اخبار دزفول

گزارشی از اقدامات مرکز بهداشت دزفول در دهه اول محرم / هرخانه یک پایگاه سلامت

به گزارش دزفوری؛ رضا پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وبدا گزارشی از اقدامات انجام شده این مرکز در خصوص نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی ویژه ماه محرم ارائه دادند.

ایشان در این گفتگو بیان کردند: در طول دهه اول ماه محرم بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول، به منظور کنترل و پایش شیوه های نامه های بهداشتی ویژه این ماه در دو شیفت کاری و حتی در روزهای تعطیل اقدام به آموزش و بازرسی از هیئات و دسته های عزاداری کل شهرستان (شهر و روستا) نموده که در این مدت تعداد ۹۴۵ بازدید (به صورت منفرد و یا مشترک با سایر ارگانها ) و ۷۱ مورد آموزش در محل بعمل َآمد که منجر به صدور ۵۲ مورد اخطاریه شد.

همچنین در این بازدید ها ۴۲ مورد بازدید از نحوه توزیع مواد غذایی، ۱۲۳۹ مورد کلرسنجی از شبکه آب مساجد و هیتات انجام شد.

مهندس پور آیین در پایان گفتگو اضافه نمودند: مقدار ۲۵۵ کیلوگرم مواد غذایی مشکوک (سوسیس، کالباس، پنیر و دوغ) معدوم و تعداد ۲۷ مورد شکایت مردمی مورد رسیدگی قرار گرفت.

اجرای برنامه ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در دزفول

مهندس پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول از اجرایی شدن برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت در دزفول خبر داد.

ایشان با اشاره به اینکه نقش مردم در تامین سلامت خود، خانواده و جامعه شان بسیار حیاتی و مهم بوده، به تشریح اهداف این برنامه پرداختند و بیان کردند این برنامه که چندی است توسط وزیر بهداشت در رسانه ها عنوان می شود، ابتدا در سه استان سمنان، قزوین و کاشان به صورت پایلوت (نمونه) اجرا شده که پس از کسب نتایج موفق، جهت اجرا به همه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده و هدف آن هم توسعه مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تامین، حفظ و ارتقای سلامت است.

این برنامه در دو سطح خانواده، محله اجرا خواهد شد. روند اجرای آن بدین گونه است که از هر خانوار یک نفر به عنوان سفیر سلامت ثبت نام خواهد شد، که این فرد پس از کسب آموزش های لازم با موضوع های مرتبط با سلامتی در واقع مسئول پایش سلامت اعضاء خانواده خود خواهد بود.

همچنین از بین این سفیران سلامت افرادی به عنوان رابط سلامت محله نیز انتخاب خواهد شد، که این رابط سلامت علاوه بر مسئولیت خانواده خود، در امور مربوط به سلامت محله زندگی خودشان نیز مشارکت می نمایند.

مهندس پورآیین در پایان اعلام کرد: موضوع مشارکت مردم در اجرای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت باعث ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی در حل مسائل سلامت محور جامعه به خصوص کنترل معضل امروزه کشور و جهان یعنی بیماری کووید ۱۹ خواهد شد.

بنابراین در خواست می شود با حفظ رعایت شیوه نامه های بهداشتی جهت ثبت نام در این برنامه به مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه نموده و در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه سهیم شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا