اخبار دزفول

عملیاتی شدن مرز هوایی دزفول نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها است

خلاصه خبر
  • نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های انجام شده برای راه اندازی مرز هوایی این شهرستان به منظور صادرات محصولات کشاورزی و برقراری سفرهای خارجی را یادآور شد و گفت: عملیاتی شدن مرز هوایی دزفول منوط به ایجاد زیرساخت‌ها است.

به گزارش دزفوری از ایرنا، سید احمد آوایی روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در سالن جلسات این اداره افزود: در برخی فصول شاهد از بین رفتن محصولات کشاورزی شهرستان دزفول هستیم که به دلیل نبود بازار، یا دفن و یا خوراک دام می‌شوند لذا راه اندازی مرز هوایی فرودگاه دزفول را به طور جدی پیگیری کردم.

وی با اظهار تاسف از کارشکنی‌ها و همکاری نکردن برخی مسوولان برای راه اندازی مرز هوایی دزفول ادامه داد: در نهایت با پیگیری فراوان مصوبه هیات دولت برای مرز هوایی اخذ شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملیاتی شدن مرز هوایی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم نظیر استقرار گمرک، اداره گذرنامه و دستگاه‌هایی نظیر “X-RAY”، سامانه ناوبری “Aye less” در شهرستان دزفول می‌باشد که پیگیری‌هایی در این زمینه در حال انجام است.

وی عملیاتی شدن مرز هوایی را در رشد و توسعه منطقه اثرگذار دانست و افزود: ترمینال جدید برای پروازهای خارجی لازم است که هشت هکتار زمین برای این کار درنظر گرفته شده است.

آوایی گفت: در حال حاضر زمان رسیدن محصولات کشاورزی دزفول به روسیه ۱۲ روز است که در این مدت حدود ۳۰ درصد محصول از بین می‌رود.

بازاریابی از تولید مهمتر است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، مشکل صنعتگران شهرستان با بانک‌ها را یادآور شد و اظهارکرد: اگرچه برخی بانک‌ها همکاری خوبی با صنعتگران ندارند ولی متاسفانه برخی از کارآفرینان نیز به دلیل نداشتن تجربه کافی به مشکل برمی‌خورند.

وی نداشتن آگاهی درخصوص فن بازاریابی را از دلایل ضربه خوردن صنعتگران دانست و افزود: بازاریابی از تولید مهمتر است و باید به آن توجه ویژه شود.

آوایی بیان کرد: بنده در کنار مسوولان برای رفع مشکلات تلاش می‌کنم ولی متاسفانه گاه به دلیل فشل بودن سیستم اداری، کارشکنی‌ها و مخالفت‌ها، مساعدتی صورت نمی‌گیرد و انرژی ما تحلیل می‌رود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال چرایی استفاده نشدن از ظرفیت فرمانداری ویژه و سرگردانی صنعتگران بین دزفول و اهواز برای انجام امور اداری بیان کرد: وزارت کشور و معاون امور استخدامی رئیس جمهور به دلیل بالا رفتن چارت اداری مخالف این موضوع است لذا شهرستان دزفول، استانی با امکانات یک شهرستان است.

وی با استقبال از انتقاد رسانه‌ها افزود: باید نقد مطرح شده بررسی و در صورت منطقی بودن نسبت به اصلاح امور اقدام شود.

آوایی گفت: برخی امور از دوره قبل در شهرستان دزفول آغاز شده‌اند و انصاف این است که اقدامات نمایندگان قبل بیان شوند؛ بنده همواره از اقدامات انجام شده قدردانی کرده و برای تکمیل طرح‌ها تلاش کرده‌ام.

وی با اشاره به روند ساخت بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزود: موافقت احداث این بیمارستان در دزفول را خودم گرفتم و پیگیر زمین آن شدم که در دوره آقای پاپی زاده ساخت بیمارستان انجام شد و درنهایت در دوره بنده تکمیل و تجهیز شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران باید انصاف را در اخبار و گزارش‌های خود رعایت کنند، اظهارکرد: در ۲ دوره‌ای که نماینده نبودم نیز پیگیر رفع مشکلات بودم و برخی مسایل را با نماینده پیگیری کردم.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۴۱ نشست با مسوولان و وزرا برای رفع مشکلات شهرستان دزفول در این دوره نمایندگی مجلس داشته است، افزود: ۱۶۴ نشست با وزرا، ۵۹ نشست با معاونان رئیس جمهور، ۶۲۹ نشست با معاونان و مدیران کل وزارتخانه‌ها، ۷۷ نشست با مدیران عامل بانک‌ها، ۶۹ نشست با فرماندهان انتظامی و امنیتی، ۱۹ نشست با مدیران قوه قضاییه و ۲۴ نشست با مدیران بنیاد برکت و کمیته امداد در این مدت داشته‌ام.

وجود ۳۸ اتحادیه صنفی در شهرستان دزفول

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز در این نشست خبری با اشاره به وجود ۳۸ اتحادیه در این شهرستان گفت: به تازگی ۲ اتحادیه صنف ماشین آلات سنگین تسطیح و تهیه اراضی و اتحادیه نجاران شهرستان دزفول راه اندازی شده‌اند.

محمد غلامی افزود: ۷۲ واحد معدنی در شهرستان دزفول وجود دارد که بیشترین آمار در بین شهرستان‌های شمال استان خوزستان است.

وی وجود چهار شهرک صنعتی و سه مجتمع صنعتی در شهرستان دزفول را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به وجود چهار شرکت قند در دزفول، حجم خوبی از تولید قند استان خوزستان مربوط به شهرستان دزفول است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول بیان کرد: تلاش بر این است که آیین افتتاحیه شرکت‌های قند اورنج و سالانه پارس و کارخانه تولید بستنی سپنتا در دهه فجر امسال برگزار شود.

۱۶۳ طرح صنعتی در حال اجرا در شهرستان دزفول وجود دارد

غلامی با اشاره به وجود ۳۱۶ واحد صنعتی و ۳۲ واحد معدنی فعال در شهرستان دزفول گفت: ۱۶۳ طرح صنعتی در حال اجرا در شهرستان دزفول وجود دارد که ۱۰۵ واحد از این تعداد به حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده‌اند.

وی صدور ۳۳۱ جواز تاسیس شرکت در سال‌های اخیر را یادآور شد و افزود: ۵۳ طرح برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول احیای ۱۰ واحد صنعتی راکد در سال ۱۴۰۱ و ۹ واحد در هشت ماه نخست سال جاری را یادآور شد و اظهارکرد: پنج واحد دانش بنیان در سال ۱۴۰۰، چهار واحد در سال ۱۴۰۱ و ۲ واحد در هشت ماهه نخست امسال در شهرستان دزفول راه اندازی شده که سرآمد آنها شرکت آوان طب است.

وی با اشاره به وجود ۱۳ هزار و ۵۲۸ پروانه کسب در دزفول افزود: یکهزار و ۱۲۷ پروانه در سال ۱۴۰۰، یکهزار و ۶۱۶ پروانه در سال ۱۴۰۱ و ۳۳۴ پروانه در هشت ماه نخست امسال در شهرستان دزفول صادر شده است.

غلامی همچنین با اشاره به وجود سه هزار و ۸۱۴ واحد فاقد پروانه کسب در سال ۱۳۹۹، گفت: تعداد واحدهای فاقد پروانه در سطح شهرستان در حال حاضر با اقدامات انجام شده به ۳۰۹ واحد کاهش یافته است.

دزفول برای سرمایه گذاری صنعتگران نیازمند زمین است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول یکی از مشکلات این شهرستان برای جذب سرمایه گذار را کمبود زمین دانست و گفت: این شهرستان برای رشد سرمایه گذاری نیازمند زمین است.

وی تخصیص ۳۰۰ هکتار زمین برای راه اندازی شهرک صنعتی شماره پنج دزفول را یادآور شد و افزود: امید است با پیگیری شرکت شهرک‌های صنعتی مقدمات استفاده سرمایه گذاران از این زمین فراهم شود چراکه به رغم توسعه شهرک‌های صنعتی همچنان نیازمند زمین هستیم.

غلامی شرکت فولاد روهینا را یکی از ظرفیت‌های شهرستان دزفول دانست و اظهارکرد: این شرکت از بالاترین تکنولوژی صنایع فولاد در خاورمیانه بهره مند است.

وی با بیان اینکه هر سال رسته‌های جدیدی به رسته‌های شغلی شهرستان دزفول اضافه می‌شود، افزود: به ترتیب ۱۱ رسته در سال ۱۴۰۰، ۳۷ رسته در سال ۱۴۰۱ و ۱۶ رسته در هشت ماه نخست امسال به رسته‌های شغلی شهرستان اضافه شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به سامانه رصد اشتغال شهرستان گفت: ۵۰۰ فرصت شغلی در سال ۱۳۹۹ در حوزه صنعت، معدن و تجارت دزفول، ۴۰۵ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۰، ۷۶۷ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ و ۶۰۱ فرصت شغلی در هشت ماه نخست امسال ایجاد شده است.

وی راه اندازی فروشگاه‌های بزرگ در شهرستان دزفول را یادآور شد و افزود: ۱۶ شرکت صادرات محدود در شهرستان وجود دارد که به صورت ثبتی صادرات خود را انجام می‌دهند.

مجوز راه اندازی نمایندگی اتاق بازرگانی شمال خوزستان در دزفول اخذ شد

غلامی همچنین از اخذ مجوز راه اندازی نمایندگی اتاق بازرگانی شمال خوزستان در دزفول خبر داد و اظهارکرد: سه اتاق بازرگانی اهواز، خرمشهر و آبادان در استان خوزستان وجود دارد که نمایندگی شمال خوزستان زیر نظر اتاق بازرگانی خرمشهر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی راه اندازی مرز هوایی را یک اتفاق بزرگ برای شهرستان دزفول دانست و افزود: نماینده دزفول برای راه اندازی این مرز هوایی تلاش زیادی کرد که جای قدردانی دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: سال گذشته افزون بر ۱۲۰ تریلر از محصولات کشاورزی شهرستان دزفول صادر شد ولی نمودی نداشت.

فاز نخست پایانه گل و گیاه دزفول دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

غلامی با اشاره به روند ساخت پایانه گل و گیاه شهرستان دزفول اظهارکرد: این پایانه از سال ۸۲ تا ۹۸ فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی از سال ۹۹ سرعت احداث این پایانه افزایش یافت و ۲۵ درصد در سال ۹۹، ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۰، ۷۱ درصد در سال ۱۴۰۱ و ۷۵ درصد در سال ۱۴۰۲ پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: سردخانه‌های پایانه گل و گیاه دزفول نصب شده‌اند و امیدواریم دهه فجر امسال فاز نخست این پایانه صادراتی به بهره برداری برسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول درخصوص وضعیت نان و فروش خارج از شبکه آرد که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: این اداره عضو شورای آردو نان است ولی بازرسی، نظارت و تامین کالاهای اساسی همچون آرد برعهده جهاد کشاورزی است.

وی تعداد کل بازرسان این اداره را چهار نفر اعلام کرد و افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول همچنان بازرسی روغن خودرو، لاستیک و لوازم یدکی را انجام می‌دهد و امسال ۲ پرونده در حوزه روغن موتور به مبلغ هر کدام ۲ میلیارد ریال و ۲ پرونده در حوزه لاستیک در شهرستان دزفول تشکیل شده است.

غلامی درخصوص پرونده‌های تشکیل شده درخصوص قاچاق مواد غذایی، روغن و دخانیات گفت: ۴۵ پرونده در سال ۱۴۰۰، ۴۵ پرونده در سال ۱۴۰۱ و ۱۶ پرونده از ابتدای سال جاری تاکنون تشکیل شده است.
فروش آرد با راه اندازی سامانه نانینو بسیار دشوار شده است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به راه اندازی سامانه نانینو در تمام نانوایی‌های مجاز شهرستان گفت: این سامانه، فروش آرد در نانوایی‌ها را بسیار دشوار کرده است.

وی راه اندازی سامانه نانینو را از اقدامات ارزشمند دولت دانست و افزود: درصورت فروش آرد یا پخت خارج از شیفت، سیستم هوشمند نانینو تخلف را شناسایی و سهمیه آرد نانوایی را کم می‌کند.

غلامی کیفیت نان دزفول را خوب دانست و اظهارکرد: ۳۰۰ واحد نانوایی در شهرستان دزفول وجود دارد لذا نباید کیفیت نان برخی واحدها را به کیفیت نان کل شهرستان تعمیم داد.

وی با تاکید بر لزوم آموزش نانوایان افزود: خمیر مایه یک موجود زنده است و حتما باید در یخچال نگهداری شود ولی متاسفانه مشاهده شده این ماده در کنار تنور نگهداری می‌شود و خاصیت خود را از دست می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا