اخبار دزفول

مهلت قانونی هیات تطبیق برای رد مصوبه‌های شورا ۱۵ روز است نه ۹ ماه

به گزارش دزفوری، محمدحسن پرآور عضو شورای شهر با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهارکرد: ثبت حدود ۱۰۰ میلی متر بارندگی در طی چند ساعت که می‌توانست هر شهر دیگری را با چالش مواجه کند با حضور میدانی و پرتلاش مدیران و کارکنان شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در دزفول به خوبی مدیریت شد.

محمدحسن پرآور با بیان اینکه فرصت رحمت بارش الهی نباید برای مردم ایجاد زحمت کند، ادامه داد: بارندگی‌های پرحجم روزهای اخیر که در۲ دهه گذشته کم سابقه بود مشکلات زیرساختی شهری در دزفول را نشان داد.

وی گستره آب گرفتگی در دزفول طی بارندگی اخیر را کم سابقه دانست و افزود: اگرچه ماندگاری آب در خیابان‌های شهر دزفول به دلیل موقعیت جغرافیایی و شیب دار بودن زمین کم است و آب به سرعت تخلیه می‌شود ولی حجم آب گرفتگی برخی نقاط مانند فرهنگ شهر کم سابقه بود که باید این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

پرآور گفت: فهرست بندی مناطقی که حجم آب گرفتگی و ماندگاری آب در آن زیاد بود باید توسط شهرداری‌های مناطق احصا و حل این مناطق در اولویت قرار گیرد.

مهلت قانونی هیات تطبیق برای رد مصوبه‌های شورا ۱۵ روز است نه ۹ ماه

پرآور با اشاره به رد دفترچه عوارض شهرداری دزفول توسط هیات تطبیق فرمانداری به عنوان یکی از مصوبه‌های شورا افزود: طبق قانون، هیات تطبیق باید حداکثر ۱۵ روز پس از مصوبه شورا نظر خود را مبنی بر رد مصوبه اعلام کند و اگر نظری در این مدت توسط هیات تطبیق به شورا ابلاغ نشد مصوبه خود به خود به مثابه تایید و قانون است.

این عضو شورای اسلامی شهر دزفول گفت: با توجه به اینکه تصویب دفترچه عوارض شهرداری دزفول توسط شورا مربوط به فروردین ماه است رد این دفترچه پس از ۹ ماه با وجود برگزاری نشست‌های متعدد و مشترک کارشناسی میان هیات تطبیق و شهرداری خلاف قانون است و شورا می‌تواند با استناد به قانون، دفترچه عوارض شهرداری را بدون اعمال اصلاح مورد نظر هیات تطبیق اجرا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا