اخبار دزفولویژه
موضوعات داغ

عملیات اجرایی ترمینال فرودگاه دزفول آغاز شد

فرماندار ویژه دزفول عصر چهارشنبه در آیین کلنگ زنی این ترمینال در محل پایگاه چهارم شکاری دزفول گفت: با توجه به اینکه فرودگاه دزفول شهرهای شمال خوزستان، استان شرق ایلام و جنوب لرستان را پوشش می‌دهد زمینی به مساحت هشت هکتار از ارتش خریداری شد.
علی فرهمندپور با بیان اینکه این زمین قبلا توسط مقام معظم رهبری تخصیص داده شده است، افزود: قرار است این طرح در حوزه صادرات، ترانزیت مسافر و پروازهای بین المللی اجرا شود.

وی ادامه داد: مبالغی که برای خرید زمین تخصیص یافته بود توسط شهرداری دزفول جذب شده و ۸۰ درصد پول آن پرداخت شده که با اجرای آن ترمینال شامل سردخانه، سورتینگ و سالن‌های باری موردنیاز برای پرواز هواپیماها تامین خواهد شد.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه منتظر برآورد هزینه شرکت‌های مورد نظر هستیم، از همه تلاشگران این فرودگاه به ویژه نماینده دزفول و ستاد اجرایی فرمان امام برای تامین امکانات و تجهیزات این فرودگاه قدردانی کرد.

وی افزود: همه باید کمک کنند و همانطور که بودجه آن تامین شده ساخت آن نیز بزودی انجام شود. 

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز در این آیین گفت: همه مسوولان باید برای اجرای این طرح اقدام همت کنند.
وی از دست اندرکاران اجرای این طرح قدردانی کرد و افزود: این فرودگاه تاکنون با حداقل امکانات با همت مسوولان به مردم خدمات رسانی کرده و با اجرای این طرح گام بلندی در خدمات رسانی بیشتر به مردم برداشته می‌شود.
نماینده مردم دزفول در مجلس نیز با اینکه دستور اختصاص این زمین از سال ۶۹ توسط مقام معظم رهبری صادر شده است، اظهار امیدواری کرد با همکاری فرمانده پایگاه این طرح به زودی اجرا شود.

سید احمد آوایی خرید زمین پایگاه چهارم شکاری دزفول را گامی مهم در جهت توسعه فرودگاه دزفول دانست و افزود: فرودگاه دزفول از مهم ترین ظرفیت های شهرستان است و همه مدیران باید در جهت تقویت این مجموعه عظیم قدم بردارند.

وی خرید هشت هکتار زمین از پایگاه چهارم شکاری دزفول را گامی مهم در راستای تقویت و توسعه فرودگاه دزفول دانست و گفت: در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس تمام تلاش خود را برای این اقدام مهم به کار بستم و اقدامات بسیار خوبی نیز صورت گرفت اما خرید زمین نیمه تمام ماند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این دوره از مجلس از روز اول شروع به کار، جلسات مستمری با ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی داشتم که سرانجام زمین ترمینال از پایگاه چهارم شکاری دزفول خریداری شد.

وی ساخت ترمینال فرودگاه و تکمیل این مجموعه را مقدمه ای برای توسعه مرز هوایی، صادرات محصولات و همچنین گمرک دزفول دانست و تصریح کرد: اصلی ترین برنامه ما برای فرودگاه این است که با تقویت و توسعه مرز هوایی، فرودگاه دزفول را بین المللی کنیم تا بتوانیم محصولات مختلف شهرمان را برای پیشرفت اقتصاد و درآمد زایی هر چه بهتر با سهولت بیشتری صادر نماییم.
سید مصطفی عظیمی فر رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز از همه دست اندرکاران که پیگیر این موضوع برای سرویس دهی بیشتر به شهروندان شمال خوزستان بودند، قدردانی کرد.
وی با قدردانی از مسوولان کشوری که بودجه این طرح را اختصاص دادند  افزود: انتظار می‌رود اعضای شورای ششم شهر نیز پیگیر موضوع باشند و حمایت کنند تا اجرا شود.
امیر بهمن بهمرد فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول نیز گفت: زمین تهیه شده است و اکنون همه باید برای اجرای طرح اقدام کنند تا شاهد رشد شهر باشیم.
فرودگاه دزفول در پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع شده و به مردم شمال خوزستان، شرق ایلام و جنوب لرستان خدمات رسانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا