اخبار خوزستان

فوت دانش آموز کرونایی در ترکالکی گتوند

به گزارش دزفوری، انتشار خبر فوت این دانش آموز در فضای مجازی باعث نگرانی والدین دانش آموزان در شهرستان گتوند شد.

مدیر آموزش و پرورش و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند در خصوص دانش آموز فوت شده در ترکالکی توضیحاتی ارائه دادند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گتوند شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران با تایید فوت این دانش آموز گفت: این دانش آموز در مدرسه فوت نکرده و در روزهای شنبه و دوشنبه هفته گذشته که در مدرسه حضور داشت، وضعیت سلامتی خوبی داشته است.

 حسین اسدی‌پور با بیان اینکه این دانش آموز بیماری قلبی داشته است،  افزود: روز سه شنبه هفته گذشته حال عمومی این دانش آموز در خانه نامساعد شد.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی برای پیشگیری ازشیوع کرونا در مدارس شهرستان گتوند  فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس این منطقه رعایت می‌شود و کلاس درسی که این دانش آموز حضور داشته با حدود چهار دانش آموز تشکیل شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند نیز به خبرنگاران گفت: این کودک هشت ساله از بدو تولد بیماری قلبی داشته و صبح سه شنبه پس از بدحال شدن در خانه در شهر ترکالکی به بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان گتوند اعزام شد.

هومن کلانتری ادامه داد: این کودک پس از احیا در بیمارستان گتوند، برای ادامه درمان به بیمارستان بزرگ دزفول اعزام شد و پس از اقدامات درمانی به اهواز منتقل و در آنجا فوت کرد.

وی افزود: جواب تست کرونای این کودک مثبت شده است.

به گزارش دزفوری، پیکر این کودک دانش آموز هشت ساله از شهر ترکالکی گتوند روز گذشته به خاک سپرده شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا در استانداری گفت: روند شیوع ویروس کرونا و تعداد بیماران بستری و سرپایی در خوزستان رو به افزایش است که دلیل این اتفاق نیز نبود مراقبت است.

وی افزود:  تاکنون ۷.۵ درصد بیماران بستری عامل مسافرت و ۲۰ درصد عامل حضور در تجمع‌ها را دلیل بیماری خود بیان کرده‌اند که این امر زنگ خطری برای ما است و ضرورت دارد وضعیت را کنترل و استفاده از وسایل خود مراقبتی را افزایش دهیم.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و یکهزار و ۱۳۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۹ هزار و ۹۴۰ نفر رسید.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان دارای ۲ بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و ۴۵ روستا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا