اخبار دزفول

طرح محله محور شدن مساجد دزفول در دست اجرا

خلاصه خبر
  • فرماندار ویژه دزفول: طرح محله محور شدن مساجد دزفول در حال اجرا است.

به گزارش دزفوری، فرماندار ویژه دزفول به مناسبت ۳۱ مرداد ماه روز مساجد با بیان اینکه طرح محله محور شدن مساجد این شهرستان در دستور کار است، گفت: این امر موجب رفع بسیاری از معضلات اجتماعی می‌شود.

علی فرهمندپور با اشاره به نقش مساجد در دوران پیش از انقلاب در مبارزه با طاغوت افزود: در دوران پیش از انقلاب شکل‌گیری هسته‌های ضد طاغوت در دزفول از مساجد آغاز شد به شکلی که برپایی جلسات مخفیانه و همچنین انتشار و پخش اعلامیه‌های سخنان امام (ره) از مساجد دزفول صورت می‌گرفت.

فرماندار ویژه دزفول عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز جوانان مساجد مختلف دزفول برای اعزام به جبهه‌ها از هم سبقت می‌گرفتند و در آن ایام نیز حفاظت از امنیت منطقه بر عهده آن‌ها بود.

فرهمندپور در ادامه نقش مسجد در تربیت نوجوانان و جوانان را پر اهمیت دانست و بیان کرد: همه مساجد شهرستان در دوران دفاع مقدس به نظام جمهوری اسلامی شهدای زیادی را تقدیم کردند و امروزه در کنار درِ همه مساجد دزفول تصاویری از شهدای آن مناطق که از محل مسجد به جبهه اعزام شده‌اند، قاب شده است که این نشان از تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان در مساجد است.

فرماندار ویژه دزفول گفت: یکی از مسائلی که ما با جدیت پیگیر آن هستیم، محله محور کردن مساجد است. این موضوع در برخی مساجد دزفول آغاز شده و تلاش می‌شود، این طرح در همه مساجد شهرستان اجرایی شود.

فرهمندپور با بیان اینکه محله محور شدن مساجد بسیاری از هزینه‌های جامعه را کم می‌کند، افزود: می‌طلبد مسئولان و دستگاه‌های مختلف نسبت به طرح‌هایی مانند مساجد محله محور از این ظرفیت برای ایجاد جامعه در تراز اسلامی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت مساجد به عنوان محوری برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد، گفت: اگر موضوع محله محور شدن مساجد عملیاتی شود و این موضوعات توسط خود مردم صورت بگیرد باعث حفظ محوریت مسجد در محله می‌شود و با این کار مردم احساس می‌کنند که می‌توانند در محلات گره‌گشا باشند و در نهایت باعث این می‌شود که مدیریت محله توسط خود اهالی محله شکل گرفته و این گونه ظرفیت انسانی محله‌ها کشف خواهد شد.

وی عنوان کرد: محله محور شدن مساجد در وضعیت کنونی بسیار پر اهمیت است و در دستور کار فرمانداری دزفول قرار دارد چرا که بسیاری از معضلات اجتماعی از این طریق برطرف می‌شود و در کنار آن اقدامات خوبی نظیر تأمین جهیزیه برای نوعروسان، تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و از همه مهم‌تر تأمین امنیت هر محله حاصل خواهد شد؛ همچنین مساجد می‌توانند با شناسایی استعداد‌ها در حوزه اشتغال و ایجاد مشاغل خرد و خانگی نیز ورود کنند و در حل معضل بیکاری نیز تأثیر گذار باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا