اخبار دزفول

برخی باغ‌ویلاهای دزفول مکانی برای فساد شده‌اند

خلاصه خبر
  • فرمانده سپاه خوزستان: یک قسمتی از باغات دزفول تبدیل به ویلا برای تفریحات مسافران شده و قسمتی از آن هم تبدیل به مکان مفاسد گردیده و هیچ کمکی به اقتصاد شهرستان نمی‌کند.

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان در مراسم گردهمایی و تجلیل از فرماندهان ادوار پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت بسیج و گردان‌های عاشورا بخش مرکزی دزفول، اظهار کرد: امروز در کشورهای مختلف منافقین گروه گروه نشسته‌اند تا ارزش‌های ما را به ضدارزش و ضدارزش‌ها را در جامعه ما به ارزش تبدیل کنند.

وی افزود: یکی از کارهای مهم رضاشاه اجباری کردن کشف حجاب و تعطیلی حوزه‌های علمیه و هیئات مذهبی بعد از سفر به ترکیه با بهانه پیشرفت کشور بود که با چنین تفکری ضدارزش‌ها را در جامعه رواج میداد.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان در خصوص حوزه‌ دفاعی کشور گفت: الحمدالله در این زمینه کشورمان در اوج قدرت قرار دارد. کشورمان نسبت به ۲۰ سال گذشته در مقابل قدرت دشمنانی همچون آمریکا که بعد از افغانستان و عراق قصد ورود به ایران را داشتند، در جایگاهی ایستاده که دشمن بحث گزینه جنگ نظامی با کشورمان را نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر دشمن در گذشته نسبت به توان دفاعی ما در شک و تردید قرار داشت اما اکنون جرات مطرح کردن جنگ نظامی را ندارد چرا که میداند بدون جواب نخواهد ماند.

حسن شاهوار پور تصریح کرد: دشمن هم اکنون با خروج و فرار از افغانستان موضع دفاعی خود را به امنیتی تغییر داده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر دشمن با دست گذاشتن بر روی مسائل چالشی مشغول شیطنت و هزینه کردن است.

شاهوار پور عنوان کرد: دشمن در حوزه فرهنگی هم بیکار نمانده و با استفاده از فضای مجازی به شدت در حال کار بروی جوانان است.

وی اذعان کرد: خوب است تا افرادی که امروز در بسیج فعال هستند از پیشکسوتان هم در قالب جلسات هم اندیشی کمک بگیرند چرا که این افراد به عنوان سرمایه و کسانی که در حوزه‌های مختلف تلاش‌ها و اقدامات بسیاری انجام داده‌اند، برای مقابله با دشمن کمک شایانی خواهند بود.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم روز جامعه مسئله بیکاری است که موجب عدم تعادل در اقتصاد شده است.

نقدینگی جامعه در مسیر تولید قرار ندارد

وی افزود: در حال حاضر نقدینگی در جامعه بسیار زیاد است اما متاسفانه در جهت تولید قرار ندارند.

حسن شاهوار پور اظهار کرد: در دزفول باغ‌های زیادی وجود دارد که از آن‌ها میتوان تولیدات خوبی حاصل کرد. روز گذشته در اهواز کارخانه‌ای با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افتتاح شد که صاحب آن با یک چرخ خیاطی کار خود را آغاز کرد و بعد از حمایت بسیج سازندگی، امروز دارای یک مجموعه با اشتغالزایی برای دیگر افراد است.

وی ادامه داد: این منطقه دزفول هم نیازمند یک شهرک صنعتی است که حتما آن را پیگیری خواهیم کرد و از سایر مسوولین شهر هم انتظار پیگیری دارم.

حسن شاهوار پور تصریح کرد: یک قسمتی از باغات تبدیل به ویلا برای تفریحات مسافران شده و قسمتی از آن هم تبدیل به مکان مفاسد گردیده و هیچ کمکی به اقتصاد شهرستان نمی‌کند.

وی بیان کرد: کشاورزی هم با وجود گران شدن بذر، کود و … برای کشاورزان سخت شده و بسیاری از فرزندان کشاورزان هم دیگر به سمت این شغل نمی‌روند، بدین ترتیب اگر کشاورزی را به صنعت تبدیل نکنیم شغلی ایجاد نخواهد شد و کشاورزی بی ارزش می‌شود.

شاهوار پور عنوان کرد: طبق آمار سازمان برنامه و بودجه استان در سال ۹۵، ۵۲ درصد شاغلین در بخش خدمات، ۲۸ درصد در بخش صنعت و ۱۹ درصد در بخش کشاورزی مشغول هستند.

وی اضافه کرد: بنابر این مشخص شد شغل در خدمات و صنعت است و در کشاورزی با این آمار نمی‌شود شغل ایجاد کرد پس باید تلاش کرد تا بخشی از این زمین‌ها تبدیل به کارگاه کشاورزی شوند و سرمایه‌گذاران را برای فعالیت در این بخش دعوت کنیم.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: ایجاد چنین ظرفیتی در شهرستان دزفول باید تبدیل به مطالبه شود تا این مطالبه تحقق یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا