اخبار دزفول

داروی مکمل کاهش علائم کرونا در دزفول ساخته شد

داود سلمانپور روز شنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: این داروی جدید یک شربت با پایه گیاهی است که تولید آن با هدف  کاهش علائم کرونا از هشت ماه پیش با کمک محققان دانشگاه علوم پزشکی دزفول و محققان سایر دانشگاه ها آغاز شده و در حال حاضر در مرحله تحقیقات نهایی و  انجام آزمایش‌های بالینی است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: هنوز مجوز نهایی برای تولید انبوه این فرآورده گرفته نشده که به محض اخذ مجوز اعلام عمومی خواهد شد.
 وی درخصوص عرضه ماسک غیراستاندارد توسط برخی دست فروشان نیز گفت: متاسفانه برخی ماسک‌های غیراستاندارد در حال عرضه است که برخورد قانونی با فروشندگان آنها در حال انجام است.

سلمان‌پور با بیان اینکه کرونا از خانواده سرماخوردگی است، اظهارداشت: هنوز برای سرماخوردگی داروی خاصی نداریم و فقط علائم را کنترل می کنیم.

وی تقویت سیستم ایمنی، نداشتن استرس و تغذیه مناسب را در کنترل کرونا موثر دانست و افزود: سال قبل در پیک این بیماری مجبور بودیم داروها را با قیمت زیاد از شهرهای دیگر تامین کنیم ولی با تلاش و پیگیری فراوان درحال حاضر داروهای ضدکرونا در ۱۰ داروخانه دزفول موجود هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه داروها بیمه و برای عموم مردم در دسترسی هستند، گفت: هنوز بشر به درمان اساسی و پایه برای این بیماری دست پیدا نکرده و درمان قطعی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه کووید ۱۹ به یک بیماری مزمن تبدیل شده و همه کشورها را درگیر کرده است، افزود: شیوع کرونا یک جنگ فرسایشی است که تنها راه مقابله اساسی با آن خودمراقبتی است زیرا گرما و سرما روی این ویروس تاثیر ندارد.

سلمان پور اظهارداشت: تا زمانی که تصمیم نهایی بر خودمراقبتی نگیریم و پروتکل‌ها را رعایت نکنیم پیک چهارم این بیماری در ماه‌های آینده تمام نمی‌شود و شاید تا ۲ ماه دیگر تداوم یابد.
شهرستان دزفول در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر بر تعداد بیماران کرونایی این شهرستان افزوده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا