اخبار دزفول

تشکیل تیم فوتبال چهار خرداد دزفول تحت پیگیری است

خلاصه خبر
  • امام جمعه دزفول با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی این شهرستان و لزوم استفاده از آنها گفت: تشکیل تیم فوتبال با نام چهار خرداد یا مقاومت دزفول طی نامه‌ای از معاون اول رییس جمهور درخواست شد.

به گزارش دزفوری از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی جمعه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و ایستادگی مردم مقاوم شهرستان دزفول استفاده از ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور تقاضا کردیم به منظور بزرگداشت چهارم خرداد و تجلیل از مقاومت مردم دزفول، یک تیم فوتبال با نام چهار خرداد یا مقاومت دزفول با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه در این شهرستان تشکیل شود.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: صنایع خوبی در شهرستان دزفول نظیر فولاد روهینا جنوب، دوده فام، خمیرمایه، کارتن محمد و شرکت‌های کشاورزی شهید رجایی و شهید بهشتی وجود دارد که می‌توان با حمایت آنها این تیم فوتبال را در شهرستان تشکیل داد.

وی وجود جوانان مستعد و سه ورزشگاه کلوپ ورزشی شهید رجایی، شهید مجدیان و شهید ناحی با زمین‌های چمن استاندارد در دزفول را یادآور شد و افزود: بنیاد چهارم خرداد نیز ثبت شده و اعتبار ملی دارد که می‌تواند به عنوان حامی و پشتیبان تیم فعالیت کند و ردیف بودجه ملی داشته باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه جوانان دزفول توقع داشتن یک تیم فوتبال در شان این شهرستان را دارند، گفت: سازوکار ایجاد این تیم نظیر تشکیل هیات امنا و سایر امور نیز در مکاتبه با معاون اول رییس جمهور مطرح شدند.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌ها نظیر شهرداری دزفول و بنیاد چهار خرداد می‌توانند در تشکیل این تیم فوتبال نقش آفرین باشند و کمک کنند.

امام جمعه دزفول بیان کرد: تشکیل این تیم و باشگاه علاوه بر پشتیبانی ورزش شهرستان، کاری ارزشمند و ماندگار در راستای معرفی هرچه بیشتر چهار خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول است از این رو از مسوولان شهرستان به ویژه نماینده و فرماندار دزفول انتظار می‌رود پیگیری‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

به گزارش دزفوری از ایرنا، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد؛ رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن، ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساختند.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد؛ همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا