اخبار دزفول

گسترش سیستم آبرسانی قطره‌ای در فضای سبز شهری دزفول

خلاصه خبر
  • رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول با اشاره به کمبود منابع آبی و اهتمام این سازمان نسبت به جلوگیری از هدررفت آب، گفت: این سازمان در یک اقدام جهادی و با استفاده از ظرفیت کارشناسان خبره و اساتید دانشگاهی اقدام به تعمیر، بازسازی و گسترش سیستم آبرسانی قطره ای یا تحت فشار در فضای سبز شهری کرده است که در این راستا از شهروندان درخواست می شود ما را یاری کنند.

به گزارش دزفوری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری دزفول، علی عالم زاده انصاری اظهار کرد: رسالت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول، حفظ و گسترش فضای سبز شهری بوده که این امر شامل شناسایی محل های جدید جهت ایجاد بوستان، پارک و فضای سبز شهری و حفظ و نگهداری فضای سبز موجود است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دزفول به اقدامات این سازمان در راستای افزایش نشاط شهروندی اشاره کرد و گفت: این سازمان اقدام به ایجاد ۸ فرش گل در سطح شهر کرده است. خوشبختانه این فرش گل ها رضایت شهروندان را به دنبال داشته که این امر وظیفه سازمان را جهت حفظ رضایتمندی بیشتر کرده است؛ همچنین این فرش گل ها در تمام چهار فصل طی برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده برقرار خواهند بود.

عالم زاده انصاری ادامه داد: سازمان همچنین اقدام به نصب و استقرار تعدادی المان مصنوعی و طبیعی در سطح شهر کرده است.

وی با اشاره به وضعیت اقلیم و آب و هوایی دزفول، عنوان کرد: سازمان فضای سبز شهرداری دزفول اقدام به تولید حدود ۲۸۰ هزار اصله نهال از گیاهان مثمر همچون کنار، نخل، خرما، توت، انجیر خوراکی، انار، انگور، زیتون و برخی مرکبات و همچنین نهال های غیرمثمر همچون جغ، شمشاد، برهان گوری، گل کاغذی، گل رز، گل محمدی، انجیر بنگالی و انجیر معابد و غیره کرده که این نهال ها با آب و هوای شهر کاملا سازگار هستند؛ همچنین این سازمان در زمینه تولید این نهال ها به خودکفایی نیز رسیده است.

عالم زاده انصاری با بیان اینکه این سازمان در راستای هرس و شکل دهی فضای سبز به جهت حفظ گیاهان و رشد بهتر آنان از علم و دانش کارشناسان خبره خود و اساتید دانشگاهی استفاده کرده است از شهروندان تقاضا کرد هرگونه هرس در سطح شهر را از مبادی قانونی پیگیری و از هرس خودسرانه درختان و فضای سبز اکیدا خودداری کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه کمیسیون قطع اشجار در سازمان فضای سبز شهرداری ایجاد شده است از شهروندان تقاضا می شود هرگونه هرس را صرفا از طریق این سازمان پیگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا