اخبار دزفول

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان و مسئولان شهرستان دزفول از روند مرمت پل ساسانی دزفول

به گزارش دزفوری به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی دزفول، ظهر امروز مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان به همراه مسئولان شهرستان دزفول از روند مرمت پل باستانی بازدید به عمل آوردند.

مهدی چناری، رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول در این بازدید ضمن تقدیر از اهتمام مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان نسبت به دزفول از تلاش ها و پیگیری های سید احمدآوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در راستای تامین اعتبار برای مرمت این پل تاریخی قدردانی کرد.

وی همچنین گفت: مرمت قسمت های آسیب دیده پل باستانی دزفول با تجهیز کارگاه مرمت این پل تاریخی و ارزشمند از اوایل نوروز ۱۴۰۰ آغاز شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول اعتبار اولیه مرمت پل باستانی دزفول را ۳ میلیارد ریال از منابع استانی عنوان کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته، ۹ میلیارد ریال نیز برای سال ۱۴۰۰ تصویب شد، همچنین با عنایت و مساعدت وزیر محترم میراث فرهنگی ۵ میلیارد ریال نیز از اعتبارات ملی به مرمت پل اختصاص یافته است.

چناری در پایان ابراز امیدواری کرد که با حمایت و همکاری مستمر مسئولان شهری و استانی و همچنین مشارکت خیرین، پل باستانی دزفول در آینده نزدیک به طور کامل بازسازی و مرمت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا