اخبار دزفول

وعده‌ها درباره آسفالت جاده پارک جنگلی لاله محقق نشده است

خلاصه خبر
  • مدیر باغ وحش دز گفت: یکی از مشکلاتی که چندین سال است وجود دارد، بحث آسفالت قدیمی جاده دسترسی به این حیات وحش است که مسئولان مربوطه در این باره وعده‌هایی داده‌اند که هنوز تحقق نیافته است.

نیکان نوروز زاده اظهار داشت: باغ وحش دز تنها حیات وحش در استان خوزستان است که در شمال شهرستان دزفول در کنار رودخانه دز با مجوز رسمی سازمان حفاظت  محیط زیست  احداث شده است.

مدیر باغ وحش دز دزفول با بیان اینکه مساحت این محیط هشت هکتار است، افزود: بیش از دو هزار گونه از پرندگان و سایر جانوران در این پارک وحش است از قبیل خرس، شیر، قرقاول، گرگ و روباه ،گوزن اروپایی، آهو، ببر، پلنگ و راکون و… از جمله جانورانی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه رهاسازی گونه‌های بهبود یافته حیات‌ وحش اولویت ما است، افزود: در کنار حیات وحش یک مرکز بارپروری برای گونه‌هایی که آسیب می‌بیند محیا شده است؛ اگر شرایط زندگی در طبیعت را داشته باشند، رهاسازی می‌شوند، اما در غیر این صورت از ظرفیت باغ وحش‌ استفاده خواهیم کرد.

مدیر باغ وحش دز دزفول در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در پی حواشی شبکه‌های معاند درباره تغدیه جانوران گفت: تمام تغذیه حیوانات گوشتخوران توسط اداره دامپزشکی تهیه می‌شود و در این باره مشکلی نداریم.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که چندین سال است وجود دارد، بحث آسفالت قدیمی جاده دسترسی به این حیات وحش است که مسئولان مربوطه در این باره وعده‌هایی داده‌اند که هنوز تحقق نیافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا