اخبار دزفول

روزانه تا ۳۵۰ نفر به بیماران کرونایی دزفول اضافه می‌شود

علی قمیشی  روز چهارشنبه بیان کرد: درصد بالایی از تست‌های کرونا مثبت است و آمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان همچنان صعودی است.

وی گفت: برخی افراد در این شهرستان علایم دارند ولی تست نمی‌شوند با این احتساب،  طبق آمار غیررسمی روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به بیماران کرونایی شهرستان دزفول اضافه می‌شود. 
وی افزود: هرچه میزان  ابتلا به کرونا بیشتر باشد میزان ورودی به بیمارستان نیز بیشتر است و هرچه میزان ورودی به بیمارستان بیشتر باشد میزان فوتی‌ها نیز بیشتر است.
قمیشی با بیان اینکه متناسب با بستری بیماران فوتی هم داریم گفت: متاسفانه هنوز هم شاهد برگزاری آیین عروسی و عزا و مشارکت سایران در این آیین‌ها هستیم که جای تعجب دارد؛ برگزاری چنین آیین‌هایی در شرایط کنونی به دلیل به خطر انداختن جان سایر افراد باید جرم تلقی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: برای نخستین بار در ۱۴ ماه گذشته تمام نیروهایی که منطبق با پرستاری بودند از حوزه بهداشت، آموزشی و هیات علمی را در بیمارستان بزرگ دزفول متمرکز کردیم و همه نیروها به صورت اضافه خدمت مشغول کارند تا بتوانیم جوابگوی موج سهمگین بیماری باشیم.
وی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۷۰ بیمار نیز از خدمات درمانی سرپایی بیمارستان بزرگ دزفول بهرهمند می‌شوند گفت:از ظرفیت پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های نظامی دزفول نیز استفاده، و درخواست نیرو کردیم که در حد توان انجام نیرو اعزام شد؛ آمادگی لازم وجود دارد تا در صورت نیاز بیماران عادی را در بیمارستان‌های نظامی تیپ ۲ و پایگاه چهارم شکاری دزفول مستقر کنیم تا تمام ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم. 
قمیشی افزود: دیروز نیز یک بخش بیمارستان دزفول با ظرفیت ۳۵ نفر به درمان بیماران کرونایی اضافه کردیم و پذیرش بیماران در این بخش نیز آغاز شد.

شرایط دزفول بحرانی و اضطراری است

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ بخش بیمارستان بزرگ دزفول در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند اضافه کرد:دزفول هم اکنون در بدترین شرایط کرونایی یک سال و نیم گذشته قرار دارد؛ شرایط کرونایی این شهرستان بحرانی و اضطراری است و با آمار بسیار زیاد مراجعه بیماران روبه رو هستیم و بیشتر مراجعان دارای شرایط پیشرفته بیماری را دارند.
وی ادامه داد: علایم بیماران شدیدتر از گذشته است که به مراقبت بیشتری نیاز دارند؛ تعداد بیماران بیشتری نیاز به بستری دارند و مدت زمان بستری آنها نیز بیشتر از گذشته است. 
قمیشی گفت: در تلاشیم تا امکانات و فضای بستری بیشتری فراهم آوریم و پزشکان و کادر درمان نیز تلاش می‌کنند خدمات درمانی را سریع ارایه کنند تا بیماران سریعتر مرخص شوند.
وی افزود: متاسفانه کل کشور درگیر این ویروس است و شرایط در بیشتر شهرها به همین صورت است و ظرفیت ها تکمیل شده و پرستاران به طور کامل به کار گرفته شده‌اند.
شهرستان دزفول هم اکنون در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا