اخبار دزفول

اجازه هنجارشکنی در ساحل رودخانه دز را نمی‌دهیم

به گزارش دزفوری از ایرنا محمدحسن پرآور یکشنبه شب در نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص مطالبه به حق مردم برای برخورد با ناهنجاری‌ها در جامعه افزود: موارد زیادی از ناهنجاری در چال کندی، دره توبیرون و دیگر مناطق گردشگری دیده می شود که  با توجه به حساسیت مردم امروز نشستی با حضور مسئولان محلی و امنیتی دزفول برگزار شد.

وی با بیان اینکه مدیریت ساحل رودخانه دز از علی کله تا پارک‌های ساحلی به شهرداری برمی‌گردد، ادامه داد: قرار است نیروی انتظامی حضور بیشتری در علی کله داشته باشد.
رییس شورای اسلامی شهر دزفول از اقدامات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ساحل رودخانه دز  قدردانی کرد و گفت: میزبان خوبی برای میهمانان در اوقات فراغت هستیم ولی به هیچ وجه اجازه هنجارشکنی را نخواهیم داد و همواره با تذکرها، اطلاعیه ها، ورود  ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و برخورد نیروی انتظامی جلوی هنجارشکنی‌ها را خواهیم گرفت.

وی ضمن قدردانی از اقدامات نیروهای حراست علی کله افزود: در نشست های برگزار شده مقرر شد کانکسی برای نیروی انتظامی در محل مستقر شود؛ مردم نیز خودشان امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند زیرا باید آرامش در ساحل رودخانه برقرار و همه از این طبیعت خدادادی استفاده و لذت ببرند.
پرآور درخصوص ریزش ضلع غربی ساحل رودخانه دز نیز گفت: کَت‌های خوبی در ساحل رودخانه دز داریم که شهرداری باید سرمایه گذاری کند البته از قبل اقداماتی انجام شده که باید تکمیل و از این ظرفیت تاریخی،  سنتی و گردشگری به خوبی استفاده شود.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول در ادامه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را گرامی داشت و اظهارداشت:  درآمدهای کلانی در حوزه مواد مخدر و این معضل خانمان سوز جابجا می‌شود و دشمن قصد از بین بردن جوانان را با مواد مخدر دارد زیرا همواره جوانان به یک تهدید جدی برای دشمن تلقی می‌شوند.
وی افزود: افراد فرصت طلب و سوء استفاده گر تلاش کردند تولید مواد مخدر را با حضور آمریکا در افغانستان از ۲ تن به ۱۲ تن در ماه برسانند که ساده ترین راه برای توزیع در بازارهای بین الملل ایران بود.

پرآور با بیان اینکه شهدای زیادی برای مقابله با ترانزیت مواد مخدر تقدیم کرده‌ایم، بیان کرد: برای مبارزه با مواد مخدر مرزها مسدود و با اقدامات انجام شده ایران به عنوان یکی از کشورهای خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در دنیا تبدیل شد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی برای از بین بردن جوانان تلاش زیادی برای توسعه مواد مخدر می کند، افزود: وظیفه ما این است که با آگاه کردن جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها، آنها را از این بلای خانمان سوز آگاه کنیم البته کار سنگینی است و والدین و آموزش و پرورش باید در کنار هم و در کنار مسئولان شناخت عمیقی در جوانان ایجاد و مهارت نه گفتن به دوستان شیطان صفت خود را به دانش آموزان یاد دهند.
 رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در بخش دیگری از سخنانش،  شهادت دکتر بهشتی،  هفته قوه قضاییه و سالروز بمباران شیمیایی سردشت در سال ۱۳۶۶ را نیز گرامی داشت و گفت: افراد پیر، جوان و خردسال زیادی در این بمباران توسط رژیم بعث به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام مهدی نمازی فر یکی از اعضای شورای شهر دزفول نیز درخصوص هنجارشکنی در دزفول هشدار داد و گفت: مردم متدین دزفول انتظار دارند زیرساختی با همکاری بقیه مسئولان مشخص شود تا در شهر شاهد هنجارشکنی نباشیم.
 وی افزود: در برخی موارد شاهد نابودی حجاب، عفاف و محیط زیست در دره توبیرون و کول خرسان هستیم؛ مردم دغدغه دارند و بین شهر، شهرستان و بخش‌های مختلف تفاوتی قائل نمی‌شوند.
حجت الاسلام نمازی فر بیان کرد: مدیر باید انقلابی عمل کند تا مشکلات حل شوند؛ برخی قوانین دست و پایمان را بسته‌اند ولی باید در چارچوب قانون و انقلابی عمل کنیم.

وی در خصوص حادثه متروپل گفت: در دزفول نیز  مواردی وجود دارد که قرار شد در این خصوص پیگیری شود ولی هنوز گزارشی در این خصوص ارائه نشده است .
این عضو شورای شهر دزفول  در خصوص زمین خواری کوی پیام نور و قلعه نو نیز مطالبی ایراد کرد و گفت:  فساد ستیزی موجب امیدواری مردم می‌شود که از دادستان دزفول درخواست می‌شود به عنوان مدافع حقوق عامه تگر کوچکترین کوتاهی و اشتباهی از اعضای شورای شهر مشاهده شد تذکر دهند.
غلامعلی رسالتی یکی دیگر از اعضای شورای شهر دزفول نیز در خصوص سرقت‌های خشن گفت: سرقت‌های مسلحانه و خشن باعث شده روح ناامنی و ناامیدی در بین مردم زنده شود به طوری که مردم در منزل نیز احساس ترس می کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه اسلحه‌های زیادی در استان‌های مرزی به ویژه خوزستان وجود دارد و در آیین‌های ترحیم از اسلحه استفاده می‌شود قوه قضاییه باید با اختیارات ویژه، اقدام اساسی و برخورد صریحی در این خصوص داشته باشد که نیاز است رایزنی‌هایی در این زمینه انجام شود.
 سیدباقر موسوی فخر یکی دیگر از اعضای شورای شهر دزفول نیز در این نشست از ورود دادستان دزفول درخصوص آزادسازی زمین‌های جاده دزفول-شوشتر و  زمین خواری در کوی پیام نور قدردانی کرد و گفت: سگ گردانی به یکی از معضلات شهرستان دزفول تبدیل شده و باعث ناراحتی مردم متدین دزفول شده است.
وی افزود: فرهنگ غرب روی برخی افراد تاثیر گذاشته و باعث شده با سگ گردانی، مکان های عمومی را از نظر بهداشت و امنیت برای شهروندان ناامن کنند.
موسوی فخر اظهارداشت: کشف حجاب و هنجارشکنی در ساحل رودخانه دز  مانند تال خانی، چال کندی و دره توبیرون و سطح شهر مشاهده شده که پیشنهاد می‌شود با توجه به وسعت ساحل دز  قرارگاه ساحلی  تشکیل شود.
وی درخصوص استعمال دخانیات به ویژه  قلیان در ساحل دز،  پارک‌ها و فضاهای عمومی نیز هشدار داد و افزود: استعمال دخانیات به یک اپیدمی تبدیل شده که باید یک راهکار در این خصوص ارائه شود.
موسوی فخر با انتقاد از وجود قلیان سرا و اجاره دادن قلیان در ساحل دز گفت: درخصوص سرقت‌های خشن خبرهای ناگواری شنیده و به نظر می‌رسد برخی سرقت‌های خرد سازماندهی و هدفمند انجام می‌شوند برای مثال تکه ای از سیم مخابرات به سرقت می‌رود که موجب قطع اینترنت و نارضایتی مردم می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا مجدی نسب یکی دیگر از اعضای شورای شهر دزفول در این نشست  در خصوص نامه های دریافت شده شورای شهر با موضوع پرداخت مالیات ۱۰ درصدی حق الجلسه اعضای شورای شهر، شیوه نظارت اعضای شورا بر شهرداری و تلفیق بودجه سخنانی ایراد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا