اخبار دزفول

لزوم برخورد با عوامل برگزاری مراسم عروسی درایام فاطمیه

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: موسیقی در دزفول وضعیت نامناسبی دارد که لازم است پلیس اماکن در این خصوص فعال و تالارهای متخلف تعطیل شوند.

وی خواستار اعلام ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و موسیقی در ایام فاطمیه از طریق رادیو شد و ادادمهه داد؟: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گروه‌های موسیقی را کنترل کند.

امام جمعه دزفول همچنین درخصوص سگ گردانی نیز گفت: لایحه‌ای در کشور درخصوص سگ گردانی و نگهداری از سایر حیوانات در حال تنظیم است که به زودی ارائه می‌شود.
وی با انتقاد از وضعیت حجاب این موضوع را یک مشکل سراسری دانست و از نبود اراده جدی برای برخورد با این معضل اظهار تاسف کرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: باید در هواپیما و فرودگاه‌ها درخصوص حجاب تذکر داده شود.

امام جعه دزفول همچنین درخصوص نکوداشت فرهیختگان دزفول نیز گفت: نکوداشت دانشمند فرهیخته حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه باب خوبی است که در دزفول باز می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تجلیل از علمای دزفول تا زمانی که در قید حیات هستند، افزود: امیدواریم بتوانیم این فرهیختگان را به خوبی به مردم معرفی و از آنها برای مقابله با جنگ فرهنگی و نرم دشمن استفاده کنیم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در آستانه ۹ دی و روز بصیرت، سالگرد حاج قاسم سلیمانی و آیت اله مصباح یزدی را گرامی داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول نیز در این نشست گفت: امسال دهه بصیرت با شهادت حضرت فاطمه مقارن شده و مورد توجه شیعیان قرار گرفته است.
حجت الاسلام احسان خاکی با اشاره به همزمانی شهادت حاج قاسم سلیمانی و آیت آله مصباح یزدی با شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: باید در دهه بصیرت امسال جوش وخروش بیشتری ایجاد شود.
وی ادامه داد: برگزاری نشستی پیرامون افکار علامه مصباح یزدی، ترویج مکتب حاج قاسم، شب شعر مقاومت و محافل قرآنی از جمله برنامه‌های دهه بصیرت در شهرستان دزفول است.
حسن پورکیانی دبیر ستاد دهه فجر دزفول نیز گفت: ۱۸ کمیته برای اجرای برنامه‌های دهه فجر تشکیل خواهد شد که همه نهادها در آن مشارکت خواهند داشت.
وی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز طبق نظر ستاد کرونا اجرا خواهد شد.
رضا جوروند رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول نیز گفت: در حالی که تعداد کافه‌ها و رستوران‌های دزفول روز به روز در حال افزایش است فقط سه کتابفروشی معراج، رشد و وارثین در دزفول فعالند.
وی افزود: برای حمایت از کتابفروشی‌ها پیشنهاد شد هر ساله نمایشگاه بزرگ کتاب برگزار  شود.
مرتضی بدخشان مدیر موسسه دزفول شناسی نیز در این نشست اظهارداشت: ۹۰ پژوهشگر در این موسسه وجود دارد و تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در موضوع دزفول چاپ شده است. 
وی با بیان اینکه موسسه دزفول شناسی، کتاب‌ها یا مطالبی که درخصوص دزفول شناسی منتشر می‌شوند را رصد می‌کند، افزود: متاسفانه در ۲ دهه گذشته اتفاقات نامطلوبی در این حوزه افتاده و کتاب‌هایی چاپ شده که هیچ منبع علمی ندارند.
مدیر موسسه دزفول شناسی بیان کرد: این کتاب‌ها برای افرادی که اطلاعات کافی ندارند در آینده منبع نادرستی می‌شوند که باید جلوی چاپ آنها گرفته شود.
وی گفت: در شرایط  کرونایی، در حالی که زمینه و زیرساخت حضور کودکان در فضای مجازی فراهم نبود کودکان وارد این فضا شدند که همین امر فردا برای خانواده‌ها مشکل ساز خواهد شد؛ لازم است مدیران فرهنگی در این خصوص چاره اندیشی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا