اخبار دزفول

۶ پرونده قضایی کشتار دام کنار جاده در دزفول تشکیل شد

خلاصه خبر
  • رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: ۶ پرونده قضایی درخصوص کشتار دام کنار جاده‌ در شهرستان دزفول تشکیل شده است.

محسن ورجاوند روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول افزود: از ۲ ماه پیش با مواردی از کشتار دام جاده‌ای در دزفول مواجه شدیم که ضمن کشتار غیرمجاز، محل فروش و شکل فروش آنها نیز غیرقانونی بود.
وی ادامه داد: ۶ مورد تخلف کشتار جاده‌ای را به دادگاه ارجاع دادیم ولی همچنان مواردی مشاهده می‌شود که با آنها برخورد خواهد شد.

ظرفیت سردخانه کشتارگاه دزفول باید افزایش یابد 
رئیس اداره دامپزشکی دزفول درخصوص سردخانه کشتارگاه این شهرستان گفت: کشتارگاه دزفول توسط شهرداری اداره می‌شود که انتظار می‌رود با توجه به افزایش جمعیت، نسبت به افزایش ظرفیت سردخانه اقدام شود.
وی افزود: در صورتی برای حمل لاشه، گواهی صادر می‌شود که در سردخانه نگهداری شوند.
ورجاوند درخصوص آخرین وضعیت کشتارگاه صنعتی دزفول نیز گفت: این کشتارگاه، متقاضی جدیدی دارد که در حال اخذ مجوزهای لازم است.
وی افزود: ۶ هکتار زمین برای کشتارگاه صنعتی در نظر گرفته شده که محل آن پایین تر از کشتارگاه فعلی است. 
رئیس دامپزشکی دزفول با اشاره به بیماری دام‌ها نیز گفت: بیماری واگیردار خاص غیرقابل کنترلی در بین دام‌های دزفول مشاهده نشده البته بیماری‌هایی بوده است که با واکسیناسیون و اقدامات  درمانی کنترل شده‌اند.
وی افزود: تمام ورودی‌های  شهر به درمانگاه و داروخانه دامپزشکی مجهز شدند تا امکانات موردنیاز در تمام نقاط در دسترس باشند.

چهار اکیپ بازرسی دامپزشکی در دزفول فعال شد
ورجاوند اظهارداشت: نظارت‌های دامپزشکی همزمان با نوروز و ماه رمضان تشدید می‌شوند که در این راستا چهار اکیپ بازرسی از ۱۵ اسفندماه در دزفول فعال شده و تا ۲ ماه ادامه دارد.
وی افزود: بازرسی‌های دامپزشکی به علت ورود مسافران، استفاده مردم از رستوران‌ها و ورود میهمانان خارج استان به شهرستان، افزایش می‌یابند.
رئیس اداره دامپزشکی دزفول با بیان اینکه نظارت‌های شبانه روزی این اداره ادامه دارند، گفت: این نظارت‌ها در سه بخش هماهنگی‌های لازم، عملیات و  نتیجه گیری و گزارش انجام می‌شوند که توسط سه اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت در اداره دامپزشکی انجام خواهند شد.
وی هدف از این نظارت‌ها افزایش کیفی شاخص‌های بهداشتی فرآورده‌های خام دامی عنوان کرد و افزود: در این بازرسی‌ها هر جا که فرآورده خام دامی باشد مانند کشتارگاه دام و طیور، کارگاه قطعه بندی مرغ و ماهی، سردخانه نگهداری گوشت و پروتئین، فروشگاه‌های عرضه گوشت مانند قصابی و مرغ فروشی‌ها، هایپر پروتئین‌ها و هایپرمارکت‌ها بازدید می‌شوند.
ورجاوند با اشاره به بازرسی مراکز مجاز در این بازرسی‌ها افزود: محصول باید تاریخ انقضا داشته باشد، خوب نگهداری شود و کیفیت بهداشتی لازم را داشته باشد.

وی افزود: در صورتی که محصول از نظر رنگ، بو و شکل مشکلی داشته باشد سریع ضبط می‌شود؛ اگر تعمدی در کار باشد و فرد قصد داشته باشد محصول نامناسب به مردم بدهد نیز به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا