اخبار دزفول

۷۰۰ میلیاردتومان بودجه برای شهرداری دزفول در سال ۱۴۰۱

خلاصه خبر
  • رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول گفت: هفت هزار میلیارد ریال برای بودجه ۱۴۰۱ شهرداری دزفول در سرفصل‌های مختلف درنظر گرفته شده است.

به گزارش دزفوری به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول، علیرضا مجدی نسب روز پنجشنبه مورخ ۱۹ اسفند ماه در نشست خبری به منظور تشریح جزییات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری و اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر طی ۶ ماه اخیر، اظهار کرد:
بودجه تعریف اهداف یکساله شهرداری است که برای دست یابی به این اهداف می بایست یک سری درآمد پایدار تعریف کرد و مبنای رسیدن به درآمد پایدار نیز کار علمی و کارشناسی و اقدامات واقع بینانه است.

وی افزود: در بعضی بودجه ها بعظا ابتدا پروژه ها نوشته و سپس بودجه تعریف می شود که روش کاملا اشتباهی است بنابراین ما برای تدوین بودجه ۱۴۰۱ ابتدا درآمدها را بصورت علمی و کارشناسی نوشته و سپس اقدام به تعریف پروژه نمودیم.

مجدی نسب با بیان اینکه در تدوین و تصویب بودجه ۱۴۰۱ شهرداری دزفول توصیه های مقام معظم رهبری ملاک عمل ما قرار گرفته است، گفت: توجه به خواسته های مردمی از جمله آسفالت، هدایت آبهای سطحی،رفع محرومیت از مناطق محروم و پیوست فرهنگی در پروژه ها و از سویی تعریف پروژه های واقعی از جمله اولویت های شورای شهر در زمان تدوین بودجه بوده است؛ در برخی موارد پروژه هایی توسط شهرداری در سال های اخیر آغاز شده اما چون واقع بینانه نبوده ناتمام مانده است که این امر یک سم بسیار مهلک برای سرمایه گذار، شهر و شهرداری است.

وی اضافه کرد: در تدوین بودجه مطالعات وسیعی صورت گرفت، شاخص های توسعه دزفول بررسی و با اساتید مختلف دانشگاهی و کارشناسان شهرداری جلسات متعددی طی هفت روز برگزار شد ضمن اینکه تمام بودجه بر اساس درآمدهای واقعی شهرداری تدوین شده و تلاشمان این است تا به همت مجموعه شهرداری تمام این بودجه محقق شود‌.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری انحرافاتی وجود داشت، خاطرنشان کرد: به منظور دست یابی به یک بودجه کارآمد و منطقی، بودجه های ۱۰ سال اخیر شهرداری توسط اعضای شورا بررسی و آسیب شناسی شد که متاسفانه در ۱۰ سال اخیر بجز دو سال در بقیه سالها صرفا ۵۰ تا ۷۰ درصد بودجه شهرداری دزفول محقق شده و همواره بودجه جاری افزایش و بودجه عمرانی کاهش یافته است، بنابراین شورای ششم با این آسیب شناسی گسترده تلاش خواهد کرد بودجه عمرانی افزایش یافته و بودجه جاری تغییری نکند‌، ضمن اینکه از هرگونه انحراف نیز جلوگیری خواهد کرد.

مجدی نسب توضیح داد: منابع درآمدی شهرداری شامل ۶ بخش اعم از درآمد ناشی از عوارض عمومی، درآمد ناشی از عوارض اختصاصی، بهای خدمات و درآمدهای موسسات غیرانتفاعی شهرداری، درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری، کمک های اعطائی دولت و سازمان های دولتی، کمک های اهدایی و دارایی ها هستند ضمن اینکه یک منابع درآمدی حاصل از فروش اموال نیز وجود دارد.

وی افزود: با تمام این منابع به همراه ردیف واگذاری دارایی سرمایه ای در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه تعریف شده است.

مجدی نسب بیان کرد: مصارف بودجه نیز شامل ماموریت عمران و شهرسازی، محیط زیست و خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران، سازمان حمل و نقل و ترافیک، خدمات مدیریت و ماموریت اجتماعی و فرهنگی است که در تمام این حوزه ها برنامه های متعددی تعریف شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول با اشاره به اهتمام این شورا نسبت به مسائل فرهنگی، گفت: در این راستا ردیف بودجه برنامه های فرهنگی در بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۶ برابر شده است تا بتوان با همکاری مساجد، کانون ها، انجمن ها و نهادهای فرهنگی اقدامات وسیعی در این حوزه اجرا شود‌.

مجدی نسب عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ برای ماموریت عمران و شهرسازی و اجرای اقداماتی از قبیل بازآفرینی فضاهای شهری، حفظ، نگهداری و مرمت فضاهای تاریخی، طبیعی و فرهنگی، بهسازی و نوسازی فضاهای فرسوده شهری، توانمندسازی و ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی و بازآفرینی فضاهای ناکارآمد شهری ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است که امیدوار هستیم این برنامه های تعریف شده به خوبی اجرا شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا