اخبار دزفول

اختلافات خانوادگی در دزفول ۱۶ درصد رشد داشته است

به گزارش دزفوری از ایرنا فیصل مزرعه روز یکشنبه در جریان دیدار با امام جمعه دزفول به مناسبت هفته قوه قضاییه در دفتر نهاد امامت جمعه این شهر افزود: ازدحام کار در دادگستری دزفول بسیار بالا است و همکاران قضایی بیش از ۲ برابر وظیفه خود کار می‌کنند.
وی ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی قضات برای رسیدگی به امور مردم گفت: آمار پرونده‌های ورودی در دزفول بسیار بالا است به طوری که افزایش شعبه‌ها نیز راهگشا نیست.
رئیس دادگستری دزفول با بیان اینکه هریک از همکاران به طور میانگین به ۲۵۰ پرونده در ماه رسیدگی می‌کند، بیان کرد: طی سال ۱۴۰۰، پنج هزار و ۵۲۶ پرونده به دادگاه خانواده دزفول وارد شد که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۶ هزار و ۲۶۴ رسید و با رشد ۱۳ درصدی همراه بود.

طرح طلاق از سوی زوجه بیشترین آمار دادگاه خانواده دزفول است

مزرعه گفت: طی سه ماه نخست امسال، تعداد پرونده‌های دعاوی خانوادگی در دزفول ۱۶ درصد افزایش یافته که باید علت این موارد توسط نهادهای فرهنگی بررسی شود.
وی افزود: بیشتر آمار دادگاه خانواده در دزفول، طرح طلاق از سوی زوجه و مطالبه مهریه است.
رئیس دادگستری دزفول با اشاره به ورود ۱۳۲ هزار پرونده در سال ۱۴۰۱ در دادگستری دزفول اظهارکرد: این تعداد پرونده رقم بالایی است ولی با وجود کمبودها، اقدامات قضایی انجام شده است.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۱، تعداد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف دزفول ۲۱ هزار پرونده بود که ۶ هزار پرونده نیز منتهی به سازش شد و دزفول رتبه نخست سازش را در استان کسب کرد.
رئیس دادگستری دزفول به مصالحه ۲۰ پرونده قتل در دزفول طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ثبت این میزان سازش به واسطه وجود سنت حسنه سازش و خیرین در دزفول است.
وی افزود: دادگستری همیشه مظلوم واقع شده و با وجود تلاش فراوان همکاران، همیشه یک طرف پرونده ناراضی هستند.

با کمبود نیروی قضایی در دزفول مواجهیم

دادستان عمومی و انقلاب دزفول نیز در این دیدار گفت: مجتمع صفی آباد نیز به زودی راه اندازی و به شهرهای اطراف خدمات قضایی ارائه می‌کند.
مهدی آماده یکی از مشکلات دستگاه قضایی در دزفول را کمبود نیروی قضایی عنوان کرد و افزود: کار در این حوزه با چنین حجم پرونده و ارباب رجوع دشوار است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات موجود مشکل مسکن سازمانی است که انتظار می‌رود راه و شهرسازی اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.
آماده با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهارکرد: این مشکلات منجر به جرائم مالی، خیانت در امانت، سرقت و مشکلات خانوادگی از جمله طلاق، مطالبه نفقه و مهریه می‌شود؛ درواقع هر اختلاف خانوادگی باعث ایجاد پرونده‌های زیادی در دادگستری می‌شود که انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که باید در این حوزه فعال باشند، ورود کنند.
وی افزود: در برخی مواقع با موجی از سرقت‌ها در دزفول مواجه هستیم و برخی تیم‌های سرقت از شهرها و استان‌های اطراف با همدستی سارقان داخل شهرستان اقداماتی انجام می‌دهند که با اقدامات انجام شده توانستیم تیم‌هایی را زمین گیر کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان کرد: در حوزه اجرای احکام اعدام و قصاص به روز هستیم و اخیرا قاتل شهید دالمن نیروی کلانتری صفی آباد قصاص شد.
وی ادامه داد: برخی مسوولان گاه کاری خلاف قانون انجام می‌دهند که موجب تشکیل پرونده قضایی می‌شود ضمن اینکه پرونده مدیر متخلف نیز باید در مرکز استان رسیدگی شود.

جزیره‌ای عمل کردن برخی مدیران میانی مشکل ایجاد می‌کند

امام جمعه دزفول نیز به جایگاه شهید بهشتی در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: برخی افراد می‌خواهند مردم را ناراضی کنند که این موارد باعث افزایش پرونده‌های دادگستری می‌شود.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: برخی مدیران میانی و پایین دستی، نگاه حکومتی ندارند و جزیره‌ای عمل می‌کنند که این امر مشکلات زیادی به وجود می‌آورد.
وی افزود: تریبون‌ها باید مراقب باشند نکاتی که مطرح می‌شود باعث ایجاد شائبه نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا