار است .
این پژوهشگر عاشورایی بیان داشت: متاسفانه ما در فرصت سوزی قهرمان هستیم و زمان زیادی از دست می دهیم ولی حجت الاسلام خسروپناه زمان شناس خوبی است .
سنگری گفت: انسان های بزرگ اهل حضور هستند که حجت الاسلام خسروپناه نیز  به هنگام حضور می یافت و از زمان بهترین استفاده را می کرد. وی ۶۱ اثر ارزشمند خلق کرده  و در همه آثار دقت نظر داشته و  نگاهی نو دارد.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه حجت الاسلام خسروپناه یک عالم مجاهد و رزمنده است گفت: امیدواریم این نوع همایش ها استمرار یابد و از دیگر  فرهیختگان ، کار آفرینان و صنعتگران دزفول نیز تجلیل شود .
سیداحمد آوایی تجلیل بزرگان در قید حیات را ارزشمند دانست و گفت: حجت الاسلام خسروپناه  در عرصه های مختلف فعالیت دارد که امیدواریم قدر وی را بدانیم .

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن قدردانی از برگزاری چنین آیینی به مراحل طی شده علمی خود در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: گام اول زندگی  علمی من مربوط به  چالش های فکری و  شخصی بود که باعث انس با آثار دکتر مطهری و ورود به حوزه علمیه و شاگردی اساتید بزرگی شد.

معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در گام دوم با چالش های فکری جامعه ایران در دهه ۷۰ نیز مواجه شدم که باعث شد  به سمت نوشتن کتاب سوق داده شوم و به برخی چالش ها پاسخ داده شد.
وی افزود: در گام سوم فلسفه غرب را  در پیش گرفتم تا شبهه ها بررسی شود به همین سبب به  جریان شناسی فکری و فرهنگی در کشور پرداخته شد و کتاب‌هایی در این خصوص نوشته شد.
حجت الاسلام خسروپناه اضافه کرد: در گام چهارم نیز با توجه به اینکه  پرسش های زمانه توسط دانش زمانه پاسخگو نبود به فکر تعالی حکمت اسلامی افتادم و حکمت نوین اسلامی شکل گرفت.
معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در گام پنجم نیز الگوی حکمی اجتهادی مطرح شد و صدها پایان نامه دکتری در این خصوص در حوزه و دانشگاه  نوشته شد.
وی ادامه داد: در گام ششم، تعالی فقه مدنظر قرار گرفت و کتاب‌هایی در این خصوص نوشته شد و اکنون طلبه های زیادی به فکر فقه نظامات اجتماعی هستند. در گام هفتم نیز به نسبت حکمت و حکمرانی پرداخته شد.
وی با بیان اینکه فقه و اخلاق باید با پشتوانه حکمت به حکمرانی بپردازد گفت: مهمترین ضرورت عصر ما حکمرانی است که امیدواریم با همت فضلا به حوزه حکمرانی فضای مجازی، فرهنگ و سایر زمینه ها ورود کنیم .

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در سال ۱۳۴۵ در دزفول متولد شد وی در کنار دروس متوسطه فراگیری دروس حوزوی را نیز پیش گرفت.
وی علاوه بر فعالیت های تبلیغی در دوران دفاع مقدس در عملیات های بدر، رمضان، کربلای پنج، کوشک، محرم، والفجر هشت و ۱۰ به عنوان تک تیرانداز و دیدبان حضور داشت.
معاونت آموزشی حوزه علمیه دزفول، مسوول اداره پژوهشی معاونت پژوهشی نهاد رهبری در دانشگاه ها، قائم مقام مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه علمیه قم، قائم مقام معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بررسی و تامین نیازهای دینی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس کمیسیون تخصصی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران و دبیر و نایب رئیس هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی و معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مسوولیت های حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه است .
چاپ بیش از ۵۰ جلد کتاب از دیگر اقدامات این فیلسوف دزفولی است.

به گزارش ایرنا در این آیین از  کتاب “ارج نامه” حجت الاسلام خسروپناه با محور آثار،  پژوهش ها و زندگی نامه وی به همت مجتبی جولایی فر رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا