اخبار دزفول

خودمراقبتی اساسی‌ترین راه برای پیشگیری از بیماری‌ها

به گزارش دزفوری، دکتر مهشید عصار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در آستانه روز ملی خودمراقبتی طی پیامی بیان نمودند: خودمراقبتی شامل اقداماتی آموختنی، آگاهانه و هدفمند است که فرد برای سالم ماندن خود، خانواده و دیگران انجام می دهد.

در میان عوامل تعیین کننده سلامت، اقدامات خودمراقبتی اساسی‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها به ویژه بیماری های مزمن شایع از جمله دیابت و فشارخون می باشد.

دکتر عصار مهمترین رفتارهای خودمراقبتی ارتقا دهنده سلامت را رفتارهای تغذیه‌ای سالم، فعالیت‌های جسمانی، مدیریت استرس، ارتباطات بین فردی، رشد معنوی و مسئولیت پذیری در قبال وضعیت سلامتی عنوان کرد.

و همچنین افزودند: با تقویت رویکرد خودمراقبتی مردم قادر خواهند بود رفتارهای بهداشتی را به طور مناسب انتخاب و اجرا کنند و برای سلامت خود تصمیم‌های صحیح بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه در خاتمه با اشاره به این که ۲۴ جولای مصادف با دوم مردادماه به عنوان روز جهانی خودمراقبتی نامگذاری شده است یادآور شدند انتخاب این روز به صورت نمادین با شعار «خودمراقبتی، شکوفایی و سلامت خانواده» ،مردم را تشویق می‌کند تا بنا به وضعیت سلامت خویش؛ “یک تعهد شخصی” و “یک اقدام خاص خودمراقبتی” را انتخاب و اجرا نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا