اخبار دزفول

هشدار پرآور درمورد ریزش دیواره ساحل غربی رودخانه دز

خلاصه خبر
  • رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نسبت به ریزش دیواره کَت های واقع در ساحل غربی رودخانه دز هشدار داد.

به گزارش دزفوری از ایرنا، محمدحسن پرآور عصر یکشنبه در جریان بازدید از  ساحل رودخانه دز حدفاصل امام زاده رودبند تا نزدیک پل جدید گفت: بخشی از دیواره های غربی ساحل رودخانه دز از سمت پادگان به طرف کوی حافظ درحال ریزش است که می‌تواند خطرناک باشد.

وی افزود: این ریزش به علت میزان آبی که روی دیواره است بویژه در منطقه پارک رعنا در حال انجام است که اگر پیشگیری و ساماندهی نشود ممکن است تلفاتی نیز داشته باشد. 

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: کت هایی که در این محل واقع شدند به عنوان آثار فاخر تاریخی دزفول مطرح هستند که می توان به طریق مطلوبی از آنها استفاده بهینه کرد

پرآور اظهارداشت: شهرداری می تواند از آنها برای مراکز تفریحی سالم استفاده کند تا از این حالت خارج شوند.

وی بر ضرورت پاکسازی ساحل رودخانه دز نیز تاکید کرد و گفت: محیط زیست در ساحل رودخانه آسیب دیده که امیدوارم بتوانیم دوباره این کت ها را به گونه ای ساماندهی و بازسازی کنیم تا مردم به نحو مطلوب و بهتری از آنها استفاده کنند.

پرآور از شهردار و سرمایه گذار خواست به این حوزه ورود کنند، فرماندار نیز آبهایی که به سمت این مناطق از بالادست سرازیر می شوند و وارد دیواره می شوند را با همکاری نیروهای نظامی مدیریت کنند تا از ریزش دیواره ها جلوگیری شود.

کَت ها حفره های غار مانندی در بستر رودخانه دز هستند که در روزهای گرم سال میزبان گردشگران و پناهگاهی برای فرار از گرما هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا