اخبار دزفول

مدیران درصورت نداشتن تعامل برای رفع موانع سرمایه گذاری عزل می‌شوند

به گزارش ایرنا علی فرهمندپور روز دوشنبه در نشست شورای اداری دزفول در سالن همایش‌های دانشگاه صنعتی جندی شاپور این شهرستان افزود: سرمایه گذاران دزفولی در برخی استان‌های دیگر امور خود را بهتر انجام می‌دهند ولی در شهر خود متاسفانه کار آنها به درستی انجام نمی‌شود و ادارات همکاری لازم را با آنها ندارند.

وی خواستار تسهیل در ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی و سرمایه گذاری شد و گفت: ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، بنیاد مسکن و… از اداراتی هستند که باید تعامل و همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه بر لزوم حراست و حفاظت فیزیکی ادارات تاکید کرد و اظهارداشت: همانگونه که در عملیات تروریستی رژه اهواز شاهد آن بودیم، نا امنی جایی اتفاق می‌افتد که فکرش را هم نمی‌کنیم لذا سطح امنیت ادارات باید ارتقا یابد.
وی خواستار حضور مسوولان در بین مردم شد و گفت: درد دل‌ مسوولان از حوزه زیرنظر خود زیاد است ولی متاسفانه راهکاری ارایه نمی‌شود و در برخی موارد، مدیران رفع مشکلات اداره خود را به فرمانداری ارجاع می‌دهند که جای تاسف دارد.

فرهمندپور با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌ها و انعکاس خدمات نظام اظهارداشت: متاسفانه خدمات ادارات به خوبی انعکاس داده نمی‌شوند و در سایه این کم کاری، مشکلات برجسته می‌شوند.
وی با بیان اینکه فضای مجازی و رسانه صرفا مکان دعوا و تخریب نیست، افزود: رسانه هرگاه راه را بسته دید، تحلیل خود را می‌نویسد و اگر اداره مورد نظر پاسخ این تحلیل را نداد، شرایط بدتر می‌شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع در ادارات گفت: هرچه بتوانیم از نارضایتی ارباب رجوع جلوگیری کنیم موفق‌تر عمل کرده‌ایم.

کمتر از پنج درصد تخت‌های بخش بیماران حاد تنفسی دزفول پر است

فرهمندپور با قدردانی از مجموعه سختکوش علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: پرستاران و کادر درمان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و با تلاش‌های خود در روزهای سخت و قرمز کرونایی توانستند وضعیت را در شهرستان دزفول بهبود بخشند.

وی با تاکید بر لزوم تداوم رعایت محدودیت‌ها و فاصله  اجتماعی در شهرستان دزفول افزود: کمتر از پنح درصد ظرفیت تخت‌های بخش حاد تنفسی شهرستان دزفول تکمیل است اما همچنان نباید از کرونا غافل شویم.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با قدردانی از ادارات مختلف به دلیل کمک در فرهنگ سازی و اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا گفت: دزفول با اجرای مانور سفیران سلامت در فرهنگ سازی برای مقابله با کرونا در استان خوزستان اول است.

وی با قدردانی از تلاش شبانه روزی و تدبیر نیروهای خدوم انتظامی دزفول در اتفاقاتی نظیر قتل و سرقت اظهارداشت: نیروی انتظامی با حضور خود در صحنه در کاهش این بحران‌ها نقش اساسی ایفا کرد.
فرهمندپور همچنین با اشاره به پیشقدم شدن سپاه دزفول در اجرای طرح شهید سلیمانی افزود: سپاه با همکاری آموزش و پرورش در قالب این طرح در روستای انجیرک حاضر شد و به مبارزه با کرونا پرداخت.
وی تعامل شورای شهر و شهرداری دزفول در پوشاندن زهکش فاضلاب کوی مدرس را یادآور شد و گفت: امید است با تداوم این همکاری‌ها هرچه سریعتر مشکلات شهر دزفول برطرف شوند.

مسوولان ملاک و انگیزه خود را خدمت به مردم قرار دهند

امام جمعه دزفول نیز در این نشست با تبریک ولادت حضرت زینب(س) گفت: همراهی و همدلی در مجموعه اداری باعث خدمات رسانی و رضایت بیشتر مردم می‌شود.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه جهل و نادانی در طول تاریخ بلاهای زیادی به سر ملت آورده است، افزود: علم و دانش زنده کننده نفس، روشن کننده عقل و کشنده جهل انسان است.
وی با اشاره به اهمیت کیفیت در انجام امور ادامه داد: مسوولان یاید ملاک و انگیزه خود را خدمت به مردم قرار دهند.
امام جمعه دزفول اظهارداشت: بیمارستان، فقر و مرگ می‌توانند بر انسان واعض باشند ولی متاسفانه غفلت افراد این اجازه را نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه کم آتش، بیماری، فقر و دشمنی هم زیاد است، افزود: قیام امام حسین(ع) برای نجات انسان از گمراهی بود.

شهرداری دزفول ۵۰ طرح فعال در حال اجرا دارد

شهردار دزفول نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۵۰ طرح فعال در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، زیرساختی و سایر حوزه‌ها در شهر دزفول در حال اجرا است که تلاش شده با وجود مشکلات و محدودیت‌های اعتباری متوقف نشوند.
محمدعلی دوایی‌فر خواستار همکاری و تعامل بیشتر شهروندان و دستگاه‌های اجرایی دزفول در مباحث شهری شد و افزود: گذر باباحزقیل با اعتباری افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال یک طرح ماندگار در شهر دزفول بوده و آخرین مرحله بتن ریزی آن در حال انجام است.
وی با اشاره به طرح‌های حمایت از تولیدات خانگی و هنری شهرداری گفت: بازارچه‌هایی برای ایجاد چرخه صنایع خانگی و عرضه آنها در سطح شهر ایجاد می‌شود تا سود آنها به جای دلالان به تولیدکنندگان برسد.

شهردار دزفول یکی دیگر از طرح‌های مهم شهرداری را تعریض جاده محمد بن جعفر(ع) عنوان و بیان کرد: ترافیک این جاده بعد از بهره برداری پل پنجم بیشتر شد لذا تعریض این جاده در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه برای کنترل ترافیک شهر دزفول به نصب ۱۲۰ دوربین نیاز است، افزود: تاکنون ۳۸ دوربین در سطح شهر نصب شده و تعدادی نیز خریداری شده است.
دوایی‌فر با اشاره به احداث  ۱۵ پارک و کاشت ۸۵ هزار درخت در شهر دزفول گفت: رسانه‌ها و فضای مجازی  در اخبار خود نیمه پر لیوان را هم ببینند و به مردم امید بدهند.
وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار مترمربع زیرسازی آسفالت با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دزفول اجرا شده است، ادامه داد: سرپوش گذاری فاضلاب کوی مدرس با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است ضمن اینکه بعد از سرپوش گذاری در این منطقه پارک و بوستان احداث خواهد شد.
شهردار دزفول احیای قنات، آماده سازی ۹ ماشین پرس زباله، تبدیل کشتارگاه سنتی به صنعتی، راه اندازی کارخانه بتن و خدمات رسانی به پایگاه‌های نظامی را از خدمات شهرداری دزفول عنوان و بیان کرد: ایجاد زمین‌های ورزشی در سطح شهر، مرمت بناهای تاریخی و آسفالت معابر مناطق کم برخوردار از دیگر اقدامات شهرداری دزفول می‌باشند.

وی اجرای طرح بوم‌گردی با ظرفیت ۱۱۰ سوییت در دزفول را یادآور شد و افزود: پل عابر پیاده بر روی رودخانه دز به عنوان یک برند در حال ساخت است البته مشکلاتی در روند اجرای طرح ایجاد شده بود که خوشبختانه برطرف شده‌اند.

شهرداری دزفول ۴۰۰ میلیارد ریال از ادارات دزفول طلب دارد

دوایی‌فر طرح احداث ژیوپارک و شهرک مشاغل مزاحم را از برنامه‌های شهرداری دزفول برشمرد و خواستار همکاری سایر ادارات با شهرداری در پرداخت بدهی‌ها شد و گفت: ارائه خدمات به شهروندان و اجرای طرح‌ها نیازمند پرداخت به موقع عوارض است.

وی با بیان اینکه شهرداری دزفول ۴۰۰ میلیارد ریال مطالبات از ادارات دارد، افزود: خواستار تعامل بین بخشی هستیم تا طرح‌های شهری بر زمین نمانند.

شهردار دزفول با اشاره به بدهی ۹۰ میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی به شهرداری بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا فشاری برای پرداخت این بدهی وارد نشده ولی انتظار می‌رود اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به اعتبارات تصویب شده برای خوزستان افزود: دزفول ۱۰ درصد جمعیت استان خوزستان را دارد ولی کمتر از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای این شهر درنظر گرفته شده که جا دارد پیگیری‌های لازم برای دریافت اعتبارات بیشتر متناسب با جمعیت این شهرستان صورت گیرد.
دوایی‌فر همچنین درخصوص مطالبات کارگران شهرداری گفت: با وجود مشکلات مالی که گریبانگیر همه شهرداری‌ها است ولی کارگران شهرداری دزفول حقوق عقب افتاده‌ای ندارند.

رسوب بدهی برق در دزفول ۱۹۰ میلیارد ریال است

محسن پیام‌فر مدیر امور توزیع برق دزفول با اشاره به میزان رسوب بدهی خانگی و تجاری در این شهرستان گفت: میزان رسوب بدهی خانگی و تجاری به ترتیب ۱۴۰ میلیارد ریال و ۵۰ میلیارد ریال است. 

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق، شرکتی خصوصی و خدماتی است، افزود: این شرکت اعتبارات سرمایه‌ای، توسعه و اصلاح شبکه را از طریق فروش انشعاب و هزینه‌های جاری را از طریق فروش انرژی تامین می‌کند لذا از ادارات انتظار می‌رود بدهی خود را در اسرع وقت پرداخت کنند.

مدیر امور توزیع برق دزفول با اشاره به اقدامات این شرکت در زمینه ظرفیت سازی در ایستگاه‌های شهرستان اظهارداشت: ۱.۵ کیلومتر خروجی ایستگاه میانرود با هدف جداسازی این شهر از روستاها با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال انجام شد.

وی احداث پنج کیلومتر خط برای پایداری برق در منطقه چغامیش با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و یک کیلومتر خروجی و ایستگاه سردشت با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد ریال را یادآور شد و افزود: خروجی ایستگاه پیام نور نیز به منظور پایداری برق در منطقه شمس آباد و قلعه سید با ۱۰ میلیارد ریال  اعتبار ایجاد شد.

پیام‌فر با بیان اینکه ۲۵۱ دستگاه ترانسفورماتور دزفول بالای ۱۰۰ درصد بار داشتند، گفت: نیمه دوم سال ۱۳۹۸ یکصد دستگاه ترانس با ارزش ۶۰ میلیارد ریال برای آمادگی تابستان ۱۳۹۹ تامین و بخشی از مشکلات برطرف شد.

وی افزود: برای تامین ۱۵۱ ترانسفورماتور باقیمانده نیز افزون بر ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که تاکنون ۵۰ دستگاه تامین و در نقاط مختلف شهرستان نصب شده‌اند.

مدیر امور توزیع برق دزفول با اشاره به اجرای طرح جهادی اصلاح روشنایی دزفول در ۲ فاز هر کدام با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اظهارداشت: درصورت اتمام این عملیات حدود ۹۰ درصد روشنایی دزفول اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل برق منطقه سرسرباز و انشعابات غیرمجاز آن گفت: شبکه منطقه سرسرباز با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شد که شامل ۷۰۰ متر شبکه فشار متوسط، ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و چهار دستگاه ترانسفورماتور بود.

دزفول به عنوان شهر نمونه در جذب اعتبارات بازآفرینی در بخش برق انتخاب شد

پیام‌فر با اشاره به انتخاب دزفول به عنوان شهر نمونه در جذب اعتبارات بازآفرینی در بخش برق گفت: طرح بازآفرینی در منطقه پیام نور با نصب پنج دستگاه ترانسفورماتور، ۵۱۴ متر شبکه فشار متوسط، ۱۲ هزار متر شبکه فشار ضعیف و ۵۲ دستگاه چراغ با ۲۰ میلیارد ریال اجرا شد.

وی افزود: همچنین یکهزار و ۴۹۱ متر شبکه فشار ضعیف در کوچه استخر ایجاد شد.

مدیر امور توزیع برق دزفول با اشاره به میزان سرقت شبکه مسی و مدت خاموشی ایجاد شده ناشی از آن در سال جاری بیان کرد: ۲ هزار و ۸۴۱ دقیقه خاموشی بواسطه سرقت سیم‌های مسی شبکه فشار متوسط و ۵۸ هزار و ۴۶۸ دقیقه به دلیل سرقت شبکه مسی فشار ضعیف در دزفول رخ داده است.

وی افزود: بواسطه خاموشی ناشی از سرقت سیم‌های شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف به ترتیب ۶۴۰ میلیون ریال و ۹ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال خسارت وارد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا