اخبار خوزستاناخبار دزفولویژه
موضوعات داغ

جزئیات طرح استان خوزستان جنوبی؛ این طرح شامل چه شهرستان‌هایی است؟

خلاصه خبر
  • عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح تشکیل استان خوزستان جنوبی خبر داد.

«مجتبی یوسفی» نماینده اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس امروز گفت:‌ طرح تشکیل استان خوزستان جنوبی، طرح حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی ضد تحریمی، طرح اصلاح ماده ۱۶۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش دزفوری، در صورت تصویب این طرح، آبادان با جمعیتی کمتر از ٣٠٠ هزارنفر مرکز استان خوزستان جنوبی خواهد شد!

تصویب این طرح ظلمی آشکار به شمال خوزستان و دزفول با جمعیتی بالغ بر پانصدهزار نفر خواهد بود که سال‌هاست با بهانه‌های واهی با استان شدن آن مخالفت شده است.

طرح خوزستان جنوبی که امروز در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد شامل شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامهرمز، آغاجاری و رامشیر می‌باشد.

طرح تاسیس استان خوزستان جنوبی توسط مولوی نماینده آبادان پیشنهاد شده است

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان خرمشهر و آبادان به همراه دیگر نمایندگان استان به طور جدی این طرح را پیگیری می‌کنند، توضیح داد: زیرا این اعتقاد وجود دارد که ظرفیت‌های بسیاری از مردم خرمشهر و آبادان در سال‌های گذشته مغفول مانده است که با اجرای این طرح از بالقوه به بالفعل تبدیل می‌شود. به گزارش دزفوری، طرح ایجاد استان خوزستان جنوبی با مرکزیت آبادان سال گذشته  توسط سید محمد مولوی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد. 

خوزستان جنوبی به مرکزیت آبادان و شامل شهرهایی نظیر خرمشهر و ماهشهر است

در متن این طرح پیشنهادی استفاده بهینه از استعدادهای سرشار مادی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده جنوب غرب استان خوزستان که شامل شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامهرمز، آغاجاری و رامشیر است به عنوان علت پیشنهاد این طرح مطرح شده است.
بر اساس طرح پیشنهادی برای تشکیل استان خوزستان جنوبی،  دولت را مکلف شده بنا به بندهای قانونی مختلف با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی، حذف دستگاه‌های موازی و چابک سازی تشکیلات نظام بدون افزایش پست‌های سازمانی موجود در استان، نسبت به تقسیم منابع و امکانات استان خوزستان بر مبنای تقسیمات جدید و متناسب با جمعیت اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا