اخبار دزفول

تالارهای دزفول با نصف ظرفیت اجازه فعالیت دارند

به گزارش ایرنا علی فرهمندپور روز جمعه افزود: تالاری که ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد اجازه برگزاری مراسم با ۲۰۰ نفر میهمان را دارد ضمن اینکه پروتکل های بهداشتی باید با نظارت ماموران بهداشت رعایت شود.
وی گفت: مراکز ورزشی زیر نظر آموزش پرورش نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه فعالیت دارند .
فرماندار دزفول بر ضرورت ممنوعیت برگزاری تجمع برای جلوگیری از شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: برگزاری هرگونه تجمع  غیرقانونی است چرا که کرونا همچنان پابرجاست .
فرهمند پور گفت: ستاد کرونا در کنار مردم است و هدفی جز حفظ سلامتشان ندارد، با این وجود اگر عده ای قصد به خطر انداختن سلامت دیگران را داشته باشند با آنها برخورد قانونی خواهد شد .
فرماندار دزفول در خصوص برگزاری یک مجلس ترحیم سه هزار نفری در حاشیه این شهر نیز گفت: بعد از گذشت چند ماه از درگذشت یکی از بزرگان یک طایفه مراسمی برای وی تدارک دیده شد البته بانیان مراسم پیش بینی نکرده بودند چنین جمعیتی حضور یابند.
وی گفت:  این تجمع سه هزار نفری با ورود ماموران بهداشت و نیروی انتظامی سریع  تمام شد و بانیان مراسم ضمن اظهار ندامت از این اقدام تعهد دادند چنین مراسمی تکرار نکنند البته پیگیری قضایی این تجمع در دست بررسی است .
وی با بیان اینکه آرامش کنونی حاصل  رعایت فاصله گذاری ماههای گذشته است از مردم خواست همچنان شرایط را درک کنند تا وضعیت کرونا در این شهرستان سفید شود.
فرماندار دزفول افزود: با تلاش کادر درمان و همکاری مردم، تعداد  بیماران  بستری و فوتی های کرونا در این شهرستان روند کاهش یافته است.

حمایت مالی شرکت‌های دزفول از چهار تیم فوتسال

فرماندار دزفول در بخش دیگری به سفر اخیر معاون وزیر ورزش و جوانان به دزفول اشاره کرد و گفت:  با تلاش و پیگیری صورت گرفته،  شرکت های صنعتی بزرگ شهرستان دزفول اسپانسر چهار تیم فوتسال شدند.
وی گفت: یکی از عمده مشکلات دزفول در حوزه ورزش تایید نشدن  ورزشگاه های این شهرستان برای میزبانی مسابقات است و مسابقات تیم‌های دزفول در سایر شهرها برگزار می شد لذا امیدواریم بهمن ماه امسال با بهره برداری از ورزشگاه مجدیان شاهد برگزاری مسابقات ورزشی در این شهرستان باشیم .
فرهمندپور در خصوص وضعیت کارخانه فتح که موضوع تعطیلی آن اخیرا بازتاب گسترده ای در این شهرستان داشت نیز گفت: برای حل مشکل این کارخانه پس از پیگیری صورت گرفته مصوب شد طی فرصت  ۲ ماهه، سرمایه گذار داخلی مشخص و  کارخانه را خریداری کند یا اینکه تجهیزات کارخانه به شهرک صنعتی منتقل شود که این اقدام ظرفیت اشتغالزایی  ۲۰۰ نفر را در پی خواهد داشت.
وی در خصوص وضعیت شرکت تکین نیز گفت: این شرکت گره های حقوقی و مالی زیادی داشت و با وجود تمایل چند سرمایه گذار به علت وجود مشکلات مالی هیچ کدام راغب به سرمایه گذاری در این شرکت نشدند. 
وی افزود: با  تشکیل کمیسیون اقتصادی در فرمانداری و برگزاری نشست های مختلف، یک پیمانکار پای کار آمد و تیم ویژه ای در حال حسابرسی بدهی های این شرکت است، سرمایه گذار نیز با جدیت پای کار است که پس از حسابرسی اقدام بعدی برای راه اندازی مجدد این شرکت انجام می شود تا این شرکت در سه فاز شروع به کار کند.
فرماندار دزفول بر ضرورت بازگشایی مجدد این شرکت تاکید کرد و گفت: قصد از دست دادن شرکت تکین را نداریم چرا که این شرکت  یک برند بین المللی است و در تلاش هستیم تا مجددا وارد چرخه کار و تولید شود.
فرهمندپور در خصوص کمبود روغن در شهرستان دزفول نیز گفت: به دنبال ایجاد مشکل برای چند شرکت تولید روغن در کشور، شرکت روغن دزفول نیز ناچار بخشی از تولید روغن خود را به سایر شهرهای کشور ارسال کرد که این امر موجب کمبود روغن در دزفول شد البته ستادی در فرمانداری تشکیل و از دیروز توزیع روغن در سطح شهرستان آغاز شده و روزانه ۲ تن روغن در بازار دزفول توزیع می شود.
وی گفت: برخی مغازه داران مشتری را مجبور می کنند همراه روغن برخی اجناس دیگر را نیز خریداری کنند که این روند تخلف بوده و از مردم در خواست می شود چنین مواردی را گزارش کنند.
فرماندار دزفول در خصوص تعطیلی درمانگاه آزادگان نیز گفت: این درمانگاه مشکلات خاصی داشت که منجر به پلمب آن شد، مجوزهای لازم باید اخذ شود تا این درمانگاه دوباره بازگشایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا