اخبار دزفول

آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ ساله در دزفول از شنبه

روابط عمومی مرکز بهداشت دزفول در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به ابلاغ وزارت بهداشت در خصوص آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ ساله، واکسیناسیون این گروه سنی از روز شنبه‌ ۹ بهمن ماه در شهرستان دزفول آغاز خواهد شد.

بدین منظور والدین محترم می توانند با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون، پایگاه های سلامت و خانه بهداشت نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود در گروه سنی گفته شده اقدام نمایند.

لازم به ذکر است: حدود ۱ سال از آغاز واکسیناسیون کووید۱۹ در کشور می گذرد و میلیون ها نفر در ایران نیز واکسینه شده اند، که خوشبختانه عوارض این واکسن ها بسیار پایین گزارش شده است، این در حالی است که شایعات مطرح شده با ایجاد استرس ناشی از انجام واکسیناسیون، مردم را از این امر منع می نمایند.

بنابراین با توجه به بررسی های علمی، واکسیناسیون همگانی موثرترین راه مقابله با بیماری کووید ۱۹ است که بدین وسیله از همه شهروندان دعوت می شود در اسرع وقت واکسیناسیون خود را انجام داده و دیگران را نیز به این امر تشویق نمایند.

گفتنی است: واکسن های قابل تزریق برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال، واکسن های سینوفارم و پاستوکووک بوده که میزان تزریق و فاصله زمانی بین دو نوبت مانند واکسیناسیون سایر گروه های سنی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا