اخبار دزفول

هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی را جدی بگیرید

رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهار داشت: متاسفانه در روز های گذشته در استان خوزستان مواردی تایید شده ای از گونه اّمیکرون مشاهده شده است، بنابراین با توجه به وجود این موارد در استان، نیاز است همه ما هر گونه علائم شبیه سرماخوردگی را سویه اّمیکرون کرونا تلقی کنیم و به محض احساس کسالت ضمن مراجعه جهت انجام تست کرونا، شرایط قرنطینه خانگی را رعایت نمائیم.

دکتر شفیعی نیا سرعت انتشار امیکرون را بسیار بیشتر از سویه های قبل ذکر کردند و گفتند: فرد بیمار می تواند در عرض ۲۴ الی ۴۸ ساعت تعداد زیادی از افراد در تماس را مبتلا نماید.

رئیس مرکز بهداشت دزفول همچنین اشاره کرد: برخی از افراد با این تصور که علائم امیکرون خفیف تر است، نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ساده انگاری می کنند در حالی که فعلا نمی توان پیش بینی کرد که رفتار این نوع کروناویروس در جمعیت ایران چگونه خواهد بود.

دکتر شفیعی نیا تصریح کرد: در روز های گذشته نمونه هایی از افراد مشکوک به اّمیکرون به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که هنوز نتایج آنها دریافت نشده است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول خاطر نشان کرد: تزریق دوز سوم، استفاده از ماسک، تهویه مناسب منازل و اماکن عمومی، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات از مهمترین اقدامات مناسب در جهت مقابله با اّمیکرون می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا