دسته‌بندی نشده

زیرساخت‌های عمرانی دانشگاه جندی شاپور دزفول ۱۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، محمدرضا عصاری روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا گفت: مسجد دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با پیشرفت ۴۵ درصدی در یکهزار و ۵۰۰ متر مساحت در حال احداث است که در شرایط اقتصادی کنونی،  دولت توان تامین مابقی  اعتبار آن را ندارد.
وی افزود: برای تکمیل مسجد دانشگاه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که به ما گفته شده اگر نیکوکاری بتواند ۵۰ درصد اعتبار باقی مانده را تامین کند، ۵۰ درصد دیگر توسط دولت تامین خواهد شد.
رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، این شهرستان را قطب کشاورزی منطقه دانست و اظهارداشت: ۷۰ درصد شکر تولیدی کشور در خوزستان تولید می‌شود ولی زیرساخت توسعه ای یا تحقیقاتی در این خصوص در منطقه وجود ندارد به همین منظور پیشنهاد شد دانشکده کشاورزی تحت عنوان گیاهان قندی در دزفول راه اندازی شود..
وی  با اشاره به اخذ مجوز راه اندزی کانون قند و شکر کشور در دزفول افزود: با توجه به اینکه وزارت علوم نگران موازی کاری در این خصوص است پیشنهاد شد از ظرفیت های موجود استفاده  و دانشکده کشاورزی جندی شاپور اه اندازی شود. 
عصاری با بیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی مجتمع نوآوری و شکوفایی دانشگاه اختصاص یافته است، گفت: دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ۹۰ هکتار است که در سه فاز  آماده سازی و محوطه سازی آن را شروع کردیم که  در فاز نخست  ۴۰ هکتار آن محوطه سازی  شد. 
وی افزود: کتابخانه دانشگاه با ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت قرار است در کنار مسجد ساخته و تا سال آینده بهره برداری شود.

عصاری با اشاره به هفت برابر شدن بودجه این  دانشگاه از سال ۹۲ تاکنون گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه جندی شاپور دزفول در این سال ۸۰۰ نفر بود که اکنون به ۲هزار و ۹۰۰ نفر  رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا