اخبار دزفول

افزایش ۶۰ درصدی بودجه دانشگاه علوم پزشکی دزفول

خلاصه خبر
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به دستاوردهای سفر هیات دولت به شهرستان دزفول در حوزه بهداشت و درمان گفت: بودجه عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۶۰ درصدی داشت و به حدود ۶ هزار میلیارد ریال رسید.

علیرضا خسروپناه روز شنبه در خصوص دستاوردهای سفر هیات دولت به دزفول در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ با کسری حدود ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مواجه بودیم که این کسری با پیگیری دانشگاه جبران شد.

وی ادامه داد: پیگیری‌های لازم از مدت‌ها قبل از سفر هیات دولت به دزفول آغاز و نیازهای دانشگاه در سازمان برنامه و بودجه و نهاد ریاست جمهوری مطرح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: سفر هیات دولت به شهرستان دزفول دستاوردهای مالی خوبی در حوزه اعتبارات عمرانی و بودجه‌ای به همراه داشت که زمینه ساز پیشرفت و توسعه دزفول است.

وی به افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات تملک و عمرانی اشاره کرد و افزود: برای تامین اعتبارات تملک و عمرانی از منابع مختلف استفاده می‌شود ولی آنچه در سازمان برنامه و بودجه مصوب می‌شود و در قانون بودجه می‌آید با افزایش ۱۰۰ درصدی معادل ۳۵۰ میلیارد ریال همراه بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول کمک به ساخت و تکمیل طرح‌های خیرساز را از دیگر دستاوردهای سفر هیات دولت به دزفول عنوان کرد و گفت: اکنون سه طرح خیرساز در دانشگاه علوم پزشکی داریم که فاز دوم دانشکده پزشکی یکی از این طرح ها در حال انجام است و برای ساخت این دانشکده حدود ۸۰۰ میلیارد ریال پیش مصوبه شد.

وی با اشاره به اجرای ۲ طرح خیرساز دیگر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: فاز دوم مرکز دیالیز دزفول نیز در حال ساخت است که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

خسروپناه بیان کرد: مهارت‌های بالینی نیز حدود ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل نیاز دارد که با سفر هیات دولت به دزفول، وزارت بهداشت برای تامین اعتبار در سال جاری قول مساعد داده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تلاش می‌شود از کمک خیرین استفاده شود، افزود: معاون تحقیقات وزارت بهداشت نیز با حضور در دانشگاه قول دادند در صورتی که خیرین ورود کنند وزارت بهداشت نیز مشارکت می‌کند؛ در این خصوص تفاهم نامه‌ای در حال تدوین است که امیدواریم طی ماه‌های آینده محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی و ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل فاز دوم دانشکده پزشکی پیش مصوبه و نهایی شده و باید به امضای معاون رییس جمهور برسد.

وی اضافه کرد: دکتر منظور رییس سازمان برنامه و بودجه نیز با حضور در دانشگاه علوم پزشکی دزفول موافقت لازم برای قرار گرفتن طرح‌های عمرانی پردیس در ماده ۲۳ را صادر کرد که با این موافقت، طرح‌های عمرانی پردیس شامل سلف سرویس، خوابگاه خواهران، کتابخانه و سالن‌های ورزشی در ردیف اعتبارات ملی قرار خواهند گرفت.

خسروپناه بیان کرد: همچنین خوابگاه دانشجویی ۴۰۰ نفره پسرانه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با کمک وزارت بهداشت و مساعدت بانک رفاه در حال خرید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا