اخبار دزفول

بازدید بیش از ۴۷۰ هزار گردشگر از دزفول

خلاصه خبر
  • رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: از ۲۵ اسفند تا روز گذشته ۶ فروردین، ۱۶۰ هزارو ۲۰۰ گردشگر در دزفول اقامت داشتند.

عباس چراغ چشم روز یکشنبه گفت: در این مدت حدود ۴۷۰ هزار گردشگر نیز از جاذبه های گردشگری شهرستان دزفول بازدید کردند.
وی با بیان اینکه روزانه چهار هزار میهمان راهیان نور از دزفول بازدید می‌کنند، ادامه داد: روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر نیز از موزه مردم شناسی کرناسیان بازدید می‌کنند. 
چراغ چشم گفت: نمایشگاه پایگاه چهارم شکاری، روستای گردشگری پامنار و دریاچه دز،  قمش مومنان، خانه تیزنو، خانه سوزنگر، بقعه سبزقبا، محمدبن جعفر،  رودبند، پارک‌های علی‌کله، خانواده و حیات وحش دز نیز پذیرای گردشگران هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول اظهارداشت: ۵۰ مدرسه نیز برای میهمانان نوروزی تجهیز شدند که از فضای آنها، خانه معلم و اردوگاه شهید رجایی برای پذیرش گردشگران استفاده می‌شود.
وی افزود: هتل‌های سوم شعبان، جهانگردی، آوان، مهمانسرای روناش، ایرنادز، هتل آپارتمان آسمان جنوب و کمپ نوروزی شهرداری دزفول نیز در حال خدمات رسانی به میهمانان نوروزی هستند.

چراغ چشم با بیان اینکه به علت ازدحام مسافران نوروزی هتل‌های دزفول تکمیل شدند، گفت: هر وعده چهار هزار قرص نان برای راهیان نور پخته می‌شود و مشکل و کمبودی در این خصوص وجود ندارد. 

وی افزود: با توجه به گستردگی مناطق گردشگری دزفول،  تامین امنیت مسافران نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی است.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول به وجود ۵۸ موزه رسمی در کشور اشاره کرد و  گفت: استقبال گردشگران از مناطق گردشگری دزفول  بی‌نظیر بوده و در تعطیلات نوروز، موزه کرناسیان رتبه ششم کشور از نظر جذب گردشگر را به خود اختصاص داده است.
وی از مسئولان اجرایی از جمله فرمانداری و سازمان.های مردم نهاد تقاضا کرد نسبت به تجهیز و روشنایی موزه کرناسیون و تامین روشنایی پل ساسانی و اطراف آن که گردشگران زیادی به سمت خود جذب می‌کنند همکاری لازم را داشته باشند زیرا میراث فرهنگی به تنهایی توانایی تامین امکانات را ندارد.
چراغ چشم اظهارداشت: بروشور با کیفیت بالا توسط شهرداری درفول چاپ و در اختیار میهمانان نوروزی قرار داده شده است.

وی افزود: بازرسی‌های روزانه از هشت صبح تا ۱۱ شب از مراکز اقامتگاهی و پذیرایی گردشگری انجام و تذکرهای لازم داده می‌شود.

شهرستان دزفول با جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و آثار باستانی متعدد میزان خیل عظیم گردشگران نوروزی است.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا