اخبار دزفول

امام جمعه دزفول: مشکلات پارک جنگلی لاله حل شود

به گزارش دزفوری به نقل از ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر با اشاره به روز زمین پاک بر لزوم توجه به طبیعت و محیط زیست تاکید کرد و افزود: در جریان چند مرتبه بازدید از پارک جنگلی لاله دزفول متوجه بی‌توجهی به این پارک شدیم‌.

وی با بیان اینکه باید فکر اساسی برای رفع مشکلات پارک جنگلی لاله صورت گیرد، ادامه داد: دوستداران طبیعت و محیط زیست و فعالان فضای مجازی نسبت به برطرف نشدن مشکلات این پارک اعتراض دارند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: انتظار می‌رود فرماندار، دادستان و دیگر مسوولان اجرایی برای رفع مشکلات این پارک جنگلی نشستی برگزار و در این زمینه تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایرنا پارک جنگلی لاله دزفول به دلیل رسیدگی نکردن پیمانکاران اداره کل منابع طبیعی خوزستان در سال‌های اخیر وضعیت بغرنجی پیدا کرده و علاوه بر قطع درختان، امکانات و زیرساخت‌های آن در حال نابودی است.

نقطه امید امت اسلامی، مقاومت و ایستادگی در برابر اسراییل است

خطیب جمعه دزفول در فراری دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز جهانی قدس گفت: اکنون شرایط شکننده و حساسی در سرزمین‌های اشغالی حاکم است و رژیم اشغالگر قدس در این سرزمین ضربه‌های پی در پی می‌خورد.

وی با اشاره به افزایش درگیری‌ها و عملیات‌های استشهادی در ایام ماه رمضان در فلسطین افزود: خواب و آرامش اشغالگران در سرزمین‌های اشغالی حتی در تلاویو گرفته شده و احساس امنیت ندارند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه نقطه امید امت اسلامی خط مقاومت و ایستادگی در برابر اسراییل است، بیان کرد: تلاش آمریکایی‌ها برای عادی سازی روابط با اسراییل هیچ‌ نتیجه‌ای نداشته و شمارش معکوس برای محو این رژیم اشغالگر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مسجد الاقصی کانون مبارزات شده و هر روز صهیونیست‌ها به نمازگزاران حمله می‌کنند، افزود: امت اسلامی در روز قدس یک دل و یک صدا شعار مرگ بر اسراییل سر خواهند داد.

نتیجه اقتدار سپاه ثبات امنیت کشور است

امام جمعه دزفول با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران به فرمان امام راحل در سال ۵۸ بیان کرد: سپاه ابتدا نهالی نوپا بود و کسی باور نمی‌کرد به اقتدار کنونی برسد.

وی افزود: این‌ نهال نوپا امروز به درختی تنومند و گسترده تبدیل و خواب را از دشمن ربوده و خار چشم دشمنان شده است.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه سپاه پاسداران به قدرت، صلابت و توان رزمی بالا و تجهیزات پیشرفته نظامی رسیده که نتیجه آن ثبات امنیت در کشور است، گفت: اکنون اقتدار ما به جایی رسیده که یک سامانه موشکی را به روسیه ابرقدرت می‌دهیم.

وی با اشاره به سالروز شکست مفتضحانه آمریکایی‌ها در عملیات طبس، آمریکا را آسیب پذیر دانست و افزود: آمریکا در این عملیات تمام ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری خود را بکار گرفت و تصور می‌کرد می‌تواند در این عملیات به ایران ضربه بزند ولی طوفان، بساط آنها را به هم زد و با تلفات زیاد فرار کردند.

اهانت به ساحت قرآن نشان از ضعف منطق غرب در مقابل اسلام است

امام جمعه دزفول با اشاره به اهانت غربی‌ها به ساحت مقدس قرآن این اقدام را محکوم و بیان کرد: این اتفاقات نشان از ضعف منطق غرب در برابر اسلام است‌.

وی افزود: غربی‌ها اگر اهل منطق باشند در مناظرات علمی با مسلمانان شرکت می‌کنند نه اینکه قرآن را به آتش بکشند ضمن اینکه دولت‌های غرب نیز نباید این اهانت‌ها را توجیه کنند.

دولت و قوه قضاییه پول ملت را از حلقوم مفسدان اقتصادی بیرون بکشند

امام جمعه دزفول با اشاره به گرانی‌های اخیر که موجب نگرانی مردم شده است، گفت: دولت جدید اقدامات خوبی نظیر پرداخت بدهی‌های قبلی انجام داده اما نکته مهم این است که چرا با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع صورت نمی‌گیرد.

وی با ستایش اعلام ابربدهکاران بانکی این کار را کافی ندانست و افزود: دولت و قوه قضاییه باید پول مردم را از حلقوم مفسدان اقتصادی بیرون بکشند. 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم اندازه‌ای دارد، اظهارداشت: نباید اجازه داد اسباب نگرانی مردم ایجاد شود.

شب‌های قدر فرصتی بی‌بدیل و غیرقابل تکرار هستند

امام جمعه دزفول شب‌های قدر را مهم و سرنوشت ساز خواند و گفت: باید با برنامه ریزی و شناخت عمیق از این شب‌ها به خوبی استفاده کنیم چرا که فرصتی بی‌بدیل و غیرقابل تکرار هستند.

وی با گرامیداشت شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام افزود: ابن ملجم‌ تحت تاثیر یک اندیشه غلط و کورکورانه امام علی (ع)را به شهادت رساند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی گفت: بعد از شهادت امام علی(ع) خیلی‌ها عنوان می‌کردند مگر امام نماز می‌خواند که در محراب به شهادت رسید؛ این موضوع اهمیت جهاد تبیین را نشان می‌دهد.

وی افزود: باید در جهاد تبیین شخصیت واقعی امام علی (ع) را به جهانیان نشان دهیم که این کار با ایستادگی در برابر جنگ نرم دشمن محقق می‌شود.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب امیرالمومنین بود، بیان کرد: باید برای معرفی مکتب علوی در جهان تلاش کنیم.

وی در پایان با تسلیت وفات مرحوم‌ سردار سید ابراهیم دانش معاون فرهنگی نهاد امامت جمعه دزفول و برادر شهید حجت الاسلام دانش از شهدای واقعه هفتم تیر بیان کرد: این فرد انسانی با غیرت دینی بود و در دفاع از ارزش‌ها از هیچ‌ تلاش دریغ نمی‌کرد و دغدغه مسائل فرهنگی را داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا