اخبار دزفول

قلع و قمع درختان جنگلی با سرعت ادامه دارد

به گزارش دزفوری، مجتبی سپهرفر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در ادامه پایش‌های شبانه اداره پارک ملی دز، ماموران یگان حفاظت موفق به توقیف یک دستگاه خودروی نیسان وانت حامل چوب درختان کنار و آکالیپتوس شدند.
وی ادامه داد: متاسفانه قلع و قمع درختان بومی و جنگلی با سرعت هر چه تمام ادامه دارد و تلاش و پایش‌های شبانه روزی اندک نهادهای متولی شامل پارک ملی دز، اداره محیط زیست و اداره منابع طبیعی دزفول برای پیشگیری از اپیدمی قطع درختان در شهرستان کافی نیست.

رییس اداره پارک ملی دز گفت: این اداره در مدت یک ماه گذشته، ۱۰پرونده قطع درختان جنگلی را به دستگاه قضایی و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دزفول معرفی کرده است.

وی افزود: همچنین بیش از ۳۰ مورد از ماموریت‌های شبانه یگان حفاظت اداره پارک ملی دز در جنگل‌ها بدلیل کمبود نیروی انسانی حداقلی، تاریکی شب هنگام، کمبود ادوات مناسب و تیراندازی شب هنگام برخی از این متخلفان به سمت ماموران به متواری شدن بزهکاران و مخربان  محیط زیست منجر شده است.

پارک ملی دز در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها بازمانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا