اخبار دزفول

رفع مشکل معارض برخی طرح‌های جاده سازی دزفول بعد از ۱۰ سال 

خلاصه خبر
  • دادستان دزفول درخصوص اقدامات انجام شده در راستای حقوق عامه گفت: یکی از مطالبات مردم شهرستان دزفول بهبود وضعیت جاده‌ها است که بعد از نزدیک ۱۰ سال از شروع برخی طرح‌ها، با همکاری اداره راه و شهرسازی و حمایت دادستانی معارضان برداشته شدند.

به گزارش دزفوری از ایرنا مهدی آماده روز یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه در سالن جلسات دادسرای دزفول افزود: با مراکزی که در راستای اخلال در نظام اقتصادی کشور حرکت می‌کنند برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: هماهنگی مراکز اقتصادی با فروشگاه‌ها برای اعطای تسهیلات به ما ارتباطی ندارد ولی طبق قانون دریافت سپرده از مردم بدون مجوز بانک مرکزی جزو موارد اخلال در نظام اقتصادی است.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول اظهارداشت: بیش از ۲۰ موسسه و صندوق قرض الحسنه در شهرستان دزفول تحت رصد ما هستند که برای سه مرکز از این تعداد در شعب دادیاری پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

فیلم جرائم در فضای مجازی منتشر نشود

آماده با انتقاد از انتشار فیلم‌های جرائم در فضای مجازی گفت: انتشار فیلم جرائم، دستگیری مجرمان را دشوار می‌کند لذا ناشر فیلم در صورت داشتن قصد همکاری با متهم و فراری دادن او تحت شرایطی تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

وی افزود: انتشار فیلم جرائم علاوه بر خدشه وارد کردن به امنیت روانی جامعه باعث دشوار شدن دستگیری مجرمان می‌شود.

وی با بیان اینکه مجرمان بعد از انتشار فیلم، هشیار و متواری می‌شوند، ادامه داد: انتشار این فیلم‌ها برای نظام هم هزینه دارد لذا با منتشرکنندگان فیلم‌های جرائم همچون همدستان مجرمان برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان کرد: شناسایی سارق و مجرم متصدی دارد و انتظار می‌رود شهروندان درصورت تهیه فیلم از جرائم آنها را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند.

وی همچنین انتشار حکم مجرمان را ممنوع و خلاف قانون دانست و افزود: اخبار مربوط به پرونده‌های قضایی مشمول محرمانگی هستند البته حکم برائت برای اعاده حیثیت منتشر می‌شود.

اجرای حد برای سرقت، ۱۶ شرط دارد

آماده درخصوص دغدغه اجرای حدود الهی در دزفول گفت: اجرای حدود الهی باعث نزول رحمت می‌شود ولی ۱۶ شرط دارد و اجرای آن نیازمند فراهم شدن تمام این شروط است.

وی افزود: یکی از شروط اجرای حد الهی انجام سرقت در زمانی خارج از قحطی است که در حال حاضر با مشکلات اقتصادی وجود دارد ضمن اینکه اگر مالباخته تقاضای اجرای حد نداشته باشد نمی‌توان این حکم را اجرا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول تصریح کرد: نباید در حالی که امکان اجرای برخی احکام وجود ندارد در جامعه انتظار ایجاد کرد؛ سرقت مسلحانه گاه مشمول حد و گاه مشمول تعزیرات می‌شود.

آماده یکی از حدود را محاربه برشمرد و افزود: حکم محاربه سارق به عنف آرایشگاه‌های زنانه و یک مهدقرآن ظرف مدت ۹ ماه صادر شد این درحالی است که حکم سارق طلافروشی میدان امام بعد از سه سال به تازگی قطعی شده است.

تثبیت امنیت برعهده دستگاه قضایی است

دادستان عمومی و انقلاب دزفول با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تثبیت امنیت در این شهرستان گفت: استفاده از گشت‌ها و اجرای طرح مالک چهار بسیج با پشتیبانی قضایی در حال انجام است.

وی افزود: اگرچه ایجاد امنیت به طور مستقیم برعهده قوه قضاییه نیست ولی هر حکمی برای دستگیری مجرمان توسط دستگاه قضایی صادر می‌شود.

آماده با بیان اینکه تثبیت امنیت و برخورد اولیه با جرائم بازدارندگی زیادی دارند، اظهارداشت: ما در دادسرا برای کسی مجازات تعیین نمی‌کنیم بلکه درصورت به نتیجه رسیدن درخصوص ارتکاب جرم، درخواست مجازات می‌دهیم.

وی افزود: بعد از تعیین مجازات و قطعی شدن آن، آزادی مشروط و عفوهای خاص نیز شامل حال مجرم می‌شود که البته در اختیار ما نیست اگرچه می‌توانیم از برخی ارفاقات جلوگیری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان کرد: درصورت وجود ایراد در قانون، مجلس باید آن را اصلاح کند چراکه ما مجری قانون هستیم.

وی با بیان اینکه سرقت‌های عادی با ارزش مالی زیر ۲۰ میلیون تومان نیازمند شاکی خصوصی هستند، افزود: گاه درخصوص لزوم افزایش مجازات مالخران سخن گفته می‌شود حال آنکه مجلس مجازات سارقان را کاهش داده است.

آماده ناهماهنگی در تصویب قوانین را مشکل ساز دانست و گفت: مجازات اعدام برای هروئین در گذشته ۳۰ گرم بود ولی اکنون به سه کیلوگرم افزایش یافته است.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم از وظایف قوه قضاییه است ولی ابزار آن را نداریم و کاری که می‌توانیم انجام دهیم مقابله از طریق صدور احکام قضایی، پیگیری کیفری و پیشنهاد به مسوولان برای رفع مشکلات نظیر نصب دوربین است.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول کم بودن قضات را از مشکلات دستگاه قضایی برشمرد و اظهارداشت: چارت قضایی دزفول ۴۷ قاضی است که اکنو با ۲۲ قاضی یعنی نصف ظرفیت قضایی فعالیت داریم و به طور میانگین هر قاضی روزانه امور ۳۶ نفر را رسیدگی می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت استاندارد زندان دزفول بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر است، افزود: در حال حاضر سه برابر ظرفیت در این زندان نگهداری می‌شود لذا پیشنهاد احداث بازداشتگاهی بین شوش و اندیمشک داده شده است.

کاهش آمار جرائم خشن در دزفول

دادستان عمومی و انقلاب دزفول اظهارداشت: توهین‌ها را به جان می‌خرم ولی مرخصی و اشتغال به کار به زندانیان جرائم خشن و سرقت نمی‌دهم تا دوباره مرتکب جرم نشوند.

وی با اشاره به کاهش آمار جرائم خشن نسبت به سال گذشته افزود: سرقت‌های مسلحانه افزایش نیافته‌اند ولی برخی جیره خواران خبرنگارنما اقدام به سیاه نمایی و عوام فریبی می‌کنند.

آماده با اشاره به وضعیت اقتصاد و اشتغال در سطح کشور گفت: کشت خشخاش در افغانستان ممنوع شده که این موضوع باعث افزایش قیمت مواد و درنتیجه افزایش سرقت‌ها شده است.

وی آمار جرائم و سرقت‌های مسلحانه دزفول را نسبت به شهرهای اطراف مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ما وظیفه تامین امنیت را داریم ولی اشتغال و گرانی دست ما نیست.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول ترمیم روشنایی معابر را برای پیشگیری از وقوع جرم موثر دانست و بیان کرد: اخیرا ۶ مورد سرقت مسلحانه منازل با دستگیری یک باند سارق کشف شد.

درصورت درخواست امور آب برای رفع تصرف از رودخانه ورود می‌کنیم

آماده با تاکید بر لزوم دسترسی آسان به رودخانه دز اظهارداشت: پارک علی مالک اکنون آزاد است و شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند؛ پیمانکار پارک زیر پل جدید نیز با شهرداری قرارداد دارد و دسترسی شهروندان به این مکان آسان است.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول درخصوص وضعیت قصر روناش نیز گفت: این ساختمان هنگام ساخت، مجوزهای لازم را از امور آب گرفته و اکنون مانعی برای دسترسی شهروندان به بستر رودخانه نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت باغ ویلاها افزود: رسیدگی به جرم تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به باغ ویلا در صلاحیت دادسرا نیست و تمام پرونده‌های جهاد کشاورزی در این زمینه به دادگاه کیفری ۲ ارسال می‌شوند.

آماده بیان کرد: برخی مجوز راه اندازی واحد پرورش بلدرچین اخذ کرده ولی باغ ویلا احداث کرده‌اند؛ در این زمینه ۴۰۰ مورد وجود دارد که بررسی خواهند شد و درصورت تخلف، مهندس ناظر سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی بازخواست می‌شود.

وی افزود: اداره برق، شهرداری و سایر ادارات خدمات رسان نباید به باغ ویلاهای بدون مجوز خدمات ارائه دهند.

عطاری‌ها در کار پزشکان دخالت نکنند

دادستان عمومی و انقلاب دزفول درخصوص فروش متادون در عطاری‌ها گفت: با فروش داروهای مخدر نظیر متادون و قاچاق دارو برخورد می‌شود البته متادون گاه با تجویز پزشک انجام می‌شود که باید از مراکز مجاز تهیه شود.

وی با انتقاد از دخالت عطاری‌ها در کار پزشکی افزود: دادگاه می‌تواند برای ممنوعیت برخی مشاغل نظیر عطاری‌ها در برخی نقاط رای صادر کند.

آماده همچنین درخصوص ترک فعل مدیران اظهارداشت: هر جا درخصوص ترک فعل مدیران نیاز بوده، ورود کرده و تذکر شفاهی و کتبی داده‌ایم و اگر جرمی صورت گرفته پرونده تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول با اشاره به قانون برخورد با با فرقه‌های ضاله افزود: در گذشته قانونی در این زمینه وجود نداشت ولی اخیرا با توجه به تصویب قانون می‌توانیم برخورد کنیم.

رفع مشکل معارض برخی طرح‌های جاده سازی دزفول بعد از ۱۰ سال 

آماده درخصوص اقدامات انجام شده در راستای حقوق عامه گفت: یکی از مطالبات مردم شهرستان دزفول بهبود وضعیت جاده‌ها است که بعد از نزدیک ۱۰ سال از شروع برخی طرح‌ها، با همکاری اداره راه و شهرسازی و حمایت دادستانی معارضان برداشته شدند.

وی افزود: برای رفع مشکل معارضان جاده صفی آباد –  میانرود، نشستی با پیمانکار برگزار و ضرب الاجل برای رفع معارضان تعیین شد.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان کرد: برخی از ورود دادستانی به مسائل خوششان نمی‌آید ولی ما با ورود به اعمال مجرمانه ضمن تذکر، پرونده قضایی نیز تشکیل می‌دهیم.

وی برگزاری نشستی درخصوص کیفیت بنزین با جایگاه داران را یادآور شد و افزود: برای ورود بنزین یورو چهار و سوپر به دزفول در حال پیگیری هستیم.

با عرضه قلیان در بوستان‌ها برخورد می‌شود

آماده با اشاره به اعتراض برخی شهروندان درخصوص استعمال قلیان در فضاهای عمومی بیان کرد: عرضه قلیان در بوستان‌ها را نمی‌پذیریم و در این زمینه دستور شفاهی و کتبی داده‌ایم.

وی درخصوص سگ گردانی گفت: برای سگ گردانی مجازات تعیین نشده است البته پلیس راهور خودروهای حامل سگ را می‌تواند جریمه کند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول درخصوص پرونده‌های دارای شاکی زیاد اظهارداشت: فروش اموال برخی افراد خاص آسان نیست و مشتری ندارند.

وی افزود: به طور قطع اگر اموال مجرمان مالی کفاف پرداخت بدهی‌ها را بدهد اقدام می‌شود که در اغلب موارد این چنین نیست ضمن اینکه برخی اموال از رصد ما خارج هستند.

آماده درخصوص تصرف پیاده روها در مناطق تازه تاسیس دزفول اظهارداشت: تصرف پیاده رو از منطقه پیام آوران آغاز شد که قرار است شهرداری بدون قطع درختان این پیاده رو را آزادسازی کند.

وی افزود: برخی از اهالی این منطقه توجیه شده اند و برخی خیر که ما بنا داریم بدون استفاده از قوه قهریه کار را جلو ببریم.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: تلاش بر این است که کار بدون ایجاد التهاب و به صورت داوطلبانه انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول درخصوص ایمن سازی گودال طرح طاووس گفت: بعد از حادثه متروپل آبادان، نشستی در دزفول برگزار و وضعیت ساختمان های شهرستان بررسی شدند.

وی افزود: شهرداری دزفول قرار است گودال طرح طاووس را ایمن سازی و سپس به سرمایه گذار دیگری واگذار کند.

خبرنگاران امانتدار باشند

آماده با تبریک روز خبرنگار گفت: تهیه و انتقال درست اخبار، صداقت، امانت داری، روشنگری، مطالبه گری، انتقاد سازنده برای رفع مشکلات جامعه، امیدآفرینی و رعایت اخلاق حرفه ای از رسالت‌های خبرنگاران است.

وی با تاکید بر لزوم خودداری از عوام فریبی، رفتار پوپولیستی و سیاه نمایی در کار رسانه افزود: متاسفانه گاه نفع شخصی یا گروهی در کار خبرنگاری دخیل می شود که البته این افراد خبرنگار نیستند بلکه جیره خوار خبرنگارنما هستند.

آماده خبرنگاری را شمشیری دولبه خواند و اظهارداشت: قلم خبرنگار هم می‌تواند سازنده و هم مخرب باشد که انتظار می رود در راستای احقاق حق باشد.

وی با بیان اینکه برخی اخبار به دلیل منع قضایی امکان انتشار ندارند، افزود: برخی خبرنگاران دانسته یا ندانسته و بدون تحقیق با درج یک خبر باعث از بین رفتن آبروی افراد می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول درخصوص شکایت از رسانه‌ها گفت: شعبه ویژه رسیدگی به شکایات از رسانه‌ها در شهرستان دزفول نداریم چراکه آمار این شکایات زیاد نیست.

وی افزود: رسانه‌ها حق دارند بدانند چه کسی یا ارگانی از آنها شکایت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا