اخبار دزفول

استقبال کم از واکسن کرونا در مناطق روستایی دزفول نگران کننده است

علی قمیشی پیش از ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند هفته اخیر موارد ابتلاء به کرونا و بستری‌های ناشی از این بیماری در دزفول افزایش یافته به گونه‌ای که از امروز خدمات معمول در بیمارستان بزرگ دزفول محدود شدند تا اگر روند بیماری کرونا در شهرستان شتاب بیشتری گرفت بتوانیم در اسرع وقت فضای بیشتری از بیمارستان را برای بستری‌های کرونایی اختصاص دهیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی توسط مردم در راستای جلوگیری از وقوع وضعیت بحرانی کرونا، افزود: فاصله تزریق بین دو دوز در برخی واکسن‌های کرونا حدود یک ماه و فاصله دو دوز برخی از واکسن‌ها ۳ ماه است بنابراین زمانی ایمنی نسبی در بدن فرد واکسینه شده ایجاد می‌شود که یک یا دو هفته از تزریق دوز دوم واکسن گذشته باشد، پس افرادی که فقط دوز اول را تزریق کرده‌اند باید بشدت موازین بهداشتی را رعایت کنند ضمن اینکه رعایت موازین بهداشتی حتی بعد از تزریق دوز دوم نیز باید با جدیت تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به افزایش سهمیه واکسن کرونا در دزفول به دلیل پیگیری‌های صورت گرفته، تصریح کرد: افرادی که به دلیل شغل و یا سن فرصت واکسیناسیون آنها فراهم شده از این فرصت استفاده کرده و در اسرع وقت ثبت نام خود را جهت دریافت واکسن انجام دهند.

قمیشی استقبال از تزریق واکسن در برخی مناطق روستایی و شهرهای اقماری دزفول را کم و نگران کننده دانست و گفت: این امر باعث می‌شود بیماری همچنان در سطح شهرستان بچرخد بنابراین از مردم شهرستان تقاضا داریم در صورتی که مشمول واکسیناسیون هستند از این فرصت مهم استفاده کنند تا شرایط شهرستان از نظر شیوع بیماری کنترل و مدیریت شود، در غیر این صورت نباید منتظر ریشه کن شدن بیماری در دزفول باشیم.

وی در خصوص نبود واکسن برکت در مرکز واکسیناسیون شمس آباد، علت این امر را کمبود میزان توزیع واکسن برکت در تمام کشور دانست و افزود: در دو مرکز تجمیعی مصلا و درویش زاده علاوه بر واکسن سینوفارم، واکسن برکت نیز تزریق می‌شود ضمن اینکه با توجه به استقبال مردم دزفول از واکسن برکت طی مکاتبه جداگانه ای خواستار افزایش سهمیه این نوع واکسن برای شهرستان شده‌ایم.

قمیشی یادآور شد: واکسن استرزنکا نیز از هفته جاری در دزفول موجود خواهد شد و افرادی که باید دوز دوم این واکسن را تزریق کنند می‌توانند در زمان تعیین شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی در خصوص تجمع در مرکز واکسیناسیون شهید درویش زاده توضیح داد: در برخی روزها مرکز مصلی از مدار واکسیناسیون خارج می‌شود و فشار بر روی مرکز درویش زاده متمرکز می‌شود. از سویی به دلیل افزایش گروه‌های مشمول و افزایش سهمیه واکسن شهرستان مقرر شده مراکز واکسیناسیون افزایش یابند و در این راستا سومین مرکز تجمیعی روز سه شنبه در دانشگاه فرهنگیان راه اندازی می‌شود. همچنین با توجه به آغاز واکسیناسیون فرهنگیان در مردادماه یک مرکز تجمیعی دیگر نیز برای این امر با همکاری آموزش و پرورش راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به بکارگیری تمام نیروها به منظور تسریع در روند واکسیناسیون، افزود: در این راستا برخی مراکز خدمات جامع سلامت شهری نیز وارد مدار واکسیناسیون شده‌اند.

قمیشی در ادامه با بیان اینکه افرادی که دارای علائم سرماخوردگی از جمله تب، آبریزش و بدن درد هستند برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکنند، گفت: در برخی موارد فردی که برای تزریق واکسن مراجعه کرده بدون علائم خاصی مبتلا به کرونا است و بعد از چند روز که علائم در بدن وی آشکار می‌شود گمان می‌کند که آلودگی به ویروس به دلیل تزریق واکسن است در حالی که وی در زمان تزریق واکسن در دوره کمون بیماری بوده است و واکسن به هیچ وجه منجر به کرونا نمی‌شود.

وی در پایان خواستار رعایت موازین بهداشتی از سوی مراجعان به مراکز واکسیناسیون شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا