اخبار دزفول

کودکان متکدی اتباع خارجی در دزفول جمع‌آوری خواهند شد

خلاصه خبر
  • رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت‌ شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به آغاز جمع آوری کودکان متکدی اتباع خارجی در این شهر گفت: ۲۵ کودک و ۲ مادر تبعه یکی از کشورهای خارجی که در چهارراه‌های شهر دزفول اقدام به تکدی گری می‌کردند پس از چند بار تذکر جمع آوری شدند.

به گزارش دزفوری، غلامعلی پوررضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جمع آوری کودکان متکدی در چهارراه‌های دزفول افزود: مجبور کردن کودکان به تکدی گری علاوه بر آسیب‌های فراوان برای آن کودکان موجب مخدوش شدن چهره شهر می‌شود به همین دلیل در راستای ایمن سازی معابر و چهار راه‌های اصلی شهر دزفول از آسیب‌های اجتماعی، جمع آوری این کودکان آغاز شد.

وی کمک به کودکان متکدی را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست و ادامه داد: بیشتر کودکانی که در دزفول مشغول تکدی گری هستند کودکان اتباع خارجی چهار تا ۱۳ ساله هستند که متاسفانه از طرف خانواده یا شخص دیگری مجبور به تکدی‌گری می‌شوند این در حالی است که این کودکان باید مشغول بازی و تحصیل شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت‌ شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: شهرداری دزفول در اقدامی خیرخواهانه بعد از چند نوبت تذکر کتبی به خانواده این دختران و پسران، نسبت به جمع آوری این کودکان و تحویل آنها به مراجع دارای صلاحیت اقدام کرده است.

برخورد با ۱۱ مرکز عرضه غیرمجاز قلیان در بوستان‌های دزفول

پوررضایی با اشاره به شکایت‌های متعدد شهروندان از عرضه و استعمال گسترده قلیان در سطح بوستان‌های دزفول گفت: طرح جمع آوری مراکز سیار عرضه کننده قلیان در بوستان‌های ساحلی دزفول آغاز شده است که با توجه به آغاز فصل گرما و حضور بیشتر مردم در این بوستان‌ها این طرح تا ساماندهی کامل این شرایط ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون با ۱۱ مرکز عرضه غیرمجاز قلیان در بوستان‌های دزفول برخورد شده است، ادامه داد: شهرداری دزفول بعد از چند نوبت اخطار کتبی و شفاهی، اقدام به جمع آوری و امحای ۱۷۰ قلیان از این قلیان سراهای غیرمجاز کرده است.

تعیین محلی برای ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت‌ شورای اسلامی شهر دزفول ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی در خیابان‌های اصلی دزفول را از دیگر مطالبه‌های جدی مردم از مدیریت شهری دانست و گفت: شهرداری دزفول در راستای زیبا سازی سیما و منظر شهری و رفع ترافیک و ایمن سازی میدان‌ها و خیابان‌های اصلی و پرتردد اقدام به تعیین محلی برای ساماندهی وانت بارهای میوه فروش کرده است.

وی ادامه داد: محل استقرار این خودروها واقع در میدان مقاومت، اطراف بیمارستان افشار، میدان رودبند و خروجی اصلی دزفول با هماهنگی دادستان، پلیس راهور و فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول ساماندهی شده است.

پوررضایی با بیان اینکه تاکنون با بیش از ۲۰ وانت متخلف که حاضر به تمکین از قانون نبودند برخورد قانونی و خودروی آنها به پارکینگ منتقل شده است، گفت: محل‌هایی برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش تعیین و به آن‌ها ابلاغ شده که تنها در محل‌های مشخص شده مجاز به فروش میوه هستند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت‌ شورای اسلامی شهر دزفول افزود: تعدد وانت بارها در حاشیه برخی میدان‌ها و خیابان‌های اصلی علاوه بر مشکل ترافیکی در مواردی منجر به تصادف شده است که ساماندهی این وانت بارها به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: جمع آوری قلیان سراها، ساماندهی خودروهای فروش میوه و جمع آوری متکدیان سه اقدام مهم در دستور کار معاونت امور شهری شهرداری دزفول است که توانسته رضایت شهروندان را در این شهر جلب کند.

پوررضایی با تاکید بر ادامه دار بودن اجرای این طرح‌ها افزود: این سه طرح که از چند هفته گذشته در دزفول آغاز شده‌اند تا پاکسازی و ساماندهی کامل در دزفول ادامه خواهند داشت.

دزفول یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در خوزستان و کشور است که سالانه حدود سه میلیون تن محصولات باغی و زراعی در این شهرستان تولید می‌شود.

اقدام برخی وانت بارها برای فروش میوه در سطح معابر از جمله میدان مقاومت در ورودی شهر دزفول به گونه ای است که تنها یک خط از سه خط این خیابان برای تردد خودروها باقی مانده و بخش زیادی از این خیابان توسط وانت بارها و خودروهایی که برای خرید از این وانت بارها در کنار آنها توقف می‌کنند، مسدود می‌شود، این موضوع گاه باعث ایجاد تشکیل صف چند کیلومتری در ورودی این شهر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا