اخبار دزفول

مدیر آموزش و پرورش دزفول خبر داد؛تاسیس ۱۱ رشته جدید و کاربردی در هنرستان های دزفول

مدیر آموزش و پرورش دزفول از تاسیس رشته های تعمیر تلفن های همراه و رومیزی، تاسیسات سرمایشی(کولر و یخچال و …)، تعمیر موتور و برق خودرو، حسابداری مالی، بورس و اوراق بهادار، تولید چند رسانه ای، تصویر سازی دیجیتال، امور دامی، امور زراعی، امور باغی و دستیاری طراحی لباس از مهر ۱۴۰۰ در هنرستان های دزفول خبرداد.

رضا محمدی خباز روز چهارشنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۰ در حاشیه سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش عنوان کرد: تاسیس رشته های جدید و به روز به عنوان یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای مهر ماه سال جاری ۱۰ رشته جدید فنی و حرفه ای و کاردانش ویژه پسران و یک رشته کاردانش ویژه دختران با رایزنی ها و مساعدت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در دزفول تاسیس شد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش دزفول در ادامه ضمن مهم دانستن انتخاب رشته تحصیلی، بر لزوم دقت و نظارت خانواده ها جهت انتخاب رشته درست هدفمند تأکید کرد.

وی افزود: هم اکنون ۱۸ هنرستان با داشتن ۸۰ رشته محل در دزفول فعال می باشد که با تاسیس رشته های جدید تعداد هنرستان ها به ۲۰ آموزشگاه افزایش می یابد.

محمدی خباز در همین خصوص گفت: راه اندازی مجدد هنرستان کشاورزی یک ظرفیت عظیمی را برای دانش آموزان شهرستان دزفول به خصوص دانش آموزان روستایی مهیا کرده که می توانند جهت ادامه تحصیل در پایه دهم در یکی از رشته های امور زاعی، امور دامی، امور باغبانی و ماشین های کشاورزی ثبت نام کنند.

گفتنی است توسعه و انتخاب رشته های هنرستانی از تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر با معلمان و فرهنگیان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا