اخبار دزفول

بارش در آذرماه خوب نباشد، ضرر بزرگی به خوزستان وارد می‌‎گردد

خلاصه خبر
  • مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه وضعیت بارندگی آذرماه استان خوزستان نگران‌کننده است، گفت: اگر بارندگی در آذرماه خوب نباشد ضرر بزرگی به استان خوزستان وارد می‌شود.

محمد سبزه‌زاری در خصوص وضعیت بارندگی در فصل زمستان، اظهار کرد: بر اساس مدل‌های فصلی، فعلا بارندگی در زمستان نرمال پیش‌بینی شده است که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، تا ۱۵ تا ۲۰ روز دیگر هیچ سامانه بارشی در خوزستان نداریم. تنها در آخر این هفته، سامانه ضعیفی در خوزستان خواهیم داشت که بیشتر ارتفاعات استان را درگیر می‌کند و بعد از آن دیگر خبری از بارندگی نیست که این وضعیت نگران‌کننده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بر این اساس ممکن است در دهه سوم آذرماه بارندگی داشته باشیم این شرایط در حالی است که وضعیت بارندگی در آذرماه نرمال پیش‌بینی شده بود یعنی بارندگی برخلاف مدل‌ها در حال رخ دادن است.

وی افزود: با این روند، عملا بارندگی آذرماه زیر نرمال و بسیار کمتر از میانگین درازمدت و شرایط، خطرناک خواهد بود. اگر بارندگی در آذرماه خوب نباشد ضرر بزرگی به استان خوزستان وارد می‌شود.

سبزه‌زاری گفت: آذرماه بهترین فصل بارندگی در خوزستان است. میانگین بارندگی درازمدت در آذرماه ۶۹ میلیمتر است اما تاکنون کل بارندگی در آذرماه در پهنه خوزستان ۱۸.۵ میلیمتر و بسیار کم بوده است بنابراین اگر این میانگین بارندگی اتفاق نیفتد، مشکل ایجاد می‌شود و سدها وضعیت بدی پیدا می‌کنند.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا