دسته‌بندی نشده

۵۰۰ نفر از پرسنل بیمارستان بزرگ دزفول به کرونا مبتلا شدند

به گزارش ایرنا، مسعود اسدی نیا روز چهارشنبه در آیین تجلیل از گروه جهادی شهدای مدافع حرم در سالن جلسات بیمارستان بزرگ دزفول افزود: نیروهای داوطلب کادر درمان و نیروهای جهادی با شیوع کرونا وارد عمل شدند که مجاهدت آنها فراموش نشدنی است.

وی ادامه داد: این افراد وظیفه ای در قبال بیماران کرونایی نداشتند ولی با حس انسان دوستانه خود در این میدان ایستادند و جنگیدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: کادر درمان و پرسنل بیمارستان بزرگ دزفول با ورود به این عرصه جان خود و خانواده خود را به خطر انداختند که در این راستا ۵۰۰ نفر از پرسنل بیمارستان به کرونا مبتلا شدند و ناخواسته اعضای خانواده آنها نیز درگیر شدند.
وی ادامه داد: کار بزرگ و ایثارگری های زیادی در کنترل و مدیریت کرونا در دزفول صورت گرفت و نشان دادیم که می‌توانیم با همکاری و وحدت مشکلات را برطرف کنیم. 
اسدی نیا اظهارداشت: در حال حاضر زیر ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند که وضعیت نسبت به کل کشور مناسب است.
وی افزود: دزفول فقط یک بیمارستان دولتی دارد که خدمات درمانی را با تعرفه دولتی به اقشار آسیب پذیر ارائه می کند.
وی افزود: ۲۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول در دوره پیک بستری بودند و همه بخش‌ها به بیماران کرونایی اختصاص یافتند که همین امر باعث شد مردم برای مراجعه به این بیمارستان دچار ترس و واهمه شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: مردم و قشر محروم جامعه با وجود ترس ناشی از کرونا برای درمان سایر بیماری ها مجبور به مراجعه به بخش خصوصی شدند که این موضوع آنها را متحمل تعرفه خصوصی پنج برابر تعرفه دولتی کرد.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان بزرگ دزفول از هر نظر ایمن است و فقط یک بخش به بستری بیماران کرونایی اختصاص دارد که محدود و ایزوله است.
اسدی نیا بیان کرد: بقیه بخش های بیمارستان بزرگ دزفول فعال بوده و آماده ارائه خدمات درمانی با نرخ دولتی است ضمن اینکه کلینیک یازهرا نیز با چندبرابر شدن فعالیت‌ها در خدمت شهروندان است.

سرپرست بیمارستان بزرگ دزفول نیز در این نشست گفت: هنگامی که کرونا در دنیا همه گیر شد با وجود کاستی هایی که در ایران وجود داشت با روحیه جهادی و کمک های آنها نتایج خوبی حاصل شد.
احمدرضا سلمانپور با قدردانی از تلاش بی شائبه گروه های جهادی در بیمارستان بزرگ دزفول افزود: باید از اتفاقاتی که در این مدت افتاده درس بگیریم.
مدیر گروه جهادی شهدای مدافع حرم نیز در این نشست گفت: این گروه جهادی از ۲۲ ماه پیش و هنگام سیل به کمک رسانی مشغولند و اقدامات زیادی در این خصوص انجام دادند.
محسن فلاطون افزود: افزون بر چهارهزار نفر از اعضای این گروه در غیزانیه و الهایی و حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای زن و مرد این مجموعه در بیمارستان بزرگ دزفول خدمت کردند و برای کنترل کرونا به کادر درمان کمک کردند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا