اخبار دزفول

اختصاص ۶۵ میلیارد ریال برای تعریض جاده بن جعفر دزفول

خلاصه خبر
  • مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: برای تعریض جاده بن جعفر دزفول ۶۵ میلیارد ریال اختصاص یافت که طی روزهای آینده پرداخت و عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

رضا رضایی سه شنبه در جریان بازدید از طرح‌های راهسازی شهرستان دزفول در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تعریض حدود سه کیلومتر از جاده بن جعفر دزفول از سال گذشته آغاز ولی به علت نبود منابع مالی متوقف شد.
وی افزود: امروز با پیگیری‌های فرماندار و نماینده مردم دزفول در مجلس ۶۵ میلیارد ریال برای تعریض این جاده پیش بینی شد که در روزهای آینده پرداخت و عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مبلغی نیز از محل قیر ابلاغی برای این طرح پیش بینی شده و تزریق می‌شود البته این مسیر معارض‌هایی نیز دارد که امیدواریم با همکاری فرماندار دزفول این موانع رفع شوند.

رضایی درخصوص تعریض جاده صفی آباد میانرود نیز گفت: این جاده به طول پنج کیلومتر با بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال قرارداد، معارض‌هایی نیز دارد ولی با پیگیری فرماندار دزفول، مشکل لوله آب، فیبر نوری و اراضی کشاورزی در حال رفع شدن است.
وی افزود: ۲ کیلومتر از این جاده در مرحله بیس است که با تامین منابع مالی ادامه عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد.

سرعت طرح چهارخطه دزفول شوشتر راضی کننده نیست

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان درخصوص مسائل جاده دزفول به شوشتر نیز بیان کرد: طرح تعریض جاده دزفول به شوشتر از طرح‌های بزرگ و اولویت دار راه و شهرسازی خوزستان است.

وی افزود: این طرح ابتدا از دزفول آغاز شد که به علت وجود معارضان در این شهرستان، ادامه طرح از سمت شوشتر تداوم یافت که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
رضایی با بیان اینکه سرعت عملیات اجرایی این طرح به علت شرایط اقتصادی کشور و موانع موجود راضی کننده نیست، گفت: با پیگیری‌های استاندار خوزستان و نشست‌هایی که با معاون اول و معاونت اجرایی ریاست جمهوری برگزار شد، منابع خوبی برای این طرح پیش بینی شد و استاندار خوزستان نیز قول اعتباراتی از وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه برای این طرح گرفتند که به زودی تامین، ابلاغ و اجرا خواهند شد.
وی درخصوص طرح اهواز به هفتگل نیز گفت: این طرح ۲۶ کیلومتر قرارداد دارد که ۵۰ درصد عملیات آن اجرایی شده و پیش بینی می‌شود ۵۰ درصد باقیمانده تا پایان سال ۱۴۰۱ به مرحله بهره برداری برسد.

مشکل معارضان طرح‌های راهسازی دزفول برطرف می‌شود
فرماندار ویژه دزفول نیز در جریان این بازدید گفت: پس از بازدید از جاده بن جعفر  مقرر شد به میزان تخصیص بودجه صورت وضعیت تحویل داده شود تا بودجه به صورت اوراق جذب شوند.
علی فرهمندپور با بیان اینکه پیمانکار متعهد به اجرای طرح شد، افزود: درخصوص طرح تعریض جاده صفی آباد به میانرود در تماس تلفنی با شرکت نثرمیثاق مقرر شد پیمانکار لوله‌های آب و فیبر نوری را منتقل کند.
وی با اشاره به اینکه معارض‌های این طرح نیز برطرف می‌شوند، ادامه داد: بخشی از این طرح که متعلق به مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد است، انجام شد و پیمانکار با مراجعه به استان و تحویل بودجه، طرح را فعال خواهد کرد.

به گزارش دزفوری از ایرنا، شهرستان دزفول از نظر جاده وضعیت بغرنجی دارد و اغلب به دلیل عرض کم و نبود روشنایی شاهد وقوع تصادف‌های منجر به مرگ در جاده‌های آن نظیر جاده بن جعفر، جاده صفی آباد میانرود، جاده‌های سردشت و شهیون و جاده‌های بخش چغامیش هستیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا