اخبار دزفولاخبار سراسری

توصیه‌های تغذیه‌ای در سالمندان در دوران همه‌گیری کرونا

مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت دزفول گفت: مهمترین توصیه تغذیه ای برای سالمندان، مصرف غذاهای ساده و کم حجم است به شکلی که تمامی نیازهای فرد به مواد مغذی تامین گردد.

خانم رفعت پناه ادامه داد: . نکته اساسی در برنامه غذایی سالمندان، مصرف مواد غذایی کم چربی و کم کلسترول (مانند شیر و لبنیات کم چرب، کاهش مصرف روغن، کره، خامه و ….)، کم نمک و پرفیبر بر اساس هرم غذایی است.

این کارشناس مسئول بیان کرد: مصرف زیاد مواد قندی و شیرین، غذاهای چرب و سرخ شده و پرنمک موجب تحریک سیستم ایمنی می شوند و مصرف آنها برای سالمندان توصیه نمی شود.

همچنین سالمندانی که دچار بیماری های مزمن از جمله دیابت، فشار خون بالا و چربی خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی هستند، لازم است کماکان رژیم غذایی معمول خود را با مشورت کارشناسان تغذیه رعایت کنند.

خانم رفعت پناه، مصرف کافی منابع غذایی پروتئین برای تقویت سیستم ایمنی بدن را ضروری دانست و اظهار کرد: سالمندان باید پروتئین مورد نیاز بدن خود را از منابع غذایی حاوی پروتئین مانند گوشت های کم چربی، مرغ، ماهی، سفیده تخم مرغ، فرآورده های لبنی بدون چربی یا کم چربی (شیر، ماست ، پنیر) تامین نمایند.

ایشان در پایان ذکر کرد: حبوبات نیز از منابع گیاهی پروتئین هستند که اگر با غلات مصرف شوند تمامی نیاز بدن به پروتئین را تامین می کند و به طور کلی مصرف روزانه حداقل ۲ واحد از گروه گوشت و تخم مرغ و یک واحد حبوبات برای تامین پروتئین مورد نیاز سالمندان لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا