اخبار دزفولویژه

امام جمعه دزفول خبر از اخذ مجوز احداث کلانتری در مهرشهر دزفول داد

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی جمعه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: اهالی منطقه مهرشهر دزفول چند سالی است مطالبه به حقی مبنی بر احداث کلانتری دارند که همواره اهالی و ریش سفیدان این منطقه موضوع را از ما مطالبه می‌کردند. 

وی ادامه داد: یک قطعه زمین در مهرشهر دزفول برای ایجاد و تاسیس یک کلانتری و پاسگاه مشخص شده بود ضمن اینکه قرار بود بخشی از این هزینه را استانداری و بخش دیگر را راه و شهرسازی تامین کند ولی متاسفانه بنا به دلایلی اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود. 

امام جمعه دزفول اظهارداشت: بنده براساس مطالبه مردم تماسی با فرمانده انتظامی استان داشتم که لطف کردند و بلافاصله ۲ نماینده به دزفول فرستادند و نشستی با حضور فرمانده انتظامی دزفول، رییس اداره راه و شهرسازی و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در این زمینه در دفتر نهاد امامت جمعه برگزار شد.

وی بازدید و بررسی محل احداث کلانتری در مهرشهر را یادآور شد و افزود: مقرر شده به محض واگذاری زمین نسبت به ساخت کلانتری اقدام شود. 

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: امام جماعت مسجد ولایت مهرشهر هم اعلام کرده تا زمان احداث کلانتری یک اتاق از این مسجد در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌دهد. 

فرمانده انتظامی دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از موافقت سردار صالحی فرمانده انتظامی خوزستان برای مجوز کلانتری مهرشهر اظهارداشت: طبق توافق‌های صورت گرفته  ساختمان کلانتری توسط استانداری و اداره راه و شهرسازی احداث و نیرو و امکانات این کلانتری توسط فرماندهی انتظامی دزفول تامین خواهد شد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت وجود کلانتری در مهرشهر دزفول گفت: با توجه به نیاز کلانتری در این منطقه جلساتی با فرمانده انتظامی دزفول، رییس اداره راه و شهرسازی دزفول، امام جمعه و نماینده دزفول برگزار شد.

سید باقر موسوی فخر با بیان اینکه زمین کلانتری آماده واگذاری است، افزود: یکهزار مترمربع زمین برای این کلانتری تخصیص یافته بود که به دلیل پیگیری نکردن قرار بود به یک ارگان دیگر واگذار شود. 

وی با قدردانی از رییس اداره راه و شهرسازی دزفول بابت پیگیری‌های صورت گرفته ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته علاوه بر اینکه زمین برای احداث کلانتری باقی ماند، متراژ آن هم به ۲ هزار مترمربع افزایش یافت.

 این عضو شورای اسلامی شهر دزفول اظهارداشت: در صوتجلسه شورای عالی مسکن و شهرسازی استان مقرر شده علاوه بر تخصیص زمین، ۵۰ درصد بودجه ساخت کلانتری برعهده استانداری و ۵۰ درصد برعهده اداره راه و شهرسازی باشد. 

منطقه مهرشهر دزفول با برخورداری از ۱۱۴ بلوک ۱۸ واحدی و ۲۲ واحدی، متشکل از ۲ هزار و ۳۱۲ واحد آپارتمانی و جمعیتی افزون بر ۱۰ هزار نفر است. 

احداث کلانتری برای افزایش ضریب امنیت منطقه از مطالبات اهالی مهرشهر است. 

تعدادی از اهالی مهرشهر دزفول امروز با حضور در مصلای امام علی (ع) دزفول از امام جمعه این شهر برای پیگیری اخذ مجوز احداث کلانتری در این منطقه قدردانی کردند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا