اخبار دزفول

ورودی‌های مبتلایان کرونا به بیمارستان در دزفول با یک شیب ملایم افزایش پیدا کرده است

دکتر علی قمیشی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول در گفتگو با رادیو دزفول از افزایش ملایم شیب مبتلایان ویروس کرونا در دزفول خبر داد.

وی در این‌باره گفت: از یکی دوهفته‌ی پیش، ورودی‌های مبتلایان کرونا به بیمارستان در دزفول با یک شیب ملایم افزایش پیدا کرده است. الحمدالله با وضعیت بحران و وضعیتی که تعداد زیادی از مریض‌ها نیاز به بستری داشته باشند مواجه نیستیم. مثبت بودن تست ها و درصد مثبت بودن تست های کرونا برای ما نگران کننده است و آن چیزی که ما بعنوان هشدار در نظر میگیریم و برای ما نگران کننده می‌باشد، همین موضوع است.

دکتر قمیشی براینکه باید با رعایت پروتکل ها خودمان را از ابتلا به این بیماری مصون بداریم و کاری نکنیم که به بیمارستان‌ها مراجعه کنیم یا در بیمارستان بستری شویم تاکید کرد و گفت: چیزی که اخیرا با آن مواجه شده‌ایم این است که بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که در وضعیت نسبتا وخیمی قرار دارند و عملا بدنشان آسیب جدی از ویروس کرونا دیده است و ما یک مقدار فرصت کافی برای درمان بیمار را از دست داده‌‎ایم. ازین جهت لازم هست تا مردم با علائم خطر این ویروس آشنا باشند.

اگر تب طول کشیده دارند، اگر علائمشان طول کشیده، تنگی نفس پیدا کردند و در فعالیت ها دچار محدودیت هستند، این‌ها علائم خطر هست و لازم هست در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنند که فرصت برای همکاران ما باشد تا درمان های لازم را برای این عزیزان انجام دهند و ان‌شاءالله با سلامت خارج شوند.

بیمارانی که در سنین بالا قرار دارند، مثلا بالای ۶۵ سال، و بیمارانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند که در صدر آن‌ها فشار خون، دیابت و مشکلات قبلی ریه قرار دارد، جزو افراد آسیب پذیر در مقابل این بیماری تلقی می‌شوند. عزیزانی که دچار این بیماری‌های زمینه ای هستند کاملا باید محتاط باشند.

چیزی که این روزها خیلی مهم هست، شیوع ویروس کرونا بصورت خانوادگی هست. بدین صورت که یک یا دو نفر از اعضای خانواده مبتلا هستند و به دنبال نشست های خانوادگی و مراسماتی که برگزار می شود، سایر اعضای خانواده نیز مبتلا می شوند. لازم هست که همشهریان ما دورهمی های خانوادگی را متوقف کنند که از انتشار بیماری بصورت خانوادگی اجتناب صورت گیرد.

شیوع کرونا در روستاها از شهر کمتر هست. به جز یکی دو مرکز روستا که در آن‌جا نیز فعالیت عوامل ما افزایش پیدا کرده است، هم از نظر آموزش به مردم عزیز و هم شناسایی و پیگیری بیماران و در صورت نیاز هدایت و ارجاع بیماران به بیمارستان.

انتشار ویروس طی جهش‌هایی که داشته، بیشتر شده است و درصورتی که مردم موارد بهداشتی را رعایت نکنند و ما وارد وضعیت بحرانی با تعداد زیاد بیماران شویم، عملا با محدودیت‌های سیستم درمانی مواجه خواهیم شد؛ همانند چیزی که در بسیاری از کشورهای اروپایی اتفاق افتاد که عملا سیستم هایی درمانی ‌آ‌ن‌ها نمی توانستند پاسخگوی مراجعان باشند.
ما هم اکنون از چنین وضعیتی فاصله زیادی داریم اما وضعیت شکننده هست و لازم هست حتما مردم عزیز رعایت کنند و چرخه انتقال ویروس را متوقف کنند تا خدای نکرده به چنین وضعیت بحرانی دچار نشویم.

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا