اخبار دزفول

برخورد جدی با بی‌حجابی در دزفول

علی فرهمندپور روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان بی‌حجابی را ابتدای ورود به بی‌بندوباری دانست و افزود: وضعیت حجاب در برخی نقاط و فروشگاه‌های شهرستان دزفول نامناسب است که در خطبه‌های نمازجمعه به خوبی به آن اشاره شد.
وی با تاکید بر لزوم برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی در شهرستان دزفول به ویژه در ادارات ادامه داد: یک حرکت نامبارک درخصوص حجاب در دزفول در حال وقوع است که اگر دیر اقدام کنیم شرایط بد خواهد شد.
فرماندار ویژه شهرستان دزفول از آغاز اجرای طرح مبارزه با مفاسد اخلاقی در هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های دزفول خبر داد و اظهارداشت: بسیج ادارات و ستاد امربه معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای به وضعیت حجاب پرسنل و مراجعه کنندگان به ادارات داشته باشند.

فرهمندپور در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کرونا در دزفول اشاره کرد وگفت: بیشتر زمان ما در حوزه فرمانداری به مبارزه با کرونا گذشت و اکنون به سراشیبی نزدیک شده‌ایم.
وی با بیان اینکه موضوع  واکسیناسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: مسوولان ادارات و پرسنل باید برای حضور در محل کار ۲ دُز  واکسن زده و کارت هوشمند داشته باشند.
فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: اگر پرسنل ادارات، کارت واکسن نداشته باشند باید هر ۱۵ روز یکبار تست بدهند و یا مرخصی بدون حقوق بگیرند.
وی جدی نگرفتن واکسیناسیون را برابر با مواجهه با پیک ششم کرونا دانست و افزود: زمانی که ادارات از کمبود نیرو رنج می‌برند نباید نسبت به این موضوع سهل انگاری شود ضمن اینکه افرادی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند از ارائه خدمات محروم هستند زیرا امنیت و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

فرهمندپور با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت، احساس امنیت را از خود امنیت مهمتر و موثرتر دانست و گفت: با سرقت کابل برق در برخی نقاط برق مواجه هستیم که برای کاهش این سرقت‌ها طرح ایجاد گشت‌های شبانه روزی را در شورای تامین مصوب کردیم.
وی افزود: نیروهای این طرح توسط بسیج و خودروها توسط ادارات تامین می‌شوند که باید همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد. 

معاون استاندار خوزستان درخصوص مقوله امنیت در ادارات نیز اظهارداشت: رییسان اداره‌ها ملزم به همکاری با روسای حراست می‌شوند، رئیس اداره باید در زمان‌های مختلف به محل کار خود  سرکشی کند و متولی ایجاد امینت در اداره‌اش باشد.

وی افزود: بازرسان فرمانداری نیز در طول روز و ساعات اداری به صورت نامحسوس در اداره‌ها حضور می‌یابند که باید همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

ضریب دریافت تسهیلات اشتغالزایی در دزفول پایین است
فرماندار ویژه دزفول درخصوص اشتغالزایی در این شهرستان نیز گفت: سهمیه‌ای برای اشتغالزایی و مشاغل خانگی در دزفول اختصاص داده شده ولی متاسفانه ضریب دریافت تسهیلات در دزفول پایین است.
وی افزود:  اداره‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت معدن و ارشاد ۱۸ میلیارد ریال اعتبار جذب نشده دارند که تا ۹ آذر برای جذب آنها فرصت دارند در غیر این صورت این اعتبار به  شهرستان‌های دیگر داده می‌شود.
فرهمندپور از مسوولان ادارات خواست در برنامه‌های فرهنگی نظیر هفته بسیج، نماز جمعه و میز خدمت حضور یابند چراکه حضور آنها در بین مردم می‌تواند گره گشایی کار آنها باشد.

مدیر شرکت توزیع برق دزفول نیز در این نشست صنعت برق را زیرساخت تمام خدمات جامعه دانست و گفت: این صنعت دوشادوش نیروهای امنیتی و نظامی تکمیل کننده امنیت است.
محسن نمازی‌فر افزود: امسال مشکلاتی در زیرساخت‌های تولید برق داشتیم که این مشکلات تا ۲ سال دیگر هم ادامه خواهند داشت لذا مدیران اداره‌های دزفول باید صرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه تولید و مصرف برق، هزینه‌های زیادی بر دوش دولت می‌گذارد، افزود: برخی ادارات باید نظارت بیشتری روی مصرف برق داشته باشند.

نمازی فر اظهارداشت: سال گذشته اعتبارات ما در زمینه ساخت شبکه ۳۵۰  میلیارد ریال بود که سه هزار اشتراک واگذار شد.

وی افزود: نصب هر اشتراک برق در مناطق روستایی ۱۰ میلیون ریال و در مناطق شهری بالای ۲۰ میلیون ریال اخذ شد که درآمد حاصل  از فروش برق با هزینه‌ها همخوانی نداشت.
مدیر شرکت توزیع برق دزفول با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی و تقویت شبکه‌های برق همکاری لازم را داشته است، گفت: ۳۵۰ واحد مسکن روستایی در دزفول ساخته شده که منتظر برق هستند برای انجام این کار نیز از بنیاد مسکن کمک می‌گیریم.

هفت شهر دزفول به شبکه کابلی مجهز شدند

وی داشتن برق مستمر برای مردم را ضروری دانست و افزود: متاسفانه شبکه‌های برق در مناطق مختلف سرقت می‌شوند و مردم دچار بی‌برقی می‌شوند.

نمازی‌فر بیان کرد: سال‌های گذشته شبکه برق را از مسی به کابل خودنگه دار تبدیل کردیم و اکنون اغلب روستاها شبکه کابلی دارند. 

وی ادامه داد: هفت شهر از ۱۲ شهر دزفول به شبکه کابلی مجهز شده‌اند و پنج شهر تابعه از جمله مرکز دزفول باقی مانده است.

مدیر شرکت توزیع برق دزفول  افزود: به دلیل اینکه تردد در سطح شهر بیشتر است انتظار می‌رود سرقت شبکه برق نیز کمتر باشد با این وجود در نشست شورای تامین مقرر شد برای تامین امنیت  ادارات، گشت‌های بیشتری با کمک نیروی انتظامی انجام شود.
وی با تاکید بر لزوم مدیریت بهتر منابع ملی ادامه داد: فرهنگ سازی در مصرف بهینه برق باید از ادارات آغاز شود؛ تقویت شبکه برق مرهون اداراتی است که روزانه هزینه برق مصرفی را پرداخت می‌کنند تا خدمات بهتری ارائه شود.

بسیج در تمام دوره‌ها حضوری فعال داشته است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز ضمن تبریک هفته بسیج به نقش ارزنده این نهاد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: سال ۵۸ بعد از پیروزی انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تحرکات زیادی برای ترساندن مردم انقلابی ایران صورت گرفت.
محمدرضا لیلی‌زاده با اشاره به شکست حمله نظامی آمریکا در طبس افزود: دشمن ناوهای خود را به خلیج فارس رساند و در حالی که همه انتظار داشتند ایران جا بزند با تدبیر امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه  ۵۸ بسیج مستضعفان راه اندازی شد.

وی فزود: نقشه‌های دشمن با این تصمیم حضرت امام (ره) نقش برآب شد زیرا متوجه شدند با ملتی سروکار دارند که آماده جانفشانی برای آرمان‌هایش است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: بسیج در دوران جنگ نیز نقش طلایی و ارزنده‌ای داشت و پیروزمندانه از این آزمون بیرون آمد.
وی با بیان اینکه دوران جنگ با افتخارآفرینی بسیجیان و مردم تمام شد، افزود: دوران سازندگی نیز با همت بسیجیان و مردم مدیریت و خرابی‌های دوران جنگ در کمترین زمان ممکن برطرف شد به طوری که اکنون ایرانی آباد و سرافراز را شاهد هستیم.
سرهنگ لیلی زاده گفت: در دوران بعد از جنگ نیز بسیج نقش سازنده‌ای داشته و مواقع نیاز نظیر کرونا، بلایای طبیعی، سیل، زلزله و تنش آبی بدون هیچ چشمداشت مالی در خدمت مردم بوده است.

تدارک ۶۵۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج در دزفول

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با اشاره به اعزام ۲ گروه جهادی از بسیج دزفول به مناطق زلزله زده اندیکا اظهارداشت: تاکنون با هماهنگی سایر دستگاه‌ها ۴۸ هزار نفر از مردم دزفول توسط بسیجیان واکسینه شده‌اند.
وی با گرامیداشت هفته بسیج افزود: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: بیش از ۶۵۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج تدارک دیده شده که امید است همه دستگاه‌ها برای اجرا شدن آنها کمک کنند.
سرهنگ لیلی زاده بیان کرد: برگزاری رزمایش بسیجیان با حضور  بیش از ۲ هزار بسیجی در حسینیه ثاراله با حضور میهمانان استانی، میقات صالحان روز جمعه در مصلا با حضور حلقه‌های صالحان، گردهمایی سران عشایر و طوایف، پیاده روی خانوادگی، رژه موتوری در عصر پنجشنبه همراه با عطرافشانی مزار شهدا و افزایش گشت‌های امنیتی از جمله برنامه‌های هفته بسیج در دزفول هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا