اخبار دزفول

مردم دزفول ۱۰ تریلر سیمان برای توسعه حرم امام حسین(ع) اهدا کردند

غلامعلی نوری‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هر تریلر ۲۵ تن و شامل ۵۰۰ کیسه سیمان می‌شود، افزود: هر نفر مشارکت کننده در طرح نهضت اهدای سیمان برای ساخت صحن حضرت زینب کبری(س) می‌تواند هزینه یک کیسه سیمان به مبلغ ۲۵۰ هزار ریال را تقبل کند که تاکنون استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته است.
وی ادامه داد: افرادی که با اهدای بیش از پنج میلیون ریال در این کار خیر مشارکت می‌کنند، هدایای نفیس معنوی شامل نگینی از سنگ‌های به کار رفته در حرم‌های اهل بیت(ع)، تربت و سند افتخار دریافت خواهند کرد.

نوری زاده بیان کرد: خیرین می‌توانند این مبلغ را به صورت نقد و اقساط از طریق حساب‌ ستاد بازسازی عتبات عالیات دزفول به شماره ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۳۶۶۵۹ و یا  به صورت حضوری در دفتر این ستاد واقع در دزفول، خیابان انقلاب مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول واریز کنند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات دزفول اظهارداشت: سی ام آذرماه امسال مصادف با میلاد حضرت زینب کبری(س) نخستین مرحله از سیمان اهدایی مردم دزفول به حرم امام حسین(ع) ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام افراد فعال در ستاد بازسازی عتبات عالیات به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند، گفت: هزینه‌های بازسازی حرم‌ها از محل هدایا و نذورات مردمی تامین شده و از هیچ اعتبار دولتی در این زمینه استفاده نمی‌شود.
نوری‌زاده با اشاره به تاسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بعد از سقوط صدام به پیشنهاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: حرم‌های اهل بیت(ع) در آن زمان وضعیت مناسبی نداشتند که به برکت انقلاب اسلامی و مشارکت مردم ایران، به ویژه استان خوزستان فعالیت‌ها شکل گرفت.
وی افزود: هزینه بازسازی حرم‌ها شاید یک دهم هزینه طرح‌های عمرانی داخلی باشد، چراکه بسیاری از نیروهای فنی شاغل در این طرح‌ها به صورت افتخاری و تبرعی پای کار آمده‌اند.
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات دزفول با بیان اینکه صحن حضرت زهرا(س) در حرم حضرت امیرالمومنین(ع) یکی از طرح‌های مهمی است که با معماری ایرانی اسلامی اجرا شده است، گفت: بهترین معماری به روز از نظر تخصصی و فنی برای بازسازی حرم‌های اهل بیت(ع) اجرا می‌شود.
وی طرح در حال اجرای استان خوزستان را مشارکت در ساخت صحن حضرت زینب کبری(س) حد فاصل خیمه‌گاه  تا تل زینبیه عنوان و بیان کرد: این صحن ۱۶۰ هزار مترمربع زیربنا دارد و با توجه به اعلام نیاز به سیمان برای این صحن، ستاد بازسازی عتبات عالیات دزفول بخشی از این نیازها را برعهده گرفته است.

تعهد اخلاقی امسال ستاد عتبات عالیات دزفول تامین حدود ۲ میلیارد تومان است
نوری‌زاده گفت: شهرستان دزفول دومین شهرستان بزرگ استان خوزستان است و تعهد اخلاقی ستاد بازسازی عتبات عالیات دزفول نیز به نسبت جمعیت این شهرستان حدود ۲۰ میلیارد ریال است البته به طور قطع با توجه به وجود خیران فراوان مبلغی بیش از این تعهد جمع آوری خواهد شد.
وی افزود: تمام مشارکت‌ها و وجوهات مردم در ایران به مصالح از جمله میلگرد، سیمان، سنگ، کاشی، سرامیک و … تبدیل و بعد به حرم‌ها ارسال می‌شوند تا از این طریق اشتغالزایی در داخل کشور صورت گیرد.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات دزفول با بیان اینکه صدها نیروی کار ایرانی اکنون در طرح‌های بازسازی عتبات عالیات عراق مشغول کار هستند، اظهارداشت: مردم خوزستان به ویژه دزفول در بازسازی حرم حضرت زینب کبری (س) در سوریه که توسط داعش تخریب شده بود و بازسازی و مرمت گنبد و ایوان طلای حرم امام علی(ع) نقش‌آفرینی کرده‌اند.
وی درخصوص شبهه مطرح شده در مورد استفاده طلا در ایوان طلا گفت: اصطلاح “خشت” استفاده شده در حرم‌ها در واقع یک قطعه ورق مس است که با یک روکش آب طلا به قطر نیم میکرون برای محافظت از آن بکار می‌رود لذا اینگونه نیست که کل خشت بکار رفته طلا باشد.
نوری‌زاده با بیان اینکه خشت‌های ایوان طلا ۳۰۰ سال قدمت دارند، افزود: مردم می‌توانند طلاجات خود را برای استفاده در حرم‌های اهل بیت(ع) اهدا کنند؛ این طلاجات آب شده و در حرم‌های مورد نظر استفاده می‌شوند.
مواکب دزفول نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا هزینه کردند 
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات دزفول با بیان اینکه ۲۲ موکب ثبت شده زیر نظر این ستاد فعالیت دارند، گفت: این مواکب در تمام بحران‌ها و حوادث از جمله زلزله کرمانشاه، سیل خوزستان و لرستان به کمک مردم رفته‌اند.
وی با بیان اینکه مواکب دزفول تا پایان ماه صفر نزدیک به  ۷۰ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا هزینه کردند، افزود: اهدای بسته‌های معیشتی، اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده و همچنین ضدعفونی معابر و منازل مسکونی، حضور در بیمارستان و کمک به کادر درمان از اقدامات این مواکب در مقابله با کرونا هستند.
نوری‌زاده توزیع غذا بین نیازمندان، تهیه جهیزیه و ساخت منزل برای نیازمندان را از دیگر اقدامات مواکب دزفول برشمرد و بیان کرد: مواکب حرم ساز نیز در نهضت تامین سیمان وارد عمل شده‌اند.
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات دزفول در پایان خواستار مشارکت مردم به ویژه در زمینه کمک اقساطی برای بازسازی و مرمت حرم‌های اهل بیت(ع) شد و گفت: مردم به صورت اقساط می‌توانند به عنوان صدقه جاری در بازسازی حرم‌های اهل بیت(ع) مشارکت داشته باشند.
وی افزود: مشارکت در مرمت و بازسازی حرم‌های اهل بیت(ع) صدقه دائمی ماندگار است و تا زمانی که زائر به این حرم‌ها می‌رود برای او باقیات صالحات درج می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا