اخبار دزفول

مقاله پژوهشگر دزفولی در کنفرانس بین‌المللی مجارستان پذیرفته شد

مهدی چناری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سومین کنفرانس بین المللی زبانشناسی فرهنگی قرار است ژوئن ۲۰۲۱ (خردادماه آینده) در بوداپست مجارستان برگزار شود که مقاله دکتر حجاری با موضوع گویش دزفولی در این کنفرانس به صورت حضوری ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: این مقاله با کمک انجمن تخصصی پژوهشگران گویش و فرهنگ دزفولی آوان ارائه شده است.
نوشین حجاری پژوهشگر دزفولی نیز در این ‌خصوص گفت: این مقاله با هدف معرفی گویش دزفولی با رویکرد زبانشناسی فرهنگی نوشته شده  است.
وی افزود: زبانشناسی فرهنگی شاخه‌ای نوپا و موردتوجه صاحبنظران علوم انسانی دنیا است زیرا ارتباط بین فرهنگ و زبان را نشان می‌دهد.

این پژوهشگر اظهارداشت: پیش از این نیز ۲ مقاله دیگر از بنده با موضوع گویش دزفولی در گرجستان و مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی در تهران پذیرفته و ارائه شده است.
وی همچنین درخصوص ثبت ملی گویش دزفولی گفت: ثبت این گویش در کارگروه پژوهشگران گویش دزفولی آوان در حال انجام و پیگیری است  که به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا کارگروه پژوهشگران و محققان انجمن تخصصی گویش و فرهنگ دزفولی آوان با حدود ۴۰ نفر عضو فعال با تحقیقات میدانی در حال جمع آوری داده های زبانی است و جلسات هفتگی آن در خانه تاریخی تیزنو برگزار می‌شوند. حجاری دبیر این کارگروه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا