اخبار دزفول

بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از موزه دفاع مقدس دزفول

خلاصه خبر
  • سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح یکشنبه همراه با سردار سرتیپ بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و هیات همراه از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول بازدید کردند.

به گزارش دزفوری، سرلشکر باقری در این بازدید با اشاره به معرفی دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی گفت: شهر نمونه بودن لایق مردم انقلابی دزفول است چراکه همواره به بهترین شکل و در تمام صحنه‌ها ایفای نقش کرده‌اند.

وی افزود: محتوای غنی و هنری موجود در موزه دفاع مقدس دزفول رضایت‌بخش است. 

سرلشکر باقری در این بازدید بر سر مزار شهدای گمنام‌ آرمیده در مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیز حاضر شد و با قرائت فاتحه و اهدای گل با آرمان‌های این شهدا تجدید میثاق کرد.

وی همچنین از بخش‌های مختلف موزه دفاع مقدس دزفول و کتابخانه این موزه بازدید کرد و سرهنگ بهزاد جولایی رییس مرکز فرهنگی وموزه دفاع مقدس دزفول توضیحاتی درخصوص فداکاری‌های مردم این شهرستان و پشتیبانی آنها از جبهه بیان کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس نیز در این بازدید، دزفول را نماد مقاومت در جنگ دانست و بیان کرد: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اخیرا در سفر به دزفول عنوان کرد که این شهر به شایستگی و زیبایی پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شده است.

سید احمد آوایی با بیان اینکه این صحبت بیانگر نقش بی‌مثال دزفول در دوران جنگ تحمیلی است، افزود: روحیه مقاومت و ایثار همچنان در این شهر جاری است و خاک دزفول هنوز هم بوی ایثار، شهادت و مقاومت می‌دهد.

وی در این بازدید خواستار احتساب سه چهارم حضور کارکنان دولت در جبهه به صورت داوطلبانه و همچنین ارتقای رتبه ناحیه مقاومت بسیج دزفول از رییس ستاد کل نیروهای مسلح شد که مقرر شد مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوایی که برای بازدید راهیان‌نور در پایگاه شکاری شهید وحدتی دزفول برپا شده است، بازدید کرد. 
شهرستان دزفول‌ در دوران دفاع مقدس افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرد.

این شهر به پاس هشت سال ایستادگی ومقاومت در برابر دشمن بعثی به عنوان شهر نمونه مقاومت نامگذاری شد.

همچنین چهارم خرداد با تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز مقاومت وپایداری مردم‌ دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا