اخبار دزفول

۴۸ باغ ویلا در دزفول تخریب شد / تخریب‌ها ادامه دارد

محمدرضا میان آب روز سه شنبه در حاشیه تخریب این سازه ها در منطقه سبیلی دزفول گفت: تخریب این سازه‌ها در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و با دستور دادستان دزفول انجام شده و  ۴۸ مورد ساختمان و سازه با  همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان و سایر ارگان ها تخریب شدند.
محمدرضا میان آب افزود: دزفول به دلیل وضعیت خاص و کیفیت اراضی،  همواره مورد هجوم سودجویان، دلالان و تغییر کاربری غیر مجاز بوده و زمین هایی که   باید برای تولید محصول و تامین امنیت غذایی اختصاص داشته باشد قطعه بندی و از  کاربری کشاورزی خارج می‌شوند. 
وی با بیان اینکه در راستای اجرای قانون و تکلیف قانونی موظف به اجرای این احکام هستیم  گفت: بیش از ۵۰۰ پرونده در راستای اجرای ماده ۳  همین قانون  در دادگاه های شهرستان دزفول تشکیل و در حال حاضر ۱۱۰ پرونده منجر به صدور رای مبنی بر قلع و قمع شده است تا ویلاهایی که به صورت غیرمجاز در منطقه ساخته شده اند تخریب شوند .
رئیس امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از مسوولان استان خواست در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا این احکام با قاطعیت اجرا و  درس عبرتی برای سایر افراد شود و  زمین های با ارزش و باکیفیت دولتی قطعه بندی نشوند.
وی اظهار داشت: تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها به طور مستقیم یا با حضور نماینده دادستان یا شخص دادستان اجرا می‌شود، طبق ماده سه همین قانون نیز پرونده در دادگاه تشکیل و قاضی طی مراحلی حکم مربوطه را صادر و به قاضی اجرائیات منتقل می‌کند تا اجرا شود.
میان آب گفت: شهرستان های دزفول، اهواز، بهبهان و شوشتر کانون های تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی  غیرمجاز  هستند که مدیران جهاد کشاورزی این  شهرستان ها  باید در این زمنه تلاش بیشتری داشته باشند  و  این قوانین را اجرا کنند.

در سالهای اخیر قطعه بندی و ساخت ویلا در باغهای مرکبات دزفول که با استقبال گردشگران سایر مناطق استان همراه بوده به یکی از معضل های فرهنگی این شهرستان تبدیل شده است.

شهرستان دزفول حدود پنج هزار هکتار باغ مرکبات دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا